الگوی دو کندل بازگشتی ( Two Bar Reversal )

الگوی دو کندل بازگشتی ( Two Bar Reversal )

الگوی دو کندل بازگشتی ( Two Bar Reversal ) ; ساختاری از الگوهای حرکات قیمتی است که معمولاً در تمام تایم فریم‌های پیدا می شود ; همان‌طور که از نام این الگو پیداست ; از دو کندل تشکیل‌شده و همچنین تنها نشانگر بازگشت بازار است .

از این الگو برای ورود به معامله از بازگشتِ اصلاح بازار ( در جهت روند بازار ) ; معامله در بازارهای خنثی و بدون روند ( در سقف یا کف محدوده نوسانی ) و یا معامله در ابتدای اصلاح‌های روند استفاده می‌شود .

درواقع الگوی دو کندل بازگشتی همان الگوی پین بار ( Pin Bar ) است ; به‌طور مثال اگر الگوی دو کندل بازگشتی در نمودار ۱۵ دقیقه تشکیل شود ; معمولاً در نمودار ۳۰ دقیقه نشانگر الگوی پین بار خواهد بود ; به همین دلیل ; تمام قوانین الگوی پین بار در الگوی دو کندل بازگشتی هم کاربرد دارند .

بااین‌حال باید اظهار کرد که بیشتر خرید و فروش گران نمی‌توانند از این سر مشق به‌خوبی به کارگیری نمایند ; معمولاً ظواهر سر مشق ; خرید و فروش گران را به‌اشتباه می‌اندازد .

الگوهای شمعی اکثری در بازار تشکیل می‌شوند که شبیه الگوی دو کندل بازگشتی هستند ; برای به حداقل رساندن اشتباهات ; بایستی به ویژگی‌های خاص این الگو توجه کرد .

ویژگی‌های الگوی دو کندل بازگشتی ( Two Bar Reversal ) .

• این الگو از دو کندل تشکیل‌شده و هر دو کندل باید نسبت به سایر کندل های قیمتی نمودار ; کندل بزرگی باشند و همچنین دنباله‌های کندلی کوتاهی داشته باشند .

• این الگو بازگشتی است ; پس این الگو در محدوده‌های بازگشتی نمودار ظاهر می‌شود .
• الگوی دو کندل بازگشتی رو به بالا ; از یک کندل نزولی بزرگ همراه با کندل رو به بالا در کف نمودار ظواهر میگردد ; بالعکس ; در‌حالتی که کندل اولیه افزایشی و بزرگ باشد و کندل دوم نزولی ; و همینطور سرمشق در سقف نمودار ظاهرشده باشد ; الگوی دو کندل بازگشتی ; نزولی خواهد بود .

• یکی ساده‌ترین طرق تشخیص این الگوی بازگشتی ; بررسی نمودار فراتر است ; همان‌طور که در ابتدا نیز گفته شد ; در‌صورتی‌که در نمودار پایین‌تر ( ۱۵ دقیقه ) ; الگوی دو کندل بازگشتی ظواهر شود ; باید در نمودار فراتر ( ۳۰ دقیقه ) ; الگوی پین توشه چشم شود ;
• ظواهر الگوی دو کندل بازگشتی به معامله‌گر نشان میدهد که نزاع مشقت در میان خریداران و فروشندگان در جریان است ; بخصوص وقتی‌که دو کندل بزرگ قیمتی در مغایر جهت نیز و متواتر تشکیل می شوند .

صحیح همانند الگوی پین توشه ; این سرمشق نشانگر وضعیتی است که بازار قیمت‌های فراتر یا این که پایین‌تر را پذیرش ندارد ; به همین خاطر بها در جهت مغایر کندل اولیه جنبش میکند ;
• این سر مشق به‌راحتی با الگوی کندل پوششی ( Engulfing ) نادرست گرفته می گردد.

می بایست توجه کرد که درین سر مشق نیازی نیست که حتماً کندل دوم ; کندل ماقبل خویش را به‌طور بدون نقص پوشش دهد .

 

الگوی دو کندل بازگشتی ( Two Bar Reversal )

 

شایسته ترین سیگنالی که الگوی دو کندل بازگشتی صادر مینماید ; هنگامی است که‌این سر مشق در سطح های حیاتی نمودار ظواهر شود ; تشکیل سر مشق در سطح ها حیاتی نشانگر رجوع و برگشت حاذق بازار است .

 

الگوی دو کندل بازگشتی ( Two Bar Reversal )

 

الگوی دو کندل بازگشتی ( Two Bar Reversal )