هات فارکس – این انتخابِ پایان روحانی است

فارکس – تنش‌های دولت شیخ ‌به‌دلیل ناکارآمدی آن نیست . تنش‌های این دولت از آنجا نشئت می گیرد که محافظ منافع طبقه مشخصی نیست و به‌لحاظ سیاسی مخاطب بی واسطه در میان جمع مردمان ندارد .
این انتخابِ پایان روضه خوان است .

مجله شرق در سرمقاله ای به مداد احمد غلامی سردبیر , آورده است : با اغماض می‌توان اظهار‌کرد حامیان دولت شیخ اصلاح‌طلبان و ولی جمعیت سیالی می باشند که به‌اقتضای موقعیت سیاسی , منافع اقتصادی و قبض‌وبسط‌های اجتماعی به دولت شیخ بدور یا این که نزدیک می گردند .

این تلقیِ غریب و بدیعی نیست که دولت یازدهم برخاسته‌ از این موقعیت است . دولت روضه خوان وقتی صورت گرفت که چه بسا اصولگرایان توانی بدون شوخی برای رقابت نداشتند و اگرنه همه , تعداد کثیری از آن‌ها از دولت احمدی‌نژاد سرخورده و شرمنده بودند .

اصلاح‌طلبان نیز در شوق و اشتیاق برگشت به قوه اجرایی بودند که در آن زمان آرزویی دوردست بود ; دست آن ها کوتاه و رطب بر نخیل .

در مجموع روی کار آمدنِ دولت شیخ ماحصل وضعیتی استثنائی بود تا احتمالا از موقعیت استثنائی جدی‌تری پرهیز نماید و آن حالت چیزی فقدان جز سایه مبارزه .

اکنون با گذشت زمان , تردیدی حیاتی در تئوری حالت استثنائی به وجود آمده است که از سمت اصلاح‌طلبان و اصولگرایانِ مخالف احمدی‌نژاد تئوریزه می شد . اعلام حالت استثنائی معمولا از طرف طبقه حاکم صورت می گیرد خیر از طرف طبقه سیاسی .

طبقه سیاسی – که به عبارتی احزاب , نظریه‌پردازان , فعالان سیاسی و رسانه‌ای‌اند – موظف‌اند با نگاهی موشکافانه و انتقادی نگذارند تا به‌خاطرِ منافع سیاسی و اقتصادیِ بعضی و وضع سیاسی جامعه , حالت استثنائی اعلام شود .

اکنون این پرسش بنیادی در خرد جمعی مردمان موجود است که در‌صورتی‌که در پیشین وضعیتی استثنائی برقرار بود که رأی‌دادن به شیخ را توجیه می کرد , امروزِ روز موقعیت چه گونه است؟

فارکس کاران حرفه اي فارکس کارگزاري فارکس کتاب فارکس کجاست فارکس کريس فارکس کلاهبرداري

هات فارکس – بی صدا و سرگشتگیِ طبقه سیاسی , اصلاح‌طلبان و اصولگرایانِ معتدل از اینجا نشئت می گیرد که پاسخی درخور برای این پرسش ندارند . در‌حالتی که بر طبل عناد با ایالات متحده بکوبند که ‌ناچار به اصولگرایان نزدیک خواهند شد و در حالتی که از مصاحبه دَم بزنند , اطمینان بدون شوخی به ایالات متحده ندارند .

از این‌رو پَس نشسته‌اند تا این توشه سایر افراد تصمیم بگیرند که موقعیت استثنائی اعلام نمایند یا این که به‌سوی مصاحبه گام بردارند .

اصلاح‌طلبان بیشتراز آنکه به‌دنبالِ جواب بدون شوخی به مساله سیاسی سرزمین باشند , به نظریه‌پردازی روی آورده‌اند و در ادامه احیای «اصلاح‌طلبی»‌اند .

مواجهه حجاریان با تاجیک , عبدی و سایرافراد و پروژه «نواصلاح‌طلبی» اگر چه در جای خویش مغتنم است البته مورد کنونی مردمان که اصلاح‌طلبی نیست ; همان‌گونه که نواصولگرایی نبوده و نیست .

دولت شیخ نیز از این قاعده مستثنا نیست ; مدنی که در زمان سالیان قبل نتوانسته هیچ طبقه‌ اجتماعی و سیاسی‌ای را به مدافعِ بدون شوخی خویش بدل نماید .

اصلاح‌طلبان نگاه همدلانه با دولت دارا هستند , زیرا تنهایی و هجران این‌گونه زیست سیاست را چشیده‌اند . اصولگرایان البته منفعت‌طلبانه به‌سوی دولت قدم برمی‌دارند , آن‌ها در تشخیص منافع حزبی خویش تبحر دارا هستند .

