افتتاح حساب هات فارکس – ارز ۷۵۰۰ تومانی وارد سامانه «نیما» شد

سامانه نیما چندی است پذیرای بازار ثانویه ارز شده‌است . کالاهای مجموعه سه میتوانند ارز مایحتاج برای واردات را از روش این سامانه به ارزش هفت‌هزارو 500 تومان تهیه و تنظیم نمایند .

به نقل از اقتصادآنلاین به گزارش شرق , در بعضی رسانه‌ها نرخ ارز توافقی را تا هشت‌ هزار تومان نیز اعلام کرده‌اند , البته ارتباط ها همگانی بانک مرکزی اعلام کرده بازار ثانویه ارز ذیل سامانه نیما فعال بوده و نرخ ارز توافقی در آن هفت‌هزارو 500 تومان است .

فارکس – با وجود این صادرکنندگان می گویند بانک مرکزی در رابطه طرز عرضه دلار در سامانه نیما از سمت بانک مرکزی اطلاع‌رسانی صدق انجام نداده است , به‌همین‌دلیل آنان نمی‌دانند چه گونه از روش این سامانه ارز خویش را عرضه نمایند . از سمت دیگر بعضا هم بر این باورند که تعطیلی صرافی‌ها میتواند بازار ثانویه را به یک تجربه شکست‌خورده تبدیل نماید .

استراتژي معاملاتي اسکالپ استراتژي معاملاتي با بيشترين احتمال موفقيت استراتژي معاملاتي بورس استراتژي معاملاتي پايپو استراتژي معاملاتي پرايس اکشن استراتژي معاملاتي چيست استراتژي معاملاتي در بورس

بعداز اعلام مسعود کرباسیان , وزیر اقتصاد و بودجه , در رابطه آماده‌شدن وضعیت عرضه ارز در بازار ثانویه , بحث‌های متعددی در رابطه سه‌نرخی‌شدن ارز مطرح شد . براساس اعلام رابطه ها همگانی بانک مرکزی , انگیزه از تعریف بازار ثانویه , عرضه ارز در اختیار صادرکنندگان , با نرخ توافقی , به واردکنندگان کالاهای تیم سه است .

بروکر هات فارکس – به اعتقادوباور مسئولان بانک مرکزی با تشکیل این بازار , از اختصاص ارز به کالاهایی ممنوعه دربرگیرنده ماشین دوری خواهد شد .

آن‌طور‌که رابطه ها همگانی بانک مرکزی اعلام می کند : چندی است تبادلات ارز به بها توافقی در سامانه نیما در حالا انجام است و بها توافقی تعیین‌شده برای ارز هفت‌هزارو 500 تومان است , البته محمد لاهوتی , نایب‌رئیس کنفدراسیون صادرات اتاق بازرگانی در رابطه تبادلات فروش ارز به ارزش توافقی در سامانه نیما تیتر می نماید : در سامانه نیما حجم مبادلات ارز به بها توافقی معین نیست , ضمن آنکه ما به‌عنوان صادرکننده در رابطه فروش اظهارنامه , ارز و روش ورود به سامانه هنوز داده ها کافی در اختیار نداریم و چنانچه در این مورد اطلاع‌رسانی شده , بدون نقص نبوده است .

به گفته لاهوتی , یک هفته‌ای میباشد که مشاجره ارز توافقی اجرائی شده و در اخبار این‌طور آمده که‌این ارز در سامانه نیما و بعضی صرافی‌ها مبادله شده‌است .

وی با تأکید بر این‌که عالی است بانک مرکزی توضیحی به صادرکنندگان ارائه دهد , از وجود صادرکنندگانی خبر میدهد که ارز در اختیار دارا هستند , ولی هنوز هیچ واردکننده‌ای به آنان مراجعه نکرده است . لاهوتی طولانی تر می‌نماید : احتمال دارد سامانه نیما محلی باشد که صادرکنندگانی که دلار در اختیار دارا هستند , بتوانند به واردکنندگانی که به دلار نیاز دارا‌هستند , دسترسی پیدا نمایند .

استراتژي معاملاتي در بورس ايران استراتژي معاملاتي در فارکس استراتژي معاملاتي رابرت ماينر استراتژي معاملاتي سپيدار استراتژي معاملاتي سهام استراتژي معاملاتي فارکس استراتژي معاملاتي گن

وی در رابطه حجم دلار در اختیار صادرکنندگان میگوید : براساس برآوردها , برای واردات کالاهای حق تقدم سه 5 . 5 میلیارد دلار اعتبار نیاز است و ارز در اختیار صادرکنندگان نیز حدود 10 میلیارد دلار است .

بازار ثانویه طرح موفقی نیست

بعضی فعالان اقتصادی تشکیل بازار ثانویه و انتخاب نرخ توافقی برای ارز را اقدامی نامطلوب تعریف مینمایند , چون معتقدند این ایده , خام‌فروشی را تشویق می‌نماید و منابع مملکت را به حراج میبرد .

احمد پور‌فلاح , مدیر اتاق بازرگانی کشور‌ایران و ایتالیا و مشاور خوب مدیر اتاق جمهوری اسلامی ایران هم از آن‌دسته از فعالان اقتصادی است که تشکیل بازار ثانویه پایین سامانه نیما را مبادرت ناموفقی تعریف می کند .

