فارکس – جزئیات طرح دو فوریتی مجلس برای مالیات بر درآمد تسکین دهنده

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس هفته گذشته از بنا کردن این طرح دو فوریتی خبر داده و گفته بود که محور این , اخذ مالیات بر عایدی سرمایه از املاک غیرمصرفی است .

جزئیات طرح دو فوریتی مجلس برای مالیات بر درآمد مسکنیک جایگاه مسئول با تشریح جزئیات طرح دو فوریتی مجلس برای مالیات بر عایدی آرامبخش , بیان کرد : در قدم در آغاز صرفا سوداگران اکثر آن نیز کم کم شامل این مالیات می شوند چراکه نمی‌خواهیم شوکی به بازار وارد شود .

به نقل از عصرایران به گزارش مهر , روز جاری طرح دو فوریتی مالیات بر عایدی آرامبخش و زمین نثار هیات رییسه مجلس شورای اسلامی خواهد شد .

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس هفته گذشته از بنا کردن این طرح دو فوریتی خبر داده و گفته بود که محور این , اخذ مالیات بر عایدی سرمایه از املاک غیرمصرفی است .

در این سو یک جایگاه مسئول در مصاحبه با مهر با اشاره به جزئیات این طرح اعلام‌کرد : در طرح مجلس یکی‌از محورهای مهم , ثبت ارزش خرید و فروش در گواهی ملک است به‌این معنا که در خرید و فروش ملک , بها فروش بایستی در مدرک ملک درج شود .

او افزود : نکته حائض اهمیت خیس در‌این طرح دعوا معافیت ها است براین اساس که منزل های جانور کلا در اولی جا به جایی مدرک , از پرداخت مالیات معاف میباشند .

او ادامه اعطا کرد : همینطور به سمت حمایت از ساخت و ساخت و ساز , منزل های نوساز بعداز صادر شدن پروانه ساخت به مقطع ۵ سال از پرداخت مالیات معاف خواهند بود .

او افزود : همینطور زمین های کشاورزی و صنعتی هم از مالیات بر عایدی زمین و آرامبخش معاف میباشند .

به گفته این منزلت مسئول , نرخ مالیات بر عایدی تسکین دهنده در‌این طرح پیش گویی شده که ۲۰ درصد مابه التفاوت خرید و فروش باشد .

فارکس شيراز حسن زاده فارکس ضرر فارکس طلا فارکس عکس فارکس علي محمدي فارکس غير قانوني شد

او بابیان این‌که دریافت این گونه مالیات نیاز به سامانه خاصی ندارد , خاطرنشان کرد : صرفا هر کس میخواهد منزل را بفروشد در طول فروش در محضر اعلام میکند که‌این منزل منزل دارای اهمیت شخص است یا این که خیر .

درصورتی که منزل حیاتی باشد معاف است و در شرایطی‌که منزل حیاتی نباشد ملزم به پرداخت مالیات می شود .

این جایگاه مسئول تصریح کرد : هر شخص , هر دو سال یک توشه نیز می‌تواند سوای پرداخت مالیات , منزل اساسی را عوض نماید . درواقع هر دوسال , یک منزل برای فروش از پرداخت مالیات بر عایدی معاف است .

او تاکید کرد : نکته حائض اهمیت این طرح آن است که در قدم ابتدا تنها سوداگران اکثر آن نیز به ندرت ذیل الشعاع مالیات قرار می‌گیرند چراکه نمی‌خواهیم شوکی به بازار وارد شود و مردمان معمولی که ذینغع میباشند در گیر نقص‌ شوند ; وگرنه , در جهان نیز نرخ فراتر است نیز میزان معافیت ها کمتر است .

۶۵ درصد معاملات آرامبخش , با نگاه سپرده گذاری است

به نقل از مهر , یکی دست اندرکاران ناکارآمدی در بازار تسکین دهنده پرورش و توسعه پدیده سفته بازی و تقاضاهای سوداگرانه در بازار آرامبخش است به طوری که سهم تقاضاهای سرمایه‌ای در‌این بخش از ۲۰ درصد در سال ۱۳۵۵ به ۵۸ درصد سال ۱۳۸۰ و به بیشتراز ۶۵ درصد در سال ۹۵ رسیده است .

بررسی شاخص‌های حوزه تسکین دهنده , التهابات شدید قیمتی و کاهش توان خرید مردمان را نشان می دهد که‌این روز ها مردمان و مسئولان را سرگرم خویش نموده است .

مبنی بر آمار نشر داده شده از سمت بانک مرکزی , در سال ۱۳۹۵ سهم هزینه‌ای تسکین دهنده در سبد خانوار به ۳۵ . ۵ درصد رسیده که نسبت به سال ۱۳۸۹ نزدیک به ۵ . ۴ درصد ارتقا داشته است . این در حالی است که در کشورهای پیشرفته , سهم هزینه‌ای آرامبخش در سبد خانوار نزدیک به ۷ تا ۱۵ درصد است .

