هات فارکس – مدیر مرزو بوم در گیر جهالت اقتصادی

فارکس – امروزه اقتصاد کشور‌ایران با چالش‌های مختلفی مواجه است که بازارهای سرزمین اعم از ارز , طلا جواهرات و سکه را زیر تاثیر قرار داده است .

از همین رو بعضا دست اندرکاران داخلی را ادله با اهمیت تلاطم بازار میدانند و عده‌ای نیز معتقدند که اقتصاد زیر تاثیر فشارهای فرنگی وضع خوشی را نمی‌گذراند .

به نقل از اقتصادآنلاین به گزارش آرمان , از همین رو عبارت‌هایی مانند «کودتای اقتصادی» و «جنگ اقتصادی» این روز ها بیشتراز هر هنگامی به گوش می رسد . در این باره با مهدی پازوکی , اقتصاددان , گفت‌وگویی را انجام داده که به دنبال می خوانید .

امروزه اقتصاد کشور ایران و بازارهای آن در موقعیت خاصی قرار گرفته‌اند و از کمبود ثبات سختی میبرند . بعضا تحلیلگران اهل ایران وضعیت را به کودتای اقتصادی یا این که مبارزه اقتصادی تشبیه کرده‌اند . لحاظ شما در این‌باره چیست؟

اقتصاد کشور‌ایران در شرایط کنونی به‌شدت زیر تاثیر فعل و انفعالات سیاسی جای‌دارد , در واقع نوسان نرخ ارز , سکه , طلا جواهرات و . . . به موضع‌گیری‌های سیاسی در کشور ایران , حوزه‌ و دنیا بازمی‌گردد .

تازمانیکه سیاستمداران ثبات سیاسی را به سرزمین بازنگردانند , این اتفاق‌ها ادامه مییابد . در کمبود ثبات سیاسی شایسته ترین اقتصاددانان و نوبلیست‌های اقتصاد نیز عده شوند , کاری از دستشان برنمی‌آید .

فارکس از لحاظ شرعي فارکس ازمايشي فارکس اسکالپ فارکس اسکول فارکس اسلامي فارکس اکسنس

مسائل مرتبط با پیوستن به یک کنوانسیون شایسته ترین مثال برای تاثیر سیاست بر اقتصاد است . وقتی که زمینه پیوستن جمهوری اسلامی ایران بدین کنواسیون مطرح شد نرخ دلار 6000تومان بود , ولی بعداز موضع‌گیری‌ها بها این ارز تا 9000تومان نیز پیش رفت .

ارتقاء ارزش سکه , طلا و جواهرات و بقیه کالاها هم جملگی متاثر از اتفاقات سیاسی است . دولت نمی‌تواند به‌تنهایی تمام کارها را پیش غالب شود و تیم حکومت بایستی یاریگر دولت باشد .

یعنی شما معتقدید بیشتراز آنکه فشارهای فرنگی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران را زیر تاثیر قرار دهد , اتفاقات و تصمیم‌گیری‌ها در باطن میهن اقتصاد را در گیر تلاطم کرده است؟

مردمان کشور‌ایران در سال96 به آقای روضه خوان به عنوان فرمانده صلح و آشتی رأی دادند . در فیض بایستی سیاست تعامل با دنیا در امر کار قرار بگیرد .

همینطور خوبتر است از تجربه دیگر کشورها به‌خوبی به کارگیری کنیم . روسیه که یک کدام از بزرگ‌ترین شرکای تجاری کشور‌ایران است , هر روز مذاکرات بیشتری را با ایالات متحده انجام میدهد و سعی در تعامل با این مرزو بوم داراست . چین هم به‌رغم سیاست‌های خاصی که دارااست در تعامل با عالم , به‌ویژه ایالات متحده توانست به یکی قدرت‌های بزرگ اقتصاد عالم تبدیل شود .

نمی توان تمامی مساله را به بیرون ربط اعطا کرد . ما احتمالا به دلیل عدم دور اندیشی از حال حاضر عالم سیاست انزواطلبی را پیش گرفته‌ایم .

ممکن است نیز شفاف‌سازی کارها به ضرر و زیان بعضا تمام می شود که از آن دوری می‌نمایند . روز جاری در کشورهای توسعه یافته مانند سوئیس , آلمان , ایالات متحده , انگلستان و . . . در صورتی یک دلار سوای آنکه ماخذ آن مشخص و معلوم باشد در کانال بانکی جابه‌جا شود , مسببان آن را بازداشت می نمایند . در صورتیکه در نظام بانکی کشور ایران نیز این برنامه اجرا میشد , دیگر شاهد پرورش و پاگیری بابک زنجانی‌ها و بقیه خلاف کاران اقتصادی نمی‌شدیم .