مردمان در قوانینی نامتعادل هنوز از وفادارترین اقشار به دولت شیخ میباشند . اما این وفاداری از مال وفاداری به دولت اصلاحات یا این که احمدی‌‌نژاد نیست ; نوعی شعور همدلانه مدنی است که خودشان روی کار آورده و آن را به وسط عرصه پرتاب کرده‌اند .

فارکس کيلر فارکس گام به گام فارکس گرجستان فارکس گروپ فارکس گروه تلگرام فارکس گفتگو

بروکر هات فارکس – چنانچه هنوز مردمی پای کار ایستاده‌اند خیر به‌خاطرِ دولت شیخ و خیر به‌خاطر اصلاح‌طلبان است . آنها ایستاده‌اند زیرا فقط رویکرد نجات را دیگر خیر در تغییراتِ بنیادین و خیر در مخاصمه با دنیا میدانند .

آنها پای خودشان و کشورشان ایستاده‌اند و این زمان مغتنمی است که دولت شیخ خاصه اصلاح‌طلبان نباید آن را از دست بدهند . دولت اصلاحات حافظِ منافع طبقه میانگین بود ; طبقه متوسطی از روشنفکران و نخبگان که توان آن را داشتند تا دیگر طبقات جامعه ازجمله فرودستان و تهی‌دستان را یکسری صباحی با دولت اصلاحات همراه نمایند .

دولت احمدی‌نژاد نیز با توانِ نیروهای سنتی – ‌‌ مذهبی برخاسته از طبقه فرودست جامعه , تهی‌دستان و موفق طبقات سنتیِ اصولگرا را با خویش همراه کرد و آخر و عاقبت تعارضات و اختلافات در منافع دولت احمدی‌نژاد را از پای درآورد .

دولت روضه خوان توان و حالت آن را داشت که مدنی فراجناحی باشد البته نتوانست در این سو قدم بردارد . خیر اصلاح‌طلبان را بدون شوخی به‌کار گرفت و خیر اصولگرایان را وارد کارزار کرد , خیر تئوریسین‌های پای کار داشت و خیر وفاداران پا در عرصه .

دولت فراجناحی مدنی پیشرو است که میتواند با ایده‌ای مرکزی تمامی را با تمامِ تعارضات و اختلافات منافع گرد یکدیگر آورد . دولت روضه خوان حالت این کار را داشت البته ابزارش را نداشت و از این‌رو نتوانست طبقه‌ای از طبقات جامعه را با خویش همراه نماید . حسن روضه خوان زیاد عملکرد کرد تا خویش بی واسطه خیر با واسطه طبقه سیاسی با مردمان روبه‌رو شود و آنان‌را مخاطب قرار دهد و مجاب سازد که نتوانست ; چون از کاریزمای ضروری برای این کار برخوردار فقدان .

فارکس گلدن گرين فارکس گلشاهيان فارکس گيلان فارکس لات فارکس لايو فارکس لوريج

وی اگر‌چه در صحنه اجرائی مرزو بوم دستاوردهایی داشت , این دستاوردها چندان فیض محسوسی در موقعیت معیشتی مردمان نداشتند تا آنها‌را امیدوار نمایند تمام‌قد پشت رئیس‌جمهورشان بایستند .

آن‌گونه که سالیانی پیش‌تر در معضل اقتصادیِ دولت مصدق ایستادند . آن ها با خریدن اوراق‌قرضه و آتش‌زدن آن جلوی منزل مصدق , نشان‌ دادند مردمی وجود دارا هستند که پای عقاید سیاسی‌شان می‌ایستند ; چه بسا به‌بهای ازدست‌دادنِ منافع‌شان .

فعلا ولی پرسش کلیدی این است که چه کسی پای دولت شیخ می‌ایستد . آنچه امیدوار کننده ا‌ست , این است که هنوز مردمی وجود دارا هستند و طبقه‌ای سیاسی که دلش می خواهد اوضاع و احوال بهبود بیابد .

روضه خوان می بایست از جایی استارت نماید , چه بسا در حالتی‌که این آغاز برای خودش خسارت‌بار باشد . در‌این موقعیت میانروی معنایی جز فرصت‌طلبی آینده‌نگرانه ندارد .

روضه خوان بایستی اشخاص یا این که جریان‌های پای کار را پیدا نماید ; چه افرادی پای مرزوبوم و دولت وی می‌ایستند . فقط خودِ شیخ است که بایستی برای این تعیین تصمیم بگیرد و هزینه‌اش را نیز بپردازد .

عیان است که با میانه روی محافظه‌کارانه خسارت‌های بیشتری به جامعه زور خواهد شد . روضه خوان یا این که می بایست دربین مردمان و جناح‌های سیاسی و ارگان های قانونی سرزمین اجماعی ملی بوجود بیاورد که کاری مشقت بار و مشقت بار است , یا این که به سمت‌و‌سوی جریان‌ها یا این که ارگان های پرنفوذی برود که پای وی و دولتش بایستند ; این انتخابِ پایان روضه خوان است .