وی میگوید : براساس اطلاعاتی که در جلسات و کمیته‌های متفاوت به دست آورده‌ام و ارزیابی‌هایی که انجام داده‌ام , به لحاظ نمیرسد این ایده , طرح موفقی بوده باشد .

پورفلاح ارائه ارز توافقی در سامانه نیما را شبیه عهدوپیمان ارزی , یک طرح شکست‌خورده می داند , چون معتقد است در هر مکان تحمیل باشد , آن پروژه از قبلی شکست‌خورده است .

وی میگوید : اقتصاد کنترلی و دستوری پاسخ نمی‌دهد . دولت می بایست ناظر باشد و عملا مساله را سوق دهی نماید , ولی در حالتی که قرار باشد برای بخش سری تعیین‌تکلیف نماید و به‌صورت دستوری فعالیت نماید , این راه و روش پیروز نخواهد شد .

به اعتقاد و باور مدیریت اتاق بازرگانی کشور ایران و ایتالیا برای موفقیت در کارها اقتصادی بایستی چند زیرساخت‌ها آماده باشد . می بایست شهروندان ما اعتماد بی نقص به سیستم داشته باشند . احساس نوع‌دوستی قدرتمند و اعتماد همگانی در آن‌ها تضعیف نشده باشد و متقابلا در فرصت‌هایی از طرف دولت به آ‌نها یاری شده باشد , خیر این‌که تنها در یک دوران که یک طرف با نقص‌ مواجه می گردد , از سوی مقابل یاری بخواهد .

استراتژي معاملاتي ماينر استراتژي معاملاتي همراه استراتژي هاي معاملاتي استراتژي هاي معاملاتي – آقاي امام استراتژي هاي معاملاتي با بيشترين احتمال موفقيت استراتژي هاي معاملاتي بورس استراتژي هاي معاملاتي در بورس

او بیش تر میکند : در حالتی‌که در جمهوری اسلامی ایران هر روز برای صادرکننده قانون ها تازه احوال میکنیم , در حین اجرای قسم ارزی مشوق صادراتی میگذاریم , البته به وعده‌ها فعالیت نمی‌کنیم و شاهد مسائلی ازاین‌دست هستیم , عملا صادرکننده عشق و علاقه خویش را برای شرکت کردن در برنامه‌ها از دست می دهد .

پورفلاح می گوید : سامانه نیما چیزی مشابه عهد ارزی است . به حیث اینجانب تاجایی‌که شنیدم , این طرح تا روز جاری خیلی پیروز نبوده است .

به اعتقاد و باور پورفلاح , نیازمندی‌های با اهمیت جامعه مضاعف بالاتر از کالاهای کلیدی است . هجرت نیز قسمتی از آرمان‌های انسان است و درصورتی که اشخاص برای مسافرت‌کردن ارز نداشته باشند , عملا آرزو به معاش آن‌ها تضعیف میگردد . وی بیشتر می نماید : زمانی دفعتا جریان بازار ارز متوقف میگردد و خودمان نیز قدرتمند نیستیم به‌اندازه کافی برای نیازمندی‌های حساس دلار تأمین کنیم , سود قابل قبولی حاصل نمیشود .

بازار نگاه کنترلی را برنمی‌تابد

مدیریت اتاق بازرگانی کشور‌ایران و ایتالیا ادامه میدهد : در‌حالتی که نیازهای جامعه را نتوانیم جواب دهیم و صرافی‌ها را ببندیم , همینطور رقم بالای چهارهزارو 200 تومان برای ارز را قاچاق تلقی کنیم , منجر می شود نرخ بالا بکشد و این یک نادرست بزرگ است .

استراتژي هاي معاملاتي در فارکس استراتژي هاي معاملاتي فارکس افراد ثروتمند فارکس اکسپرت اکسپرت آپشن اکسپرت چويس اکسپرت چيست

وی میگوید : بازار ثانویه به طوری خرید و فروش ارز را فعال می‌‎کند , ولی تا صرافی‌ها گشوده نشوند , مساله حل نخواهد شد . تبادل ارز این چنین روا نیست , چون اعتماد نیست .

پورفلاح تأکید می نماید : اقتصاد را نباید در اختیار گرفتن کرد . اقتصاد تعریف خویش را داراست . اقتصاد بازار و اقتصاد آزاد تابع نظام دستوری نیست و عرضه‌کننده و درخواست کننده بایستی با نیز به توافق برسند . سوای این که نگران یک نگاه کنترلی و نظارتی باشند .

راه حل وی برای خروج از الان تبادل ارز در صرافی‌ها و صرافی‌های متعلق به بانک‌هاست . مدیریت اتاق بازرگانی کشور ایران و ایتالیا تیتر مینماید : می بایست بانک‌ها خرید و فروش ارز را ارتقاء دهند . یه خرده از ارتقا نرخ ارز هیجانی و به‌دلیل فشار وارده است . درصورتی که مصرف‌کننده ارز ناگزیر باشد هزینه این فضاها را بدهد , بی‌دلیل خویش را به گوشه و کنار و نرخ‌های مجازی خواهد کشید .

وی طولانی تر می کند : گذشته از این نیز فقدان ارز داشتیم , ولی تفاوت بها ارز آزاد و ارز قانونی در مرزو بوم 400 تا 500 تومان بود خیر این‌که ارز آزاد دو برابر ارز قانونی ارزش داشته باشد .