ریزش ۹۰ درصدی نقدینگی یک غول نفتی

اخبار شرکت هات فارکس : ریزش ۹۰ درصدی نقدینگی یک غول نفتی در سال مالی اخیر شرکت ONGC بالاترین سود سهام تاکنون را پرداخت کرد و در راستای برنامه دولت هند برای ایجاد غول‌های نفتی، ۵۱.۱ درصد سهم در شرکت دولتی HPCL خریداری کرد. این خرید ۵.۴۸ میلیارد دلار آمریکا (۳۶۹ میلیارد روپیه) ارزش داشت که شرکت ONGC از طریق یک وام بانکی تامین کرد. به گفته مقامات شرکت ONGC، این شرکت از نقدینگی خود برای هزینه سرمایه و خرید استفاده کرده و اکنون به حدود ۳۱ میلیون دلار (۲۱ میلیارد روپیه) برای پرداخت سود سهام نهایی برای سال مالی ۲۰۱۸ نیاز دارد.

به گزارش ایسنا،

آماری که از سوی بلومبرگ گردآوری شد،

نشان داد ذخایر نقدی شرکت ONGC تقریبا ته کشیده و همزمان بدهی این شرکت طی یک سال اخیر افزایش پیدا کرده است.

شرکت ONGC تا ۳۱ مارس سال ۲۰۱۸ تنها ۱۴۸.۵ میلیون دلار (۱۰ میلیارد روپیه هند) موجودی نقدی داشت که در مقایسه با ۱.۹ میلیارد دلار آمریکا (۱۳۰ میلیارد روپیه) در مدت مشابه سال گذشته افت چشمگیری نشان می‌دهد.

در سال مالی اخیر شرکت ONGC بالاترین سود سهام تاکنون را پرداخت کرد و در راستای برنامه دولت هند برای ایجاد غول‌های نفتی، ۵۱.۱ درصد سهم در شرکت دولتی HPCL خریداری کرد. این خرید ۵.۴۸ میلیارد دلار آمریکا (۳۶۹ میلیارد روپیه) ارزش داشت که شرکت ONGC از طریق یک وام بانکی تامین کرد.

به گفته مقامات شرکت ONGC، این شرکت از نقدینگی خود برای هزینه سرمایه و خرید استفاده کرده و اکنون به حدود ۳۱ میلیون دلار (۲۱ میلیارد روپیه) برای پرداخت سود سهام نهایی برای سال مالی ۲۰۱۸ نیاز دارد.

فارکس تایم