هات فارکس بروکر – نداشتن دستورالعمل صادرات گاز بالاتر از وزارت نفت است .

با این‌همه او اظهار‌کرد : در کنار این قضیه , پروسه تصمیم‌گیری در کشور ایران و دخالت ارگان‌های متعدد در کار یکدیگر و همینطور فرآیند طولانی اجماع برای تصمیم‌های بزرگ هم مطرح است .

محمدحسین عادلی در گفت‌وگو با شانا با تذکر موجی که در مقطعی تولید شد که با صادرات گاز تحت عنوان خام‌فروشی به‌شدت مخالفت می کرد اذعان کرد : «در آن زمان عامل میشد که گاز بعداز تولید قیمت افزوده روی آن بایستی صادر شود , در حالی که کشورهای دیگر با ذخایر کمتر به اندیشه کسب و تسخیر بازارهای صادراتی بودند» .

عادلی در رابطه برنامه‌های صادرات گاز مرزوبوم ذکر کرد : «این برنامه‌ها همواره با چالش‌های رنج روبرو بوده و لا‌اقل در فعالیت ما‌را از داشتن یا این که عملی کردن دستورالعمل کلان و جامع صادراتی گشوده داشته است» .

او به دنبال اظهار‌کرد که در‌صورتی‌که بخواهیم در بازار گاز به یک توان جهانی تبدیل شویم , در رتبه نخستین و با حق تقدم یگانه افزون بر این‌که پروژه کشور ایران ال‌ان‌جی را کامل شدن میکنیم , بطور حتم ۲ پروژه دیگر ال‌ان‌جی تعریف و درسمت ساخت حدود ۵۰ میلیون بدن ال‌ان‌جی جنبش کنیم .

درین وضعیت میتوانیم سهم نیکی در بازارهای جهانی و به‌ویژه اروپا و آسیا به دست آوریم . دبیرکل قبلی جی‌ای‌سی‌اف , نداشتن دستورالعمل صادرات گاز را فراتر و بالاتر از وزارت نفت دانست و ذکر کرد : « گنجایش در وزارت نفت وجود داشت که سال‌های دوچندان گذشته و در عصر قبلی مسوولیت آقای زنگنه به یک دستورالعمل در رابطه صادرات گاز و ال‌ان‌جی دست یابد» .

جزوه فارکس  جيک فارکس  چارت زنده فارکس  حساب فارکس  خاطرات فارکس  خامسي فارکس

عادلی 3 توصیه حساس برای برجسته شدن نفش کشور‌ایران در صادرات گاز را هم مطرح کرد . او بیان کرد : «نخست اجماع بر راز مورد صادرات گاز است .

آن‌گاه می بایست راجع‌به ال‌ان‌جی به تفاهم برسیم . همین‌طور , بایستی مسوولیت واحد صادرکننده گاز به‌صورت بدون نقص مشخص و معلوم باشد تا در صورتی موفقیت یا این که باخت درین بخش به دست آمد واحد ذی‌ربط مسوولیت آن را بپذیرد . »

محمدحسین عادلی همینطور در رابطه مزایای صادرات از روش خط‌لوله یا این که ال‌ان‌جی اعلام‌کرد : «هرکدام مزیت‌های ویژه خویش را داراست و می بایست متناسب با پروژه قضاوت کرد .

در صورتی‌که ۲ میهن همسایه باشند و مقوله‌های سیاسی دربین آن دو نباشد صادرات گاز با خط لوله خوبتر است , ولی چنانچه دو مملکت همسایه نباشند یا این که مشکلاتی احتمالی در میان آن ها یا این که کشورهای ترانزیت باشد ال‌ان‌جی با اعتنا به این‌که انعطاف بیشتری داراست , شایسته ترین است» .

با این تمامی او صادرات از روش ال‌ان‌جی را ارجح دانست به این دلیل که «صادرات ال‌ان‌جی در واقع مشکلات سیاسی و ژئوپلیتیک فی مابین کشورها را بدور می‌زند» .

دبیر کل سایق جی‌ای‌سی‌اف با اشاره بدین نکته که «در یک‌سری ده سال پیشین , امریکا از هر برنامه ای که منجر توسعه و گسترش صنعت های نفت و گاز کشور‌ایران شود پرهیز کرده» , در رابطه قابلیت و امکان عملیاتی شدن خط لوله ترکمنستان – افغانستان – پاکستان – هند ( تاپی ) اعلام‌کرد : «این خط از کارداران اقتصادی خویش تبعیت مینماید .

همینطور گذشت زمان نشان داده که کشورها , با اجبار و پول ( پول ایالات متحده عربی و تحمیل امریکا ) رغبت بیشتری به قانع شدن دارا‌هستند تا با همیاری اقتصادی یا این که بخشندگی با کشور‌ایران . در فیض هیچ مانعی نیست که‌این خط لوله اجرایی نشود» .

خبر فارکس  خبرگزاري فارس  خبرهاي فارکس  خريد اکسپرت فارکس  خودآموز فارکس  دانلود استراتژي معاملاتي

عادلی همینطور با تایید این حقیقت که کامل شدن پروژه تاپی به کاهش بازارهای احتمالی جمهوری اسلامی ایران در آتی در ناحیه می‌انجامد , خاطرنشان کرد : «اعتقاد دارم به هر نحوی که شده و با هزینه‌های بین‌المللی می بایست ال‌ان‌جی را در کشور‌ایران راه‌ انداخت و به پاکستان , آسیا و اروپا گاز صادر کرد» .

این متخصص بازار انرژی همینطور بیان کرد که زیرا ذخایر ما بسیار و هزینه ایجاد ما ذیل است , چه بسا «نباید درباره ی جذابیت کشور‌ایران برای توسعه و گسترش میدان‌های نفت و گاز تردید کرد» .

او در توضیح صحبت خویش تیتر داشت : «تنها کاری که بایستی انجام بخشید , این است که ابتدا مملکت بایستی تصمیم‌سازی اجماعی داشته باشد و بعد موضوع و موقعیت مشارکت‌های فرنگی را برای سرمایه‌گذاری آماده نماید . به عبارت دیگر , سیاست فرنگی از این کار حمایت کند»

محمدحسین عادلی در رابطه شرایط فعلی کشور‌ایران و تحریم‌های امریکا مقابل تهران بر تفاوت حالت تحریم‌های پیش از برجام با شرایط فعلی تاکید کرد و اظهار‌کرد : « تفاوت با اهمیت در‌این دو برهه عبارت است از این‌که ما پیش از برجام به نظر قانونی و حقوقی از لحاظ قواعد بین‌المللی , تحریم بودیم و به موجب قطعنامه‌های شورای امنیت کشورهای عضو اداره ملل متحد مکلف بودند جمهوری اسلامی ایران را تحریم نمایند , البته اکنون ما ازسوی امریکا تهدید به تحریم شده‌ایم که آن نیز یکجانبه است . یعنی ما از نوامبر به بعد تحریم رسمی و حقوقی بین‌المللی نمی‌شویم».