فارکس – اختصاص ارز رسمی تنها برای کالاهای اساسی و دارو

بنا به گفته مدیر کل بانک مرکزی با اجرایی شدن بسته نو ارزی از این پس ارز قانونی فقط به کالاهای حیاتی اختصاص پیدا خواهد کرد .

به نقل از ایسنا , عبدالناصر همتی بسته تازه ارزی دولت و بانک مرکزی که در یک سری روز اخیر وعده آن داده شده بود را شرح داد .

* تغییر و تحول بها تا فروددین ماه ۹۸ ممنوع

او با اشاره شیوه تخصیص ارز به کالاهای مهم اعلام‌کرد که کالاهای اصلی و دارو با نرخ ۴۲۰۰ تومان وارد خواهد شد و تا پایان فروددین ماه ۱۳۹۸ هیچ تغییری در نرخ ارز و ارزش جنس نباید ساخت شود .

* بازار قاچاق به آخر رسید

همتی به‌دنبال به جریان بازار آزاد ارز اشاره داشت و توضیح اعطا کرد : در حالت فعلی واردات فرآورده با نرخ ترجیحی ۴۲۰۰ تومان بود که به ۴۴۰۰ رسید .

از سویی دیگر با ممنوعیت کار بازار آزاد و این‌که مردمان نمی‌توانستد ارز خویش را تامین نمایند قیمت‌های دیگری صورت گرفته بود که فسادآور بود .

در غایت به‌این فیض رسیدیم که با دقت به مساعد بودن منابع و ذخایر ارزی اذن دهیم بازار کار خویش را انجام داده و عرضه و تقاضا در آن صورت بگیرد .

* ارز مسافرتی به صرافی‌ها رفت

او درخصوص عمل صرافی‌ها بیان کرد که ما به‌این فیض رسیدیم که روش فعلی در بازار ارز غلط بوده و بایستی گشوده باشد از این رو دیگر معاملات آن قاچاق نیست و مردمان میتوانند مصارف حقیقی خویش اعم از ارز مسافرتی و بقیه سرویس ها را تامین نمایند .

اکسپرت حرفه اي فارکس اکسپرت در فارکس  اکسپرت رانگ کوتا  اکسپرت رايگان فارکس  اکسپرت سود ده فارکس  اکسپرت سودده فارکس  اکسپرت فارکس

بایستی یادآور شد که همه مسافرانی که تا به امروز برای ارز مسافرتی ثبت‌نام کرده بودند حتما ارز آن‌ها تامین می شود .

همتی درباره با نرخ‌گذاری در صرافی‌ها هم اعلام کرد : هر نرخی که در بازار ثانویه صورت می گیرد حدود پنج درصد فراتر بایستی در صرافی‌ها قیمت‌گذاری شود و این جریان رصد و در دست گرفتن خواهد شد .

** نرخ اعلام نمیکنم

مدیریت کل بانک مرکزی درباره با تغییر و تحول جریان در بازار ثانویه هم توضیحاتی ارائه کرد و اعلام کرد : این بازار که جدیدا نیز برای کالای تیم سوم صورت گرفت چندان نتوانست عمق پیدا نماید ولی این بازار که در امر کار قراردارد تماما مختلف بوده و تامین ارز همگی کالاها غیر از کالای حیاتی وارد این بازار میگردند .

پتروشیمی‌ها و فلزات هم به‌این بازار بیشتر شده و بانک مرکزی در نرخ‌گذاری این بازار دخالت نمی کند ولی آنالیز دارااست . بدین ترتیب این بازار شناور مدیر شده خواهد بود .

او راجع به شیوه قیمت‌گذاری در بازار ثانویه هم تیتر کرد که اینجانب هیچ نرخی اعلام نمی کنم و دخالتی در آن ندارم . البته حتما نرخی است که میتواند بازار را هم ذیل تاثیر قرار میدهد .

همتی این را نیز ذکر کرد که در بسته تازه به صرافی‌ها جواز ورود ارز و طلا و جواهرات داده شده‌است . در عین اکنون که هر هر که توان واردات طلا و جواهرات را دارااست قادر است این کار را در چارچوب ضوابط و مقررات انجام دهد و از تعرفه و مالیات معاف خواهد بود .

مدیر کل بانک مرکزی با اشاره به این‌که چیزی برای پنهان کردن نداریم و بایستی اعلام کرد که بازار ارز تا چه میزان بر بقیه بازارها نهاده است , اظهار کرد : به صورت حتم با حالت پیش‌بینی شده به صورت حتم وضعیت خوب تر خواهد شد

اکسپرت فارکس چيست؟  اکسپرت مارتينگل  اکسپرت مووينگ اوريج  اکسپرت نويسي  اکسپرت نويسي در فارکس  اکسپرت نويسي فارکس  اکسپرت هاي فارکس

.

او همینطور در رابطه زمان اجرای بسته نو ارزی اعلام‌کرد که در طول روز دو‌شنبه هماهنگی‌های آخری با صادرکنندگان و صرافی‌ها انجام یافته و از سه شنبه اجرایی می شود .

مدیریت کل بانک مرکزی در زمینه ی آنالیز برای اجرای بسته نو ارزی یادآور شد : جای جای دعوا نرخ ترجیحی است حتما رانت نیز موجود هست و از این رو گروه محاسبه پیش‌بینی شده‌است .

* سپرده ارزی را بانک مرکزی تضمین می نماید

ولی همتی به جریان سپرده‌گیری ارزی هم اشاره داشت و اذعان کرد : با مصوبه تازه سپرده‌ها از روش بانک ادله و با تضمین بانک مرکزی اخذ کرده و به آن ها سود وابستگی خواهد گرفت تا مردمان ارز را از خانه بیرون کرده و به چرخه اقتصادی بیاورند .

نرخ سود بررسی می شود

مدیر کل بانک مرکزی درباره‌ی تغییر و تحول در نرخ سود بانکی هم افزود : این یک‌سری روز تنها به بسته ارزی اختصاص داشت ولی برای سود بانکی هم برنامه داریم و حتما با مدیران بانکی راجع به این مسایل مشاجره و بررسی واجب را انجام میدهیم . ان‌شاءالله بعداز بازار ارز در‌پی هدایت بازار پول خوا‌هیم رفت .

کوتاه‌مدت در کانال بانکی و بلندمدت به بازار سرمایه برود .