بروکر فارکس – کدام گوشی‌ها ارز ۴۲۰۰ تومانی می‌گیرند؟

پس از واردات چندین موبایل با ارز مدنی ۴۲۰۰ تومانی , اکنون اعلام شده گوشی‌هایی که قیمتی فراتر از ۳۰۰ دلار داشته باشند , در تیم سوم کالاهای وارد شده جای میگیرند که ارز منحصربه‌فرد به آنها ۷۵۰۰ تومان است .

ایسنا : بعد از اعتراضات تنی چند از کاسب ها و فروشندگان تلفن همراه و تبلت در تهران , وزیر ارتباطات و فناوری داده ها که معتقد بود گرانی‌های غیرمعمول تلفن همراه نشان میدهد بعضی اشخاص فرصت طلب با به کارگیری از ارز مدنی موبایل وارد کرده‌اند البته مبتنی بر بهای ارز آزاد محاسبه و به مردمان عرضه می کنند , ‏لیستی از شرکت‌هایی که به آنان ارز ۴۲۰۰ تومانی تخصیص یافته بود , منتشر کرد و توضیح بخشید : از اولِ سال جاری تا ۲۹ خردادماه به ۴۰ کمپانی واردکننده تلفن گوشی , ارز مدنی تخصیص داده شده‌است .

این قضیه موجب شد که ارتقا قیمت‌ موبایل در سوی ارتقا نرخ ارز غیر رسمی توجیه نداشته باشد و اگر چه بعضا از واردکنندگان داعیه داشتند که نتوانستند ارز مدنی اخذ نمایند یا بعضا فروشندگان مدعا بودند گوشی‌ها را با بها ارز آزاد از واردکنندگان اخذ کرده و ناچارند با همین قیمت‌ها نیز به فروش برسانند ; ولی در عین درحال حاضر توقع می رفت دستکم گوشی‌هایی که با ارز مدنی وارد شده‌اند , کاهش بها داشته باشند و از سمت سازمان‌های نظارتی نیز به‌این قضیه رسیدگی شود .

فارکس سواپ فارکس سود فارکس سود ده فارکس سود يا ضرر فارکس سياست روز فارکس سيتي

کدام گوشی‌ها ارز ۴۲۰۰ تومانی می‌گیرند؟

از طرفی فعلا بعد از ارز قانونی ۴۲۰۰ تومانی , این توشه کلام از نرخ ارز دیگری برای گوشی‌هاست . در این خصوص وزیر ارتباطات اظهار کرده که مقرر شده‌است مبنی بر نامه‌ای با وزیر صنعت , معدن و تجارت , برای گوشی‌های با ارزش پایین ۳۰۰ دلار , ارز از مجموعه دوم و از روش سامانه نیما تامین شده و برای گوشی‌هایی با ارزش فراتر از ۳۰۰ دلار هم ارز از تیم سوم تخصیص داده شود .

در اولِ فعال‌ساز‌ی سامانه نیما ( نظام یک پارچه ارزی ) از آخرها فروددین ماه ماه , حدود ۸۰ درصد ارز ناشی از صادرات وارد سامانه شده و واردکنندگان هم سوای اولویت‌بندی ارز خویش را با نرخ ۴۲۰۰ تومان تنظیم می‌کردند ; ولی به مرور با اعتنا به رانت‌هایی که برای واردکنندگان تولید و حجم متعددی ثبت توصیه در این زمینه انجام شد , مسوولان قصد به اولویت‌بندی کالاهای وارد شده برای اخذ ارز گرفتند .

فارکس سيستاني فارکس سيگنال فارکس شرع فارکس شرعي فارکس شرعي است فارکس شغل فارکس شغل اصلي فارکس شيراز

بر این اصول تیم اولیه یعنی کالاهای مهم و دارو و در مجموع کالاهای حساس عمدتا با درآمد ارزی ناشی از نفت تامین ارز شده ( هر دلار حدود ۳۸۰۰ تومان ) است و مسافت آن با دلار قانونی را دولت در قالب یارانه پرداخت می نماید . تیم دوم که واردکنندگان مواد اول کارخانه‌ها و کالاهای حتمی می‌باشند , ارز موردنیاز خویش را از روش صادرات کالاهای غیرنفتی تامین می نمایند که در اولِ اجرای سیاست نو ارزی ( ۲۱ فروددین ماه ماه ) ۴۲۰۰ تومان بود و اکنون به حدود ۴۳۵۰ تومان رسیده است . البته مجموعه سوم آن نوع از کالاهای غیرضروری میباشند که ارز آن از محل ۲۰ درصد صادرات غیرنفتی و صادرکنندگان خرد تامین می گردد .

دلاری که در سامانه نیما برای مجموعه سوم مورد داد و ستد قرار می گیرد تا حدود ۷۵۰۰ تومان ارزش خورده است . ولی این یک نرخ رقابتی بوده و بر مبنای بازار آزاد صورت می گیرد و قادر است چه بسا از این رقم هم فراتر باشد . معاملات ارزی برای تیم سوم کالایی مبنی بر دو روش انجام می شود ; در روش نخستین که خرید و فروش ارز و امتیاز واردات به طور توافقی است , صادرکننده به طور توافقی , ارز و امتیاز واردات خویش را با به کارگیری از سامانه جامع تجارت جمهوری اسلامی ایران به واردکننده واگذار می کند و واردکننده کالاهای حق تقدم سوم بعد از طی فرآیند ثبت پیشنهاد , تشکیل پرونده در بانک برهان و اظهار فرآورده به گمرک , نسبت به واردات مبادرت میکند . این روش از روز چهارشنبه ۱۳ تیرماه اجرایی شده‌است .