الگوهای کندل استیک فارکس

نمای نزدیک الگو های کندل استیک فارکس
پیشین از این‌که نگاه دقیق‌تری به‌این الگوها بیاندازیم , زیاد حیاتی است که بدانیم کندل یا این که شمع‌های فارکس چه گونه تولید شده‌اند . شمع‌های فارکس یا نمودار شمعی Candlestick Chart , نمودارهای OHLC می‌باشند ; یعنی هر شمع , ارزش گشوده شدن , بالاترین بها , پایین‌ترین بها و ارزش مسدود شدن یک دوره‌ی معاملاتی را نمایش می دهد . این خصوصیت در تصویر ذیل قابل آنالیز است :

الگوهای کندل استیک فارکس

بدنه‌ی کندل استیک نشان‌دهنده‌ی بها گشوده و مسدود شدن یک دوره‌ی معاملاتی و بالا و تحت آن , نمایان‌گر بالا و زیر بها در به عبارتی زمان است .

الگو های کندل استیک فارکس چه هستند؟
الگوهای ژاپنی کندل استیک فارکس , الگوهای کندل استیک ویژه‌ای میباشند که ادامه‌ی فرآیند مهم را اطلاع‌رسانی می‌نمایند . این الگوها میتوانند الگوهای تک‌شمعی یا این که دربرگیرنده یکسری شمع باشند .

الگوهای کندل استیک فارکس در واقع ,

نمایانگر روانشناسی و احساسات بازار می باشند .

این الگوها پرایس اکشنی خالص را مشتمل بر میشوند و مبارزه بین خریداران و

فروشندگان را در یک فرمت گرافیکی مناسب نمایش میدهند .

در حالی که الگو های کندل استیک فارکس روشی خوب برای تأیید فرصت‌های معاملاتی می‌باشند ,

معامله‌گران بایستی مراقب مواردی باشند که تنها از الگوی کندل استیک

استعمال میکنند چون در الگوها قابلیت و امکان مشاهده‌ی سیگنال‌های نادرست موجود است .

مهم ترین الگوهای کندل استیک
الگوهای پوششی افزایشی و کاهشی
الگوهای پوششی افزایشی و روبه پایین یکی‌از شایسته ترین الگوهای کندل استیک فارکس برای تأیید یک مجال معاملاتی است . یک الگوی پوششی رو به بالا , زمانی ساخت می‌گردد که یک بدنه‌ی سبز , شمع قرمز رنگ پیشین را کاملاً پوشش میدهد . این اتفاق , سیگنال یک زمان خرید فوق‌العاده است که بالای شمع قبلی را شکسته است . الگوهای پوششی رو به بالا و کاهشی , الگوهایی بازگشتی میباشند که مشتمل بر دو شمع میگردند .

الگوهای چکش و مرد اعدامی ( مرد معلق )
الگوهای چکش و مرد اعدامی , الگوهایی بازگشتی می باشند که در کف و سقف روندهای رو به بالا و روبه پایین تشکیل میگردند . الگوی چکش کف فرآیند روبه پایین تحت یک مراحل کاهشی با یک بدنه‌ی کوچک و فتیله‌ای بلند پایین‌تر صورت می گیرند و سیگنال این خبر میباشند که خریداران اقتدار کافی برای متمایل کردن در راستای ارزش گشوده شدن داشته‌اند .

الگوی دوجی
نهایی الگوی کندل استیکی که درین درس راجع‌به آن حرف میکنیم که یکی‌از مهمترین الگوهای کندل استیک فارکس هم است , الگوی دوجی است . الگوی دوجی یک الگوی کندل استیک مختص است که به وسیله یک شمع صورت میگیرد . ارزش گشوده و مسدود شدن این سر مشق در یک تراز یا این که تقریباً در یک مرحله است .

الگوی دوجی سیگنال شک وتردید بازار است .

خیر خریداران و فروشندگان نتوانسته‌اند ارزش را از مرحله گشوده شدن

به دور نمایند که یعنی معکوس شدن بها نزدیک است .

الگوی دوجی را در نمودار مقابل می بینید :

الگوهای کندل استیک فارکس

به چه شکل از روش الگوهای کندل استیک فارکس داد و ستد کنیم؟
خیلی از معامله‌گران فارکس برای تأیید فرصت‌های معاملاتی خویش از الگوهای کندل استیک استعمال میکنند . این ابزار نباید به تنهایی استعمال شود چون احتمال پیدایش سیگنال‌های اشتباه دوچندان است . به همین علت است که می بایست پس از شناسایی زمان معاملاتی به وسیله الگوهای نمودار , کانال‌ها یا این که سطح های فیبوناچی , آن را بوسیله یک الگوی کندل استیک نظیر الگوی پوششی یا این که مرد اعدامی ( دارآویز ) تأیید فرمایید .

حرف آخری
الگوهای کندل استیک فارکس ابزاری فوق‌العاده برای تأیید فرصت‌های معاملاتی میباشند . این الگوها نشان‌دهنده‌ی روانشناسی بازار و روانشناسی خریداران و فروشندگانی که عملکرد دارا هستند ارزش را جا به جا نمایند و از این حرکت‌ها منفعت نمایند , است . از این الگوها به تنهایی استعمال نکنید و صرفا از آنان برای تأیید فرصت‌های معاملاتی شناسایی شده به وسیله ابزارهای دیگر به کارگیری نمایید . روبوفارکس