الگوی کندل پوششی ( Engulfing )

الگوی کندل پوششی ( Engulfing )

الگوی کندل پوششی یکی دیگر از سر مشق های نمودار های شمعی است ; این الگوی کندلی را به راحتی می توان در نمودار پیدا کرد ; الگوی کندل پوششی ; الگوی دوچندان کار کشته است .

این سر مشق نشان میدهد که یک سمت بازار بر سمت دیگر غلبه نموده است ; برای تشکیل کندل پوششی به دو کندل قیمتی نیاز است.

الگوی کندل پوششی چیست؟

الگوی کندل پوششی از دو شمع قیمتی تشکیل می شود ; که معمولا سیگنال بازگشتی به حساب آورده می شود ; البته میتواند تحت عنوان سیگنال ادامه پروسه نیز به کار گرفته شود ; همانطور که از اسم سر مشق معلوم است ; این سرمشق هنگامی صورت می‌گیرد که کندل دوم ; کندل اولین را تماما پوشش دهد .

این پوشش قادر است مشتمل بر کندل های پیشین نیز باشد ; ولی برای این‌که الگوی کندل پوششی محسوب شود ; دستکم می بایست کندل او‌لین را کاملا پوشش دهد .

هر چه تعداد کندل های پوشش داده شده بیشتر باشد ; توان و اعتبار سیگنال نیز بیشتر خواهد بود.
از این کندل گاها برای انتخاب ناکامی حمایت/مقاومت و یا این که نواحی عرضه/تقاضا نیز به کار گیری می شود .

به صورت نمونه ; چنانچه کندل پوششی نزولی در حیطه تقاضای نمودار تشکیل شود ; به‌این معنا است که‌این منطقه تقاضا شکسته شده یا این که اصطلاحا منزه شده‌است .

با تعیین مسیر تازه به وسیله بازار ; کندل پوششی صورت می‌گیرد ; این چنین که کندل دوم ; کل دامنه کندل نخستین را می پیماید ; چنانچه کندل دوم ; افزایشی باشد و کندل اولیه را تماما پوشش داده باشد ; با الگوی کندل پوششی رو به بالا مواجه هستیم ; و در‌حالتی که کندل دوم نزولی باشد و کل کندل نخستین را پوشش دهد ; با الگوی کندل پوششی نزولی مواجه هستیم .

ویژیگی های الگوی کندل پوششی

تشخیص کندل پوششی ; بعضی وقتها میتواند پاره ای مشقت بار باشد ; چونکه اشخاص متفاوت تعاریف متفاوتی از این سر مشق دارا هستند ; مثلا ; بعضا از خرید و فروش گران ; سرمشق را اینگونه تعریف می نمایند که کندل پوششی کلیه کندل ماقبل خویش را پوشش میدهد ; یعنی از کمترین ارزش تا بیشترین ارزش کندل گذشته.

و بعضا دیگر نیز معتقدند که تنها کافی است که کندل پوششی بدنه کندل ماقبل را پوشش دهد ; یعنی محدوده فی مابین ارزش گشوده و مسدود شدن کندل .

این دستور قادر است ابهاماتی را برای داد و ستد گران تازه کار به وجود آورد .
بر پایه ی تجربه ; الگوی پوششی که کل دامنه کندل پیشین را پوشش می‌دهد ( یعنی محدوده نقط ی اوج و کف کندل ) ; معمولا سیگنال کار کشته تری به حساب آورده می شود .


بیشتر بخوانید:

فارکس کاران حرفه اي  فارکس کارگزاري  فارکس کتاب  فارکس کجاست  فارکس کريس  فارکس کلاهبرداري


به‌دنبال به بقیه خصوصیت های این سرمشق می‌پردازیم .
* کندل پوششی باید کل کندل ماقبل خویش را پوشش دهد ( کف ; نقطع ی عطف و بدنه کندل )
* هر چه کندل پوششی بزرگتر باشد ; خوبتر است .
* می بایست از سوی چپ خلأ داشته باشد .
* می بایست در محدوده سطح های مهم نمودار صورت گرفته باشد .
در نمودار پایین می‌توانید الگوی کندل پوششی را در فعالیت ببینید ; کندل دوم کل کندل ما قبلی خویش را پوشش می‌دهد و صحیح در محدوده مقاومتی صورت گرفته است.

در سمت چپ سر مشق خلأ به چشم میخورد و خویش کندل نیز ; کندل نزولی بزرگی است ; این یکی‌از شایسته ترین سیگنال های کندل پوششی به حساب آورده می شود ; و همانطور که در نمودار به چشم می خورد ; ارزش بعداز این سر مشق به شدت سقوط نموده است .

هر چه میزان کندل پوششی بزرگتر باشد ; سیگنال توانا خیس است ; این فرمان نشان دهنده این است که بازار برای ادامه مسیر در جهت کندل پوششی مهیا است ; همینطور ; هر چه تعداد کندل هایی که به وسیله کندل دوم پوشش داده می‌شوند بیشتر باشد ; توان سر مشق نیز بیشتر خواهد بود .

الگوی کندل پوششی معمولا به دفعات مضاعف در بازار ظواهر می شود ; که شما با به کارگیری از مطالب این بخش می‌توانید از بین سر مشق های ظواهر شده ; شایسته ترین و محتمل ترین سیگنال را گزینش نمائید ; این دستور به شما امداد می نماید تا تعداد معاملات چیره خویش را ارتقا دهید.