بروکر هات فارکس – در دست گرفتن اکانت شده تنگه هرمز

به صفر رساندن صادر شدن نفت کشور‌ایران اقدامی خصمانه و غیرمشروع در محروم کردن یک ملت از منافع اقتصادی و بالطبع برخلاف منشور ملل متحد و همگی قواعد فی مابین المللی است .

در چنین قوانینی , منفعت بردای از امتیاز ژئواستراتژیک «کنترل اکانت شده» تنگه هرمز به ضرروزیان منافع کشورهای متخاصم یک «دفاع مشروع» به اکانت میاید .

سیاست اعلامی دونالد ترامپ , مدیریت جمهور ایالات متحده , در «به صفر رساندن» صادرات نفت کشور‌ایران و اعلام آمادگی سعودی ها و اماراتی ها برای لبریز کردن این خلاء نفتی , برخورد حسن شیخ مدیر جمهوری را به دنبال داشت که «اگر نفت جمهوری اسلامی ایران صادر نشود نفت دیگری نیز از حیطه صادر نخواهد شد» که خویش اشاره تلویحی به بستن تنگه هرمز است .

همین دگرگون سازی , مشاجره های جدیدی را درباره‌ی راهکار عملی کشور ایران در تنگه هرمز در وضعیت به خطر افتادن امنیت اقتصادی مرزو بوم به همراه داشته است .

بعضا از نظر ها تهدید کشور‌ایران را بیشتر بر پایه ی نمایش توان می داند و این که جمهوری اسلامی ایران شاید توان اضطراری برای بستن تنگه هرمز در کوتاه بازه را داشته باشد , ولی عملا توان نظامی برتر ایالات متحده , که در هر قوانینی خویش را وفادار به بازنگه داشتن جریان انرژی از این تنگه می داند , بازدارنده از استمرار و عملی شدن یا این که تاثیرگذاری متبوع این راهکار کشور ایران می شود .

ضمن این‌که عکس العمل نظامی ایالات متحده مورد حمایت بقیه اعضای میان المللی همچون اروپا , چین و هند و ژاپن و غیره نیز قرار میگیرد که به نوعی به واردات انرژی و تبادلات اقتصادی از حیطه خلیج عجم می باشند و این‌که کشور ایران به گشوده ماندن تنگه برای صادر شدن فرآورده و تبادلات اقتصادی خویش مربوط است .

ريبيت فارکس چيست زئوس فارکس زمان فارکس زيان فارکس زيرنويس فارسي ساخت استراتژي معاملاتي

نگرش دیگر برعکس بر این اعتقاد و باور است که جمهوری اسلامی ایران در صورتیکه منافع و امنیت اقتصادی خویش را در خطر ببیند , تنگه هرمز را می‌بندد و این منش یک سوابق سنتی و کلان استراتژیک در راهکار دفاعی جمهوری اسلامی ایران در خلیج عجم است که همواره تحت عنوان یک اصل اثبات استراتژیک قبلی و بعداز انقلاب اسلامی بر آن تاکید شده‌است .

بر این پایه , کشور‌ایران در طی سالیان اخیر توان دفاعی متقارن و غیرمتقارن را در ناحیه به شدت ارتقا داده است و حتی‌د‌ر مواقعی تا مرز تضارب بدون واسطه با نیروهای آمریکایی بومی در حیطه , با انگیزه تاکید بر حق و مسئولیت خویش , پیش رفته است .

حقیقت این است که در حالتی‌که کشور‌ایران امنیت اقتصادی خویش در فیض به صفر وصال صادرات نفت خویش در خطر ببیند , مطمئناً برخورد نشان می‌دهد .

ولی انگیزه کلیدی این عکس العمل بیشتر ورود به یک پویایی تازه در حوزه امنیت انرژی فی مابین المللی و افتتاح از امتیاز ژئواستراتژیک خویش در تاثیرگذاری بر اقتصاد جهانی است .

