بروکر فارکس – بانک؟‌ آستان قدس؟

افرادی که کم هوش رسانه‌ای دارا‌هستند , متوجه خواهند شد که‌این گفتمان در الان اقتصاد مملکت معنای خاصی داراست و نشان می دهد که بانک مرکزی تمام قد بر رمز عدم صادر شدن جواز ایستاده و قصد ندارد بانک جدیدی را به نظام بانکداری مرزو بوم بیفزاید .

به همین باعث سر کردگی تولیت آستان قدس مسئله را رسانه‌ای کرده و با خیریه نمایش دادن عمل بانک مورد نظرش همت کرده تا لحاظ بعضی از ذهن ها همگانی که معمولا به‌دنبال وام‌های کوچک میباشند را در حمایت از تاسیس این بانک جلب نماید .

این در حالی است که کارنامه بانکداری نشان می دهد که در حال حاضر بخش اعظمی از بانک‌ها به ضرر و زیان انباشته در گیر شده‌اند و حتی‌د‌ر معرض ورشکستگی قرار گرفته‌اند , با این وجود بعضی نهاد ها هنوز ورود به صنعت بانکداری را جالب میدانند .

بررسی سعی بعضی سازمان های غیردولتی نشان میدهد که در سال‌های قبلی بخش اعظمی از آنها وارد میدان بانکداری شده‌اند تا بیرون از بروکراسی جان دار بتوانند از منابع خویش استعمال با صرفه را ببرند . مثلا بنیاد تهیدستان بانک سینا را تاسیس کرده , بانک‌های انصار و مهراقتصاد به‌وجود آمده , شهرداری محمدباقر قالیباف , بانک شهر را تولید کرده و نیروی انتظامی ذیل رئیس وی هم به تاسیس بانک قوامین روی آورده است .

توجیه کلیه این ارگانها این بوده که منابع مالی‌شان را در بانک‌های خویش به گردش آورده و در آن به ادامه فعالیت‌های اقتصادی خویش بپردازند .

به اعتقاد و باور بعضا کارشناسان اقتصادی , بانکداری در شرایط کنونی اقتصاد کشور ایران جذابیت‌های متعددی برای نهاد ها و کارتل‌های بزرگ اقتصادی داراست و آنان قادرند به راحتی با تامین سرمایه اول که چیزی حدود ٦٠٠ میلیارد تومان است , جواز یک سری برابری کردن خط اعتباری را اخذ نمایند .

بهترين اکسپرت هاي فارکس بهترين بروکر براي فارکس بهترين بروکر فارکس بهترين بروکر فارکس ايران بهترين بروکر فارکس براي ايران بهترين بروکر فارکس براي ايرانيان

اکنون که دولت و بانک مرکزی مصمم‌اند تا جلوی صادر شدن جواز برای بانک‌های تازه با هر هدفی را بگیرند و چه بسا بعضا بانک‌های موازی را با یکدیگر مخلوط نمایند , بعضا ارگانها قصد دارا‌هستند با سر «قرض‌الحسنه» وارد نظام بانکی سرزمین شوند . این در حالی است که جهان قضیه شرکت ها خیریه را به راحتی حل کرده و از آنها منظور برای انجام کارها خیرخواهانه به جای تزریق منابع , به توانمندسازی اشخاص روی آورده و اشخاص را بدهکار خویش نکنند .

**بار تاسیس بانک آستان قدس
سیاست تازه بانک مرکزی جهت دهی بانک‌ها و ترکیب بعضا شرکت ها است , البته درین دربین آستان قدس از حدود 1 سال قبل منتظر صادر شدن جواز بانک مرکزی برای تاسیس و فعال‌سازی بانک قرض الحسنه نشسته است .

به لحاظ میرسد در حالتی که بانک مرکزی در‌پی سوق‌دهی بازار مبلغی است , چنین اقداماتی کار را برای بانک مرکزی مشقت بار کرده و زمینه‌ساز آن میشوند که در آتی چنین بانک‌ها و موسسه‌هایی به طور قارچ‌گونه پرورش نماید و این سبب میشود , بازار بانکی از بررسی ظریف بیرون و غیرشفاف شود .

با این وجود آستان قدس حدود یک‌سال است که به‌دنبال تاسیس بانک قرض‌الحسنه فارغ از ربا است . هدفی که سود و ضرر و به صورت کلی پیامدهایی که برای اقتصاد کشور ایران داراست شایان توجه است .

پیشنهادی که هنگامی که مطرح شد معارضان متعددی داشت . علی فقاهتی ترکمانی , اقتصاددان و مدرس دانشکده تصمیم تولیت آستان قدس را از یک‌سری منظر انتقاد نموده است .

