هات فارکس – عملکرد رئیسی برای تاسیس بانک «آستان قدس»

فارکس – تولیت آستان قدس رضوی در مصاحبه‌ای گفت که ارگان متبوعش یک‌سالی است درخواست تاسیس بانک کرده ولی بانک مرکزی هنوز با این درخواست موافقت نکرده است .

مجله اعتماد نوشت : تولیت آستان قدس رضوی در مصاحبه‌ای گفت که ارگان متبوعش یک‌سالی است درخواست تاسیس بانک کرده ولی بانک مرکزی هنوز با این درخواست موافقت نکرده است .

اشخاصی که قلیل هوش رسانه‌ای دارا هستند , متوجه خواهند شد که‌این گفتگو در حال حاضر اقتصاد مرز و بوم معنای خاصی دارااست و نشان می دهد که بانک مرکزی تمام قد بر رمز عدم صادر شدن جواز ایستاده و قصد ندارد بانک جدیدی را به نظام بانکداری مرزوبوم بیفزاید .

به یقین برخي كارشناسان اقتصادي , بانكداري در شرايط فعلي اقتصاد ايران جذابيت‌هاي زيادي براي نهاد ها و كارتل‌هاي بزرگ اقتصادي داراست و آن ها قادرند به راحتي با تامين سرمايه اوليه كه چيزي حدود ٦٠٠ ميليارد تومان است , جواز چندین برابري كردن خط اعتباري را دريافت كنند .

درحال حاضر كه دولت و بانك مركزي مصمم‌اند تا جلوي صادر شدن جواز براي بانك‌هاي جديد با هر هدفي را بگيرند و حتي برخي بانك‌هاي موازي را با يكديگر مخلوط كنند .

استراتژي معاملاتي در بورس ايران استراتژي معاملاتي در فارکس استراتژي معاملاتي رابرت ماينر استراتژي معاملاتي سپيدار استراتژي معاملاتي سهام استراتژي معاملاتي فارکس استراتژي معاملاتي گن

برخي ارگانها قصد دارا‌هستند با راز «قرض‌الحسنه» وارد نظام بانكي كشور شوند . اين در حالي است كه دنيا مورد شرکت های خيريه را به راحتي حل كرده و از آن ها منظور براي انجام کارها خيرخواهانه به جاي تزريق منابع به توانمندسازي اشخاص روي آورده و اشخاص را بدهكار خویش نكنند .

علي ديني تركماني , اقتصاددان و معلم دانش کده تصميم توليت آستان قدس را از تعدادی منظر عیب گیری كرده است .

به اعتقادوباور اين اقتصاددان , تاسيس بانك به وسیله آستان قدس رضوي زمينه را آماده مي‌كند كه هر دستگاه و نهادي كه منابع مالي قابل توجهي دارا‌هستند مبادرت به تاسيس بانك كنند و اين موجب مي‌شود منابع مالي بانك‌ها كاهش پيدا كند و تاثير منفي روي گردش مالي و عملكرد آنان داراست و ريسك عمليات بانكي در كشور را نيز افزايش مي‌دهد .

نكته ديگر مسائل تودرتويي نهادي در اقتصاد ايران است . اين زمینه موجب موازي‌كاري و عدم مسووليت‌پذيري و عدم پاسخگويي و بي‌ثباتي‌ مي‌شود .

نهادهاي موازي اذن نمي‌دهند فضاي شفافي وجود داشته باشد و مسير‌ها واضح و روشن باشند و اذن مي‌دهد كه اشخاص دورزدن‌ها و در رفتن‌ها را ياد بگيرند و بنابراين مادامي كه اين وضعيت تو در توي نهادي وجود داشته باشد شفاف‌سازي , كار خيلي سختي مي‌شود .  در اين روش بالابردن مسووليت‌پذيري كار بسيار سخت‌‌تري مي‌شود .

استراتژي معاملاتي ماينر استراتژي معاملاتي همراه استراتژي هاي معاملاتي استراتژي هاي معاملاتي – آقاي امام استراتژي هاي معاملاتي با بيشترين احتمال موفقيت استراتژي هاي معاملاتي بورس استراتژي هاي معاملاتي در بورس

نكته بعدي برمي‌گردد به توزيع نابرابر گنج و درآمد كه موجب مي‌شود نظم اجتماعي به نیز بخورد . وقتي عده‌اي وجود دارا‌هستند كه يك شبه ره صدساله مي‌روند هم اکنون به دلايل وصل شدن به منابع رانتي و رابطه‌هايي كه موجود هست سبب ساز مي‌شود برخي نیز آنان را تحت عنوان مجموعه منبع در لحاظ بگيرند و سعي كنند كه خویش را به آنان برسانند و زیرا از راه‌هاي معمولي رسيدن به چنين چيزي ممكن نيست بنابراين از راهكارهاي غيرقانوني و راهكارهايي كه همراه با زدوبند است و همراه با پرداخت زیر میزی است به کار گیری كنند .

همين مسئله موجب مي‌شود كه برخي كه به نهادهاي تاثيرگذار و تصميم‌گيرنده نزديك می باشند و نفوذ دارا هستند تصميم بگيرند يك بانك تاسيس كنند .

لذا شايد شرایط کنونی آستان قدس از بانك‌مركزي درخواست جواز كند ولی با اعتنا به تودرتويي نهادي خیر فقط موجب اتلاف منابع مي‌شود بلكه اين تعدد موجب غيرقابل كنترل و محاسبه شدن سيستم بانكي و پولي كشور مي‌شود .