هات فارکس بروکر – بازار ارز خوبتر از پیشین خواهد شد

نماینده مجلس : با دقت به تغييرات مديريتي بانك مركزي و اراده دولت و نگاه شورايعالي هماهنگي قوا , در هفته هاي آينده بازار ارز نسبت به قبل , وضعيت بهتري خواهد داشت .

به نقل از مقر آگهی کانال خبر , محمدرضا پورابراهيمي , رئيس كميسيون اقتصادي مجلس , با بيان اينكه روز جاری يكي از موضوعات با اهمیت اقتصادي كشور مشاجره سياستهاي ارزي است .

اظهار کرد : آنچه كميسيون اقتصادي مجلس براي طرح ساماندهي بازار ارز در نخستين روزهاي سال جديد به دولت ارائه كرد با طرحي كه دولت به اجرا درآورد متعدد بود و شايد فرمانروا بيت تفاوت تصميمات مجلس و دولت تعيين نرخ واحد ارز بود .

اوگفت : مجلس مغایر دولت تاكيد داشت كه در كنار نرخ واحد كه براي تامين كالاهاي اساسي و مايحتاج ضروري كشور تعيين شد بايد بازار ثانويه اي براي ديگر اقلام و با نرخ توافقي در حیث گرفته شود كه دولت به هر دليل برغم سماجت مجلس آن را نپذيرفت .

اين نماينده مردمان در منزل ملت با بيان اين مقدمه به محورهاي مهمي اشاره كرد كه در نشست شوراي عالي قوا مطرح شد و ذکر کرد : براي اولويت ابتدا يعني كالاهاي اساسي , مواد غذايي , دارو , مواد اوليه توليد دارو و نهادهاي بخش كشاورزي و دامي كشور و نيز تیم اي از اقلام اساسي كه دولت مكلف بوده به دليل اثرگذاري مستقيم بر زندگي مردمان با نرخ ترجيحي و رسمي , ارز را تخصيص دهد تا مصرف كننده نهايي با تفاوت قيمتي نسبت به سالهاي گذشته مواجه نشود

بروکر خوب فارکس  بروکر روبو فارکس  بروکر شدن فارکس   بروکر فارکس  بروکر فارکس آلپاري  بروکر فارکس اکسنس  بروکر فارکس ايران  بروکر فارکس ايراني  بروکر فارکس با کمترين اسپرد

وی در اين باره اذعان کرد : ارز موردنياز براي اين بخش نزدیک به 15 تا سقف 20 ميليارد دلار است كه از محل صادرات نفت و محاسبه دولت بر قيمت هاي اين دست كالاهايي كه از نرخ ترجيحي ارز وارد مي شوند , خواهد بود .

عضو شورايعالي هماهنگي قوا همچنين تاكيد كرد : صادرات اين كالاها نيز بايد به ديگر كشورها متوقف شود اين بدان معني است كه كالاهايي كه با نرخ ترجيحي وارد كشور مي شود نبايد با ارز بازار از مرزها بیرون شود كه درصورتی که اين حادثه بيفتد رانتي در اقتصاد كشور توزيع خواهد كه انتفاعي عايد مردمان ندارد .

پورابراهيمي با يادآوري اين كه ارز موردنياز اين بخش از محل فروش نفت كه با دقت به افزايش قيمت جهاني نفت توقع مي رود رقمي 45 تا 50 ميليارد دلاري حاصل شود تامين خواهد شد كه حتي در‌حالتی که محدوديتي در صادر شدن نفت ايجاد شود با سناريوهاي مختلفي كه طراحي شده هيچگونه تاثيري در تامين كالاهاي اساسي به‌وجود نخواهد آمد .

اوميزان ارز حاصل از صادرات كالاهاي غيرنفتي را در سالجاري بين 45 تا سقف 50 ميليارد دلار پيش بيني كرد و اعلام کرد : عرضه اين ارز بايد در بازار ثانويه باشد و مبتنی بر مكانيزم عرضه و تقاضا و براي تامين كالاهاي ضروري كه پيش بيني مي شود مجموع تقاضاي اين بخش نيز 30 تا 35 ميليارد دلار باشد .

رئيس كميسيون اقتصادي مجلس تصريح كرد : علاوه بر منابع صادرات غيرنفتي بانك مركزي مكلف است بازار ثانويه را به غیر از مكانيزم عرضه و تقاضا , از محل بخشي از منابع ناشي از فروش نفت تامين كند تا با تعادل بخشي بازار ارز و نيز از طريق ابزارهاي بازارسرمايه نظیر قراردادهاي سلف ارزي , اختيار داد و ستد و پيمانهاي آتي ارز , بازار ارز مديريت شود .