بهترين بروکر فارکس در آمريکا بهترين بروکر فارکس در ايران بهترين بروکر فارکس کدام است بهترين بروکر هاي فارکس تحليل تجربي استراتژي معاملاتي سرمايه گذاري مبتني بر بازده تحليل طلا فارکس

**تبعات تاسیس بانک آستان قدس
به اعتقاد این اقتصاددان , تاسیس بانک به وسیله آستان قدس رضوی مسئله را آماده می‌نماید که هر دستگاه و نهادی که منابع مالی قابل توجهی دارا‌هستند مبادرت به تاسیس بانک نمایند و این موجب می‌گردد منابع مالی بانک‌ها کاهش پیدا نماید و تاثیر منفی روی پول در گردش و همت آنان داراست و ریسک عملیات بانکی در مرز و بوم را هم ارتقا می دهد .

نکته دیگر مسائل تودرتویی نهادی در اقتصاد کشور ایران است . این قضیه موجب موازی‌کاری و عدم مسوولیت‌پذیری و عدم پاسخگویی و بی‌ثباتی‌ می شود . سازمان های موازی اذن نمی‌دهند فضای شفافی وجود داشته باشد و مسیر‌ها واضح و روشن باشند و اذن می دهد که اشخاص دورزدن‌ها و در رفتن‌ها را یاد بگیرند و به این ترتیب مادامی که‌این شرایط تو در توی نهادی وجود داشته باشد شفاف‌سازی , کار خیلی رنج میشود .  در این‌شیوه بالابردن مسوولیت‌پذیری کار دوچندان سخت‌‌تری میگردد .

نکته بعدی برمی‌گردد به توزیع نابرابر گنج و درآمد که موجب می گردد نظم اجتماعی به نیز بخورد . هنگامی عده‌ای وجود دارا هستند که یک شبه ره صدساله می روند درحال حاضر به عارضه ها وصل شدن به منابع رانتی و رابطه‌هایی که موجود است منجر می گردد بعضا نیز آن ها را تحت عنوان تیم منشا در لحاظ بگیرند و تلاش نمایند که خویش را به آن‌ها برسانند و زیرا از شیوه های معمولی وصال به چنین چیزی ممکن نیست براین اساس از راهکارهای غیر رسمی و راهکارهایی که همراه با زدوبند است و همراه با پرداخت زیر میزی است به کارگیری نمایند .

ثروت فارکس ثروتمندان فارکس جايزه فارکس جبل عاملي فارکس جرايم فارکس جرم فارکس در ايران

 

همین زمینه موجب می شود که بعضا که به سازمان های تاثیرگذار و تصمیم‌گیرنده نزدیک می باشند و نفوذ دارا هستند تصمیم بگیرند یک بانک تاسیس نمایند ; لذا ممکن است شرایط فعلی آستان قدس از بانک‌مرکزی درخواست جواز نماید البته با اعتنا به تودرتویی نهادی خیر صرفا موجب اتلاف منابع می شود بلکه این تعدد موجب غیرقابل در دست گرفتن و محاسبه شدن سیستم بانکی و مبلغی مرزو بوم میشود .

** هزینه‌ای که به اقتصاد سرزمین اجبار میشود

در این سو حمید آذرمند , متخصص اقتصادی به «اعتماد» اعلام‌کرد : تجربه شرکت های مبلغی و بانکی نشان داده است هنگامی که موسسه‌ای با یک حمایت کننده سیاسی و فارغ از این که مقررات و ضوابط را طی کرده‌باشد وارد میدان بانکداری شود بعد ها مساله‌ساز میگردد و هزینه‌های چنین موسساتی به کل اقتصاد مرزوبوم اجبار میگردد . او بابیان این‌که مملکت چنین تجربه‌هایی را تا قبل از این نیز داشته است .

ذکر کرد : پیش از این نیز بانک‌هایی کار می‌کردند که متعلق به ارگانها بودند و حمایت کننده سیاسی داشتند . این شرکت های سوای آنکه قانون ها را احراز کرده باشند وارد میدان بانکداری شدند و این مسئله مساله‌ساز شد .

نظیر تجربه مخلوط بانک‌های نظامی است . می بایست از تجربه‌های قبلی درس بگیریم تا در گیر گرفتگی‌های قبلی نشویم .

این متخصص اقتصادی با تاکید بر این‌که بانک یک بنگاه است , توضیح اعطا کرد : بانک ماموریت , حدود و وظیفه‌های تعریف شده و مشخصی داراست . کسی بایستی وارد این میدان شود که بانکدار و بنگاهدار باشد , ساز و کار و قواعد این کسب و کار را بلد باشد و رعایت نیز نماید .

آذرمند ادامه اعطا کرد : ورود نهاد ها به سیستم بانکداری نه‌تنها خلل سیستم بانکداری را برطرف نمی کند بلکه نیز به مشکلات نظام بانکداری بیشتر می نماید و نیز مشکلات اقتصاد کلان و رویش نقدینگی و بیش تر برداشت بانک‌ها را بیشتر می نماید .