فراموش نکنیم که ورود به هر بحرانی , ضمن این‌که ریسک های مختص خویش را به همراه میاورد , به نوعی آغازگر یک پویایی تازه در معادلات اقتدار و آرایش و پیرایش نو نقش های کشورهاست و بهرحال رقیب مقابل را وادار به برخورد های محاسبه شده می نماید .

بر این اساس , راهکار حقیقی وواقعی کشور‌ایران خیر بستن بی نقص تنگه هرمز , بلکه در دست گرفتن «حساب شده» یا این که چه بسا سد راه شدن از صادر شدن نفت کشورهایی در حوزه‌ است ( مشخصا ایالات متحده عربی سعودی و امارات متحده عربی ) که با شرکت کردن با ترامپ و رژیم اسرائیل و تهدید به نبرد آشکارا سعی بر اخلال در امنیت اقتصادی و به تبع برهم زدن ثبات و امنیت ملی کشور‌ایران را دارا هستند .

سايت بروکر هات فارکس سايت فارکس سيگنال فارکس طلا شبکه عصبي فارکس شرکت فارکس شرکت فارکس در ايران

جمهوری اسلامی ایران چنین تصمیماتی را در ده سال ۱۹۸۰ در نزاع نفتکش‌ها نیز انجام داده بود که ولی ریسک های خویش اعم از اسکورت نظامی ایالات متحده از نفت کش های بعضا از کشورهای متخاصم عربی را در ادامه داشت .

انگیزه حسن روضه خوان از اعلام ممانعت از صادر شدن نفت سایر افراد نیز بیشتر تاکید بر راهکار سنتی کشور‌ایران در «بهم پیوسته» بودن امنیت حوزه‌ ای است .

بر این پایه , طرح این مورد درین سطح به صحت بر مبنای تاثیرگذاری سیاسی و پیشگیرانه و خیر الزاما تمرکز بر جنبه دشوار و نظامی و بیشتر با انگیزه توجیه حق مشروع کشورها در افتتاح از منافع اقتصادی و امتیازهای ژئوپلتیک خویش در وضعیت معضل است .

توجه داشته باشیم که اتصال امنیت انرژی رژیم‌های عربی متخاصم منطقه به امنیت تنگه هرمز، خود می‌تواند یک اهرم بازدارنده بوده و پویایی جدیدی به معادلات منطقه ای بدهد.

مثلا بازرسی کشتی‌ها به تبع هزینه‌های جانبی مانند ریسک بیمه را برای وارد کنندگان انرژی از منطقه افزایش می‌دهد.

قیمت نفت را افزایش می یابد و این نارضایتی افکار عمومی جهانی و شرکت های وارد کننده نفت و به تبع فشار به حکومت های آنها را در پی خواهد داشت. یا اینکه شیوع بی‌ثباتی سیاسی‌ ـ امنیتی در منطقه خود پایه‌های مشروعیت رژیم‌های عربی حوزه خلیج فارس را به چالش می‌کشد.

نکته آخر اینکه حفظ امنیت تنگه هرمز و به دنبال آن امنیت و ثبات خلیج فارس بخش مهمی از استراتژی بازدارندگی تدافعی و ثبات و رشد اقتصادی کشورمان است.

صرافي فارکس ضررهاي فارکس طراحي اکسپرت فارکس عاقبت فارکس عکسهاي فارکس علم فارکس

ایران به طور سنتی موضوع امنیت تنگه هرمز را فرا‌تر از بعد منطقه‌ای در قالب ظرفیت های امنیت بین‌المللی و با عقلانیت و محاسبات دقیق استراتژیک در نظر می‌گرفته است.

اما باید پذیرفت که سیاست به صفر رساندن صدور نفت ایران اقدامی خصمانه و غیرمشروع در محروم کردن یک ملت از منافع اقتصادی و بالطبع برخلاف منشور ملل متحد و تمامی قواعد بین المللی است.

در چنین شرایطی، بهره بردای از امتیاز ژئواستراتژیک «کنترل حساب شده» تنگه هرمز به ضرر منافع کشورهای متخاصم یک «دفاع مشروع» به حساب می آید.