بروکر هات فارکس – ممانعت آلمان از انتقال پول ایران

آلمان تحت عنوان یک کدام از سه میهن اروپایی حاضر در توافق هسته‌ای با جمهوری اسلامی ایران و مدعا محافظت این توافق , در او‌لین امتحان نمایش حسن نیت برای مراقبت برجام باخت خورد و آنطور که رسانه‌ها می گویند قصد داراست از انتقال پول کشور‌ایران ممانعت نماید .

مجموعه بین‌الملل خبرگزاری عجم : اردیبهشت که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور ایالات متحده همانگونه که وعده کرده بود از برجام بیرون شد , اروپایی‌ها موضع تندی مقابل مبادرت واشنگتن گرفتند و گفتند «هرآنچه در توا‌ن دارند» انجام میدهند تا توافقی که سال ها برای گفتگو درباره ی آن وقت صرف شده بود , محافظت شود .

موضع‌گیری ظاهرا قاطعانه اروپایی‌ها اکثری را امیدوار کرد که ممکن است بتوان با همیاری اتحادیه اروپا حداقل «برجام حداقلی» را با حذف «موجود مزاحم» محافظت کرد .

اروپایی‌ها وعده دادند و گفت‌وگوها با این کشورها آغاز شد . گفت‌وگوهایی که هم اکنون با گذشت ماه‌ها از خروج ایالات متحده از برجام , کماکان ادامه دارااست .

هم زمان البته , شرکت‌های اروپایی یکی بعد از دیگری بازار کشور‌ایران را ترک کرده‌اند و چه بسا بانک مرکزی اتحادیه اروپا نیز که یک کدام از امیدهای کلیدی به مراقبت شبکه مالی رابطه با اروپا بود , از پشتیبانی از طرح‌های اتحادیه اروپا کتف خالی نموده است .

در رابطه همگی این موردها , اروپایی‌ها یک عذر و بهانه روشن داشتند : شرکت‌ها و بانک‌ها ارتباطی با دولت ندارند و در تصمیم‌گیری در رابطه سرمایه‌گذاری و حضور در کشورهای فرنگی جداگانه تصمیم میگیرند .

البته هم زمان با این مذاکرات اتفاقی فیس بخشید که ممکن است بتوان آن را آزمونی برای سنجش صداقت اروپایی‌ها در سعی برای نگهداری توافق هسته‌ای به شمار آورد .

ثروت فارکس  ثروتمندان فارکس  جايزه فارکس  جبل عاملي فارکس  جرايم فارکس  جرم فارکس در ايران

آزمونی که فیض آن مستقیما به عزم اروپایی‌ها دارای ربط است و نمی‌توانند آن را با عذر «می‌خواهیم , البته نمی‌توانیم» توجیه نمایند .

اوایل ماه روان میلادی رسانه‌های آلمانی گزارش دادند که کشور‌ایران در شروع احیای تحریم‌های اقتصادی ایالات متحده در ادامه انتقال 300 میلیون یورو پول انتقاد خویش از بانک تجاری اروپایی – اهل ایران ( Europäisch – Iranische Handelsbank ) است ;

در حقیقت کشور ایران در پی اخذ پول خویش از روش بانکی متعلق به کشور‌ایران است و در این سمت خیر قرار است تحریمی به دور زده شود و خیر نیاز است مقام‌های آلمانی عملکرد خاصی انجام دهند .

ولی از به عبارتی اولِ طرح زمینه انتقال پول به کشور‌ایران , آلمان که یکی‌از سه عضو اروپایی حاضر در توافق هسته‌ای است و آنطور که «آنگلا مرکل» صدر اعظم این مرز و بوم وعده داده در ظاهر برای محافظت این توافق همت می‌نماید , حتی‌د‌ر اجرای این عملیات بی آلایش هم ولی و در حالتی‌که آورد .

حال با گذشت یک ماه از رسانه‌ای شدن این قضیه , به حیث میرسد برلین در او‌لین دو راهی عملی بین فعالیت به تعهداتش در برجام و پیروی از سیاست‌های واشنگتن , دومین را برگزیده و قصد دارااست از انجام این عملیات بانکی ممانعت نماید .

آنطور که خبر نامه «وال‌استریت ژورنال» گزارش داده , فشارهای «ریچارد گرنل» سفیر ایالات متحده در برلین اثرگذار بوده و بانک مرکزی آلمان که مدیران و هیأت اجرایی آن را دولت منصوب کرده , با اضافه کردن متممی به قانون ها مالی آلمان , قصد داراست با پوشش «نگرانی از پولشویی» , از انتقال پول به جمهوری اسلامی ایران پرهیز نماید .

جزوه فارکس  جيک فارکس  چارت زنده فارکس  حساب فارکس  خاطرات فارکس  خامسي فارکس

اگر چه بانک مرکزی آلمان نیز ظاهرا نهادی جدا به شمار میاید , البته مقام‌های آمریکایی اعم از گرنل به صراحت می گویند لابی با مقام‌های دولت آلمان نقشی مهم در تصمیم این ارگان برای ممانعت از انتقال پول به کشور‌ایران داشته است .

با آنکه ارگان ناظر نظام بانکی آلمان می گوید هنوز در حالا بررسی این داستان است و دولت آلمان نیز از اظهار لحاظ در این باره جلوگیری کرده , شواهد حاکی از آن است که اروپایی‌ها از هم اکنون در اولی امتحان عملی حسن نیت در سعی برای مراقبت برجام , ناکامی خورده‌اند .