بروکر فارکس تايم  بروکر فارکس چيست  بروکر فارکس در ايران  بروکر فارکس در تهران  بروکر فارکس در دبي  بروکر فارکس فور يو

وی با تاكيد بر اين كه حالا سلطان بيت تصميم تشكيل بازار ثانويه تعادل بخشي بين منابع و مصارف است اذعان کرد : كل بازار ثانويه با 20 درصد منابع حاصل از صادرات غيرنفتي تامين ميشد كه چيزي حدود 8 – 9 ميليارد دلار بود كه اين ميزان با تقاضاي 35 ميليارد دلاري همخواني نداشت حالا آن كه با تدبير جديد حباب و التهاب غيركارشناسي و غيراقتصادي ارز كنترل مي شود .

نماينده مردمان كرمان به کار گیری از حسابهاي سپرده ارزي با عامليت بانكها و ضمانت اصل و سود آن از طريق بانك مركزي را از ديگر پيشنهادهايي اعلام كرد كه مورد پذيرش دولت قرار گرفته است .

او در اين باره خاطرنشان کرد : پيش بيني ميشود 20 تا 25 ميليارد دلار از منابع ارزي كشور كه بیرون از نظام بانكي در اختيار مردمان است از اين طريق در اختيار بانك مركزي قرار گيرد كه خویش اين زمینه مي تواند بازار ارز را مديريت كند.

ضمن آن كه پيمانهاي دوجانبه پولي بين ايران و ديگر كشورها با اولويت روسيه , هند , چين و كره جنوبي و استعمال از ارز ديجيتال يا راز ارزها براي جدا شدن از سيطره دلار در بازارهاي حیطه اي و جهاني نیز مي تواند خيلي اثر گذار باشد .

پورابراهيمي ساماندهي صرافيهاي مجاز و قانوني با بررسی بانك مركزي براي تامين نيازهاي خرد ارزي را از طريق خط و كارتهاي اعتباري را در چارچوب بسته جديد ارزي دولت اعلام كرد و اعلام‌کرد : از اين مسير ارز به جاي نقل وانتقال فيزيكي به طور اعتبار و خط اعتبار ارزي جابه جاي مي شود و مي تواند هدف ها دارندگان و متقاضيان ارز را تامين كند .

بروکر فارکس فيبو  بروکر فارکس معتبر  بروکر فارکسر  بروکر لايت فارکس  بروکر مستر فارکس  بروکر معتبر فارکس در ايران

وی انتقال تقاضاي ارز مسافري به بازار ثانويه با نرخ ترجيحي را از ديگر اقدامات آتي تیتر كرد و بیان کرد : اين زمینه همواره از اعتراضات یگانه مردمان و مسئولان بود كه با نرخ تعادلي و مكانيزم عرضه و تقاضا مي تواند در كاهش تقاضا ارز نیز موءثر باشد .

رئيس كميسيون اقتصادي مجلس كاهش حجم نقدينگي با راهكارهايي به دولت مطرح شده و رئيس كل جديد بانك مركزي نیز كليات آن را پذيرفته است همينطور تعيين تكليف دارائيهايي شرکت ها غيرمجاز كه بانك مركزي به واسطه آنان خط اعتباري اختصاص داده را يادآور شد.

او اظهار کرد : طبق مصوبه گرد‌همایی شورايعالي هماهنگي اين دارائيها ظرف يكي دو هفته آينده به بانك مركزي منتقل مشود كه با فروش آن ها , بالغ بر 30 هزار ميليارد تومان بدست مي آيد كه در نهايت تعيين تكليف نهايي سپرده گذاران انجام مي شود .

وي ساماندهي گروه نظام بانكي كشور و بازنگري در نرخ هاي بالاي سود سپرده هاي بانكي همينطور مجاز شمردن واردات ارز به درون كشور همينطور رفع ممنوعيت واردات طلا و جواهرات و حذف ماليات بر بها افزوده واردات طلا جواهرات را از ديگر بندهايي دانست كه توقع مي رود در بسته جديد سياست هاي ارزي دولت باشد .

پورابراهيمي با يادآوري اين كه طي یک سری ماه پیشین شاهد عدم حضور بانك مركزي در بازار غيررسمي ارز بوديم و همين زمینه قيمتهاي عجيب و غريب در معاملات ارز و سكه كشور را باعث شده بود اذعان کرد : در حالتی که اين اقدامات را بانك مركزي به خوبي اجرا كند با كاهش واردات و افزايش صادرات مطلقا شاهد تحولات مثبتي در بازار ارز خواهيم بود .