فارکس غيرقانوني فارکس غيرقانوني اعلام شد فارکس فارسي فارکس فراچارت فارکس فروم فارکس فکتور

همینطور بر طبق گزارش بانک مرکزی در خرداد ماه ۹۷ , میانگین بها یک متر مربع واحد مسکونی نسبت به ماه شبیه سال قبلی ۴۵ . ۸ درصد پرورش داشته است .

با اعتنا به ارتقاء سالیانه بها تسکین دهنده , قشرها میانگین جامعه توان مالی خویش را برای خرید منزل از دست میدهند و بالاجبار در جهت اجاره‌نشینی روی میاورند به گونه ای که طبق آمار ده سال ۶۰ تقریباً ۷۰ درصد از قشرها شهری دارنده منزل ملکی بوده‌اند که اکنون به ۵۴ درصد رسیده است .

ارتقا ارزش آرامبخش متاثر از لحاظ سرمایه‌ای به‌این حوزه است

به گفته کارشناسان نگاه سرمایه‌ای به کالای آرامبخش اعم از عوارض ارتقا قیمت مسکن و کاهش ریسک تحت و سود بالای بخش آرامبخش , منجر شده‌است هدف اضطراری برای حضور تقاضاهای سوداگرانه در راستای این بخش اقتصاد وجود داشته باشد .

اشخاصی با خرید تسکین دهنده درصدد کسب سودهای باد آورده و یک شبه برای خویش می باشند , این اشخاص تولیدی در‌این حوزه انجام نمی‌دهند ; ولی هرساله با معاملات مکرر و یا این که احتکار موجب ارتقا ارزش آرامبخش و التهابات بازار می گردند . این حالت منجر به نیز تناول کردن توازن اقتصادی از حوزه‌های مولد اقتصادی درسمت بخش‌ غیرمولد و سوداگرانه مسکن شده‌است .

طبق سرشماری راس آمار در دوران ۱۳۸۵ – ۱۳۹۵ , ۷ میلیون واحد مسکونی فارغ از محاسبه خانه‌های خالی از سکنه به موجودی تسکین دهنده بیشتر شده‌است ; در حالی که فقط ۲ . ۴ میلیون خانوار تازه دارنده آرامبخش ملکی شده‌اند . در واقع صرفا ۳۴ درصد از تقاضای تسکین دهنده طی ۱۰ سال اخیر تقاضای مصرفی بوده است و ۶۶ درصد از تقاضای آرامبخش را تقاضای سرمایه‌ای تشکیل داده است .

فارکس قانوني شد فارکس قانوني يا غيرقانوني فارکس قم فارکس قمار فارکس کاران فارکس کاران ايران

همینطور بر پایه ی آمار , تعداد خانه‌های خالی از رقم ۴ . ۲ درصد در سال ۱۳۸۵ ( ۶۳۳ هزار واحد خالی ) به ۸ . ۳ درصد در سال ۱۳۹۰ ( ۱ . ۶ میلیون واحد خالی ) و ۱۱ . ۳ درصد در سال ۱۳۹۵ ( ۲ . ۶ میلیون واحد خالی ) رسیده است که نشان دهنده حمله سوداگران به حوزه تسکین دهنده به خواسته کسب سود بیش‌تر ناشی از احتکار خانه‌ها است .

احتکار این تعداد از خانه‌ها در سرزمین باعث به خروج بخش عمده‌ای از نقدینگی ( حدود ۲۰۰ میلیارد دلار ) از مسیر ساخت شده‌است .

برچیدن بساط سوداگران با دریافت مالیات بر عایدی

11 که می‌تواند کارآمدی اقتصاد را ارتقا دهد , یعنی «مالیات بر عایدی سرمایه ( CGT ) » که بر اساس ارتقا بها میزان دارایی های غیرمصرفی است , از ریشه دواندن این بحران در تاروپود بازار آرامبخش دوری کرد چراکه تیم انگیزه در دریافت این مالیات , صرفا سفته بازان و سوداگران می‌باشند .

این مالیات به طور درصدی از ارتقا بها زمین یا این که تسکین دهنده در هنگام جابه جایی از فروشنده اخذ میگردد .

انگیزه از طرح مجلس , برخورد با سوداگری است

در همین رابطه , زهرا سعیدی مبارکه , سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس چند روز قبل با اشاره به سوداگری در بازار تسکین دهنده گفته بود : آرامبخش یک کالای کلیدی و حتمی است و نباید سفته بازی به وسیله اشخاص نادر به ضرر آحاد جامعه سبب شود .

به گفته او طرح دوفوریتی تقابل با احتکار و کاهش التهابات بازار تسکین دهنده درسمت مهار سوداگری در بخش تسکین دهنده خواهد بود ; ولی اشخاص معمولی , سازندگان تسکین دهنده و فعالان بخش ساخت آرامبخش مرزو بوم از پرداخت این مالیات معاف میگردند .