فارکس – راهکار بازدارندگی کشور ایران درخصوص تنگه هرمز

 

فارکس – همین دگرگون سازی , بحث‌های جدیدی را در رابطه راهکار عملی کشور‌ایران در تنگه هرمز در حالت به‌خطرافتادن امنیت اقتصادی مرزوبوم به همراه داشته است . بعضا از دیدگاه‌ها تهدید کشور‌ایران را بیشتر بر اساس نمایش اقتدار می داند و این‌که کشور ایران احتمال دارد توان اضطراری برای بستن تنگه هرمز در کوتاه‌مدت را داشته باشد , ولی عملا توان نظامی برتر ایالات متحده که در هر قوانینی خویش را دارای مسئولیت به بازنگه‌داشتن جریان انرژی از این تنگه می داند , بازدارنده از دوام و عملی‌شدن یا این که تأثیرگذاری متبوع این راهکار کشور‌ایران میشود .

ضمن این که عکس العمل نظامی ایالات متحده مورد حمایت بقیه اعضای بین‌المللی مثل اروپا , چین , هند , ژاپن و . . . نیز قرار میگیرد که به نوعی به واردات انرژی و تبادلات اقتصادی از ناحیه خلیج‌فارس متعلق میباشند و این که کشور‌ایران به بازماندن تنگه برای صادر شدن محصول و تبادلات اقتصادی خویش مربوط است .

بینش دیگر برعکس بر این اعتقاد است که جمهوری اسلامی ایران در حالتی که منافع و امنیت اقتصادی خویش را در خطر ببیند , تنگه هرمز را می‌بندد و این شیوه یک سوابق سنتی و کلان استراتژیک در راهکار دفاعی جمهوری اسلامی ایران در خلیج‌فارس است که همواره به‌عنوان یک اصل اثبات استراتژیک قبلی و بعداز انقلاب اسلامی بر آن تأکید شده‌است . بر این شالوده , کشور‌ایران در سال‌های اخیر توان دفاعی متقارن و غیرمتقارن را در ناحیه به‌شدت ارتقا داده و حتی‌د‌ر مواقعی تا مرز زد خورد بی واسطه با نیروهای آمریکایی بومی در حوزه‌ , با انگیزه تأکید بر حق و مسئولیت خویش , پیش رفته است .

حقیقت این است که در شرایطی‌که کشور ایران امنیت اقتصادی خویش را در فیض به‌صفررسیدن صادرات نفت خویش در خطر ببیند , مطمئنا عکس العمل نشان میدهد .

دانلود استراتژي معاملاتي فارکس دانلود اکسپرت رايگان فارکس دانلود اکسپرت فارکس دانلود بروکر فارکس دانلود بروکر هات فارکس درباره بروکر هات فارکس

البته انگیزه حساس این برخورد بیشتر ورود به یک پویایی تازه در حوزه امنیت انرژی بین‌المللی و بهره برداری از امتیاز ژئواستراتژیک خویش در تأثیرگذاری بر اقتصاد جهانی است . فراموش نکنیم که ورود به هر بحرانی , ضمن این‌که ریسک‌های مختص خویش را به همراه می آورد , به نوعی آغازگر یک پویایی نو در معادلات اقتدار و آرایش و پیرایش تازه نقش‌های کشورهاست و به‌هرحال رقیب مقابل را وادار به واکنش‌های محاسبه‌شده می کند .

بر این اساس , راهکار حقیقی وواقعی جمهوری اسلامی ایران خیر بستن بی نقص تنگه هرمز , بلکه در اختیار گرفتن «حساب‌شده» یا این که چه بسا مانع‌شدن از صادر شدن نفت کشورهایی در حوزه‌ است ( مشخصا عربستان‌سعودی و امارات متحده عربی ) که با شرکت کردن با ترامپ و رژیم اسرائیل و تهدید به نزاع آشکارا سعی بر اخلال در امنیت اقتصادی و به تبع آن برهم‌زدن ثبات و امنیت ملی کشور ایران دارا‌هستند . جمهوری اسلامی ایران چنین تصمیماتی را در ده سال ۱۹۸۰ در نبرد نفت‌کش‌ها نیز انجام داده بود که اما ریسک‌های خویش اعم از اسکورت نظامی ایالات متحده از نفت‌کش‌های برخی از کشورهای متخاصم عربی را به دنبال داشت .

انگیزه حسن روضه خوان از اعلام ممانعت از صادر شدن نفت دیگر افراد نیز بیشتر تأکید بر راهکار سنتی کشور ایران در «به‌هم‌پیوسته»بودن امنیت منطقه‌ای است . بر این پایه , طرح این زمینه درین سطح به‌درستی بر مبنای تأثیرگذاری سیاسی و پیشگیرانه و خیر الزاما تمرکز بر جنبه طاقت فرسا و نظامی و بیشتر با انگیزه توجیه حق مشروع کشورها در بهره برداری از منافع اقتصادی و امتیازهای ژئوپلیتیک خویش در حالت چالش است .

راهنماي ثبت نام فارکس ربات فارکس روانشناسي فارکس روبو فارکس ريبيت در فارکس ريبيت فارکس

دقت داشته باشیم که اتصال امنیت انرژی رژیم‌های عربی متخاصم حوزه‌ به امنیت تنگه هرمز , قادر است یک اهرم مانع باشد و پویایی جدیدی به معادلات منطقه‌ای بدهد . به عنوان مثال بازرسی کشتی‌ها به‌تبع هزینه‌های جانبی مثل ریسک بیمه را برای وارد‌کنندگان انرژی از حوزه‌ ارتقاء می دهد . ارزش نفت ارتقاء مییابد و این نارضایتی ذهن ها همگانی جهانی و شرکت‌های وارد‌کننده نفت و به‌تبع فشار به حکومت‌های آن‌ها‌را در‌پی خواهد داشت .

یا این که این‌که شیوع بی‌ثباتی سیاسی‌ – امنیتی در حیطه پایه‌های مشروعیت رژیم‌های عربی حوزه خلیج‌فارس را به بحران می کشد . نکته انتها این‌که نگهداری امنیت تنگه هرمز و درپی آن امنیت و ثبات خلیج‌فارس بخش مهمی از راهکار بازدارندگی تدافعی و ثبات و رویش اقتصادی کشورمان است .

جمهوری اسلامی ایران به‌طور سنتی مورد امنیت تنگه هرمز را فرا‌تر از آنگاه منطقه‌ای در قالب ظرفیت‌های امنیت بین‌المللی و با عقلانیت و محاسبات ظریف استراتژیک در حیث می‌گرفته است . ولی می بایست عهده دار شد که سیاست به‌صفررساندن صادر شدن نفت جمهوری اسلامی ایران اقدامی خصمانه و غیرمشروع در محروم‌کردن یک ملت از منافع اقتصادی و با‌لطبع برخلاف منشور ملل متحد و کلیه قواعد بین‌المللی است . در چنین قوانینی , بهره برداری از امتیاز ژئواستراتژیک «کنترل حساب‌شده» تنگه هرمز به خسارت منافع کشورهای متخاصم یک «دفاع مشروع» محسوب می‌شود .