هات فارکس – مروری برعهد شکنی عراق پس ازقطعنامه ۵۹۸

فارکس – پس از قبول قطعنامه ۵۹۸ عراق در محور جنوب یکسری عملیات انجام بخشید که رزمندگان اهل ایران توانستند با پباده سازی و اجرای عملیات‌هایی همچون «دفاع سراسری» و «الغدیر» معاند را به عقب برانند .

به نقل از ایسنا , یکی‌از موضوعاتی که محققان و همسایه رسانه درباره با دوران هشت سال دفاع‌مقدس‌ بایستی به آن دقت نمایند اتفاق ها و رخدادهایی است که تا ۹ روز بعداز قبول قطعنامه ۵۹۸ تداوم داشته است .

به این دلیل‌که درین زمان عراق در خطوط سراسری جناح پیکار مبادرت به عملیات آفندی ( هجوم ) کرد که اصلی ترین عملیت آنان , ‌ در جاده اهواز خرمشهر بود .

رژیم بعث عراق خیال و خاطر می کرد با این اقدامات قادر است در مذاکرات بعداز حریق بس دست مالامال حاضر شود .

بعد از قبول قطعنامه ۵۹۸ عملیات «دفاع سراسری» در مورخ ۶۷/۵/۱ اجرا شد . نام این عملیات‌ها را سراسری گذاشته‌اند زیرا سوای هیچ طرح و برنامه‌ای از قبلی رقم خورده انجام شد و در حقیقت مجموعه‌ای از یک سری عملیات بودند .

با اعتنا به قبول قطعنامه از سوی کشور‌ایران , صدام و حامیانش اندیشه کرده بودند که احتمال دارد جمهوری اسلامی ایران از موضع ضعف این قطعنامه را پذیرفته است و به این ترتیب دست به تحرکاتی زدند .

بعداز قبول قطعنامه ۵۹۸ عراق در محور جنوب تعدادی عملیات انجام اعطا کرد که رزمندگان اهل ایران توانستند با پباده سازی و اجرای عملیات‌هایی همچون «دفاع سراسری» و «الغدیر» معاند را به عقب برانند .

در طول روز سی ویکم تیرماه سال ۱۳۶۷ اولیه یگانی که مقابل تحرک عراق حضور یافت تیپ ۴ لشکر۱۰ سید الشهدا ( ع ) بود ولی متاسفانه این تیپ فاقد رابطه بود برای همین وقتی که وارد فعالیت شد به دلیل نبود ارتباطات و تحرک بزرگ معاند تعداد متعددی شهید بخشید .

آپارات استراتژي معاملاتي در بورس آموزش استراتژي معاملاتي ايچيموکو آموزش اکسپرت نويسي فارکس استراتژي سيستم هاي معاملاتي فارکس استراتژي معاملاتي استراتژي معاملاتي آتي سکه استراتژي معاملاتي ايچيموکو

البته با این وجود توانست از الحاق نیروهای معاند در «سه راهی صاحب و مالک الزمان» در اهواز پرهیز نماید به این دلیل که در حالتی‌که اینگونه نمی شد با‌یقین اهواز سقوط می کرد .

پیرو این هجوم روز یکم مرداد ماه هم تیپ حضرت زهرا ( س ) عملیاتی انجام اعطا کرد و ۴۸ ساعت آن گاه عملیات دیگری به اسم الغدیر با بهره‌گیری از تیپ‌های ۱و ۲ و باقی‌مانده تیپ ۴طراحی و اجرا شد .

حدود ۱۵۰ شهید بعداز قبول قطعنامه تا روز هشتم مرداد ماه نثار کردیم و خوشبختانه توانستیم مقابل معاند بایستیم و ازسقوط اهواز دوری کنیم .

معاند در آن زمان زیاد قادر از سوی اهواز در اکنون پیشروی بود و تمام تجهیزات خویش را به کار گرفته بود تا جاده اهواز – خرمشهر را بگیرد . بدون شک در صورتی باهوشی و رشادت فرماندهان و رزمندگان فقدان , حتما عاقبت نزاع اجباری به گونه‌ای دیگر رقم می خورد .

عراق از نخستین تا هشتم مردادماه سه سطح عملیات انجام اعطا کرد که رزمندگان اهل ایران با قاطعیت به آن جواب دادند و به دنبال این پاسخگویی‌ها تنی چند از رزمندگان لشکر ۱۰ سید الشهدا به شهید شدن رسیدند .

اتفاق ها جناح غرب و شمالغرب در روزهای بعد از قطعنامه

همینطور قبول قطعنامه ۵۹۸ از طرف کشور‌ایران , عراق را در بن‌بست سیاسی و نظامی قرار اعطا کرد و بر گروه‌ها و موادسازنده دشمن هم شوک شدیدی وارد کرد .

استراتژي معاملاتي اسکالپ استراتژي معاملاتي با بيشترين احتمال موفقيت استراتژي معاملاتي بورس استراتژي معاملاتي پايپو استراتژي معاملاتي پرايس اکشن استراتژي معاملاتي چيست استراتژي معاملاتي در بورس

درین بین , منافقین فقط گروهی که تمامی حیثیت و هستی خویش را در گرو نزاع گذارده بودند , برای خروج از بن بست , توطئه‌ای که مأموریت اجرای آن را به عهده داشتند به سطح اجرا درآوردند .

آن‌ها در تحلیل‌های باطن گروهی خود , قابلیت و امکان پذیرش آتش‌بس از طرف کشور ایران را غیرممکن می داند و یقین داشتند که جمهوری اسلامی , وقتی قطعنامه را قبول میکند که از جنبه‌های سیاسی , نظامی و اقتصادی به بن‌بست بدون نقص رسیده باشد و پایین چنین قوانینی , سقوط نظام اسلامی ضروری و اقتدار به موادسازنده اداره منافقین منتقل خواهد شد!

براین اساس مجال اتفاق افتاده را زمان قابل قبولی می داند و به رغم آنکه طرح یورش به کشور ایران برای سالگرد مبارزه تدارک چشم شده بود ,

زمان آن دو ماه به جلو انداخته شد . انگیزه منافقین از یورش در عمق خاک کشور ایران , تسخیر تعدادی شهر و در پایان وصال به تهران و به دست به دست آوردن اقتدار بود!؟ طبق زمان‌بندی , نیروهای منافقینم باید ساعت ۱۸ : ۰۰ روز دو‌شنبه سوم مرداد ۱۳۶۷ به کِرند و ساعت ۲۰ : ۰۰ به اسلام آباد و ۲۲ : ۰۰ به کرمانشاه رسیده و درین شهر , استقرار دولت خود را اعلام نمایند .

اگر چه منافقین در ساعت‌های رقم خورده به کرند و اسلام آباد رسیدند , ولی در مسیر اسلام آباد – کرمانشاه در گردنه حسن‌آباد , از پیشروی آن ها پرهیز و در طول روز ۵ مرداد ماه ناحیه از وجود منافقان تطهیر شد .