فارکس – FATF  را ولش کن درباره رانت 8 میلیارد دلاری حرف بزن!

 

صفایی‌فراهانی در گفت‌وگو با ایرنا که از سمت روزنامه‌های زنجیره‌ای بازنشر شده میگوید : مشکلاتی که روز جاری در مملکت میبینیم ناشی از همت پنج سال اخیر نیست .

این مشکلات به دلیل اقدامات پیوسته و طولانی است که روز جاری اثرها خویش را نشان داده . در اقتصاد نیز اوضاع و احوال همین است .

امنیت اداره ملل برعلیه جمهوری اسلامی ایران به حداکثر رسیده بود , اینجانب اعتقاد و باور داشتم که همگی مشکلات میهن ناشی از تحریم نیست .

مشکلات مملکت ناشی از ناتوانی مدیران و سیاست‌های خطا است . بیشتراز 70 درصد مشکلات مرتبط با بدین بخش بوده و حداکثر 30 درصد به تحریم‌ها بازمی‌گشت .

او در‌این گفتگو با ژست قانونگرایی , از موضع گرفتاری برای مشکلات اقتصادی صحبت زده و خواهان اصلاحات ساختاری شده‌است . عضو حزب منحله شرکت کردن میگوید : بعضا از افرادی که روز جاری به اقتدار و گنج دسترسی دارا‌هستند , مخالف شدید هر مدل قانون‌گرایی میباشند .

با هر دسته قانون‌گرایی رویارویی می‌نمایند . کما این‌که در طول دولت خاتمی , هر 9 روز یک چالش برای دولت صحیح می‌کردند .

شرایط فعلی نیز هر روز یک معضل برای دولت روضه خوان صحیح میکنند .
او همینطور خاطرنشان کرد : مورد FATF روز جاری بهانه‌ای برای هجوم به دولت و به نیز ریختن فضای اقتصادی است . در حالی که قضیه پولشویی قضیه دولت نیست و یک مورد تماما ملی است .

اکسپرت حرفه اي فارکس  اکسپرت در فارکس  اکسپرت رانگ کوتا  اکسپرت رايگان فارکس  اکسپرت سود ده فارکس  اکسپرت سودده فارکس  اکسپرت فارکس

کانون‌های خرابی در مجارستان , نظارت و لهستان و غیره بعداز فروپاشی 1990 وجود داشت . یعنی مافیای توان و گنج در آنجا نیز دست بالا را داشت البته آنان توانستند با اصلاحات رسمی آن مافیا را کنار بزنند و کارآفرینی و ایجاد گنج ملی نمایند .

یادآور می‌گردد صفایی‌فراهانی در عصر اصلاحات عضو هیئت مدیره کمپانی نفتی پتروپارس با حضور افرادی زیرا بهزاد نبوی بود ; شرکتی که به مدد رفاقت با سران دولت وقت , توانست ضابطه برگزاری مناقصه برای انجام پروژه‌های بزرگ در پارس‌جنوبی را بدور بزند و چندین فاز جمعاً به بها 7 – 8 میلیارد را در وضعیتی شبه رانتی تصاحب نماید .

چآن زمان هیئت مدیره مذکور , پتروپارس را به صورت شرکتی که خیر پاسخگوی تکالیف مدنی است و خیر محرمانه , درآورده بودند و چه بسا اعتراض اصلاح‌طلبانی نظیر علی‌اکبر محتشمی‌پور رئیس‌ فراکسیون 220 نفره اصلاحات در مجلس ششم را موجب شدند .

علی‌اکبر محتشمی‌پور مدیریت فراکسیون دوم خرداد ماه در مجلس ششم ضمن اعتراض به وزیر نفت ( زنگنه ) در مرداد سال 1380 خاطرنشان کرد «فاجعه در وزارت نفت در درحال حاضر وقوع است . . . قضیه تاسف‌برانگیز عدم اطلاع‌رسانی در رابطه قراردادهای نفتی است .

قرارداد در امر کمپانی پتروپارس یکی‌از مورد ها بی‌توجهی وزارت نفت , این مبادرت بیرون از در اختیار گرفتن دولت و مجلس و بقیه دستگاه‌های نظارتی بوده و این واگذار کردن شبهه‌انگیز است . »

اکسپرت فارکس چيست؟  اکسپرت مارتينگل  اکسپرت مووينگ اوريج  اکسپرت نويسي  اکسپرت نويسي در فارکس  اکسپرت نويسي فارکس  اکسپرت هاي فارکس

اما آقای محتشمی‌پور چنان ذیل فشار مافیای نفتی قرار گرفت که چندین روز آن‌گاه پیرو پافشاری خبرنگاران برای توضیحات بیشتر خاطرنشان کرد «من دیگر دراین مورد گفتگو نمیکنم . هر کس را اسرار حق آموختند – مهر کردند و دهانش دوختند!»

مدیریت اداره بازرسی کل مرزو بوم هم 3 شهریور 1380 تصریح کرد : «در بازرسی از بخش محرمانه کمپانی پتروپارس , متأسفانه تخلفات حقوقی عدیده‌ای مشاهده کردیم . . . کمپانی ما توان مالی نداشته البته شورای اقتصاد به آن پروژه واگذار نموده است .

در معاملات و واگذاری‌ها بدین این موسسه , به جای اخذ تضمین‌های رسمی , به یادداشت‌های معمولی بسنده شده‌است . در این مسیر اعضای هیئت مدیره بایستی در محاکم قضایی جواب بدهند» .

زمینه از این قرار بود که در یک رانت هنگفت و به واسطه بدور زدن ضابطه برگزاری مناقصه , قراردادهایی به بها حدود 8 میلیارد دلار در فازهای 1 و 6 و 7 و 8 پارس جنوبی به کمپانی پتروپارس واگذار شده بود اکنون آن که از یک‌سو این مجموعه به جای کشور ایران در لندن به ثبت رسیده بود , و از طرف دیگر به نظر حقوقی حالت بی‌ رمز و سامان و «شترمرغی» داشت .

بخش اعظمی از نمایندگان دوم خردادی مجلس از بخش ها نفت‌خیز جنوب مانند آقایان ( مرحوم ) رشیدی , کهرام , میدری و . . . به فرآیند واگذاری غیرشفاف قراردادهای اقتصادی اعتراض داشتند .

یادآور میگردد اداره بازرسی تخلفات عدیده در مدیر کمپانی پتروپارس و بعضا قراردادهای واگذار شده در آن زمان را احراز کرد .