فارکس اندرويد فارکس ايران فارکس ايراني فارکس با آلپاري – غير قابل اطمينان فارکس با باينري فارکس بابک زنجاني

متاسفانه فقدان شفافیت سبب ساز شده‌است پولشویی و خرابی ارتقاء یابد و در بعضا بانک‌ها تخلفات به راز حد خویش رسد . با وجود این حالت متاسفانه می بایست اعلام کرد که مرز و بوم مبتلا جهالت اقتصادی است .

دولت سال پیشین قاچاق فرآورده را 12میلیارد دلار ذکر کرد , چنانچه این 12میلیارد دلار را با ارز 4200تومانی محاسبه کنیم قیمت داخلی آن به 50هزارمیلیاردتومان میرسد . در حالتی که ارقام بالای باج و دیگر زد و بندهای غیر رسمی را به آن طولانی تر کنیم بر لزوم پیکار با پولشویی پی میبریم .

می بایست دقت داشت که اقتصاد امر و تحکم نمی‌پذیرد و نمی توان با آن برخورد سیاسی کرد . در‌این حالت فرار و گریز سرمایه واقعه میفتد . طی 1‌سال قبل میلیاردها دلار ارز از مرز و بوم بیرون شده و در کشورهایی مانند گرجستان به سرمایه‌های بلندمدت تبدیل شده‌است . در حالی که با همین ارز می‌توانستیم اکثری از ما یحتاج داخلی را تامین کنیم و در بخش اعظمی بخش‌ها از جذب سرمایه فرنگی بی‌نیاز شویم .

متاسفانه با جوّی که بعضی تندروها در مرز و بوم به‌وجود آورده‌اند هر روز بر حجم گریزو فرار سرمایه افزوده می شود . با این وجود مدیر دولت دور اندیشی و آرزو به‌خوبی میداند که مردمان خواستار صلح و آشتی میباشند و در سخنرانی اخیر خویش از انجام گفتگو با ایالات متحده عربی , بحرین , امارات و . . . خبر دادند .

آیا در کشورهای دیگر نیز مردمان معمولی و اشخاص غیرمتخصص در رابطه پیوستن یا این که نپیوستن به یک کنوانسیون حیث می دهند و نامه عده می کنند یا این که صرفا در جمهوری اسلامی ایران چنین قوانینی حاکم است؟ این مسئله چه تبعاتی در‌پی دارد؟

فارکس بازان حرفه اي فارکس بانک مرکزي فارکس بدون سرمايه فارکس براي مبتديان فارکس بروکر فارکس به روش پشوتن

این گونه برخوردها به طور کامل پوپولیستی است . در هیچ کشوری چنین برخوردهایی با مساله نمی شود . ذهن ها همگانی در رابطه جزئیات کنوانسیون‌ها مساله مهمی را نمی‌دانند .

در کشورهای دیگر متخصص ها تصمیم‌های کلیدی را می گیرند , ولی در اقتصاد کشور‌ایران قسمت کمتر تندرو فضای بدی بوجود آورده‌اند . تا‌زمانیکه این برخورد پوپولیستی وجود داشته باشد , نمیتوان به ثبات سیاسی و اقتصادی آرزو داشت .

جذاب این است یکی‌از سایت‌ها ما‌را حمایت کننده سیاست‌های بریتانیا خوانده بود , ولی اضطراری به توضیح است دولت این مرز و بوم به اینجانب اذن ورود به خاکش را نمی‌دهد .

از طرف دیگر بعضی چهره‌های دلواپس که ژست دفاع از منافع ملی را میگیرند , گذرنامه همین کشورهای استعماری را در جیب دارا‌هستند . سوال این است که چه‌طور آن ها می توانند در‌این کشورها عبور و مرور داشته باشند؟ اکنون سیستم مالی و مبلغی افغانستان به‌مراتب شفاف‌تر از نظام بانکی جمهوری اسلامی ایران است .

در صورتی‌که به تارنما وزارت مالیه افغانستان خصوصی بزنیم دارایی عیب گیری و غیرنقد رئیس‌جمهوری این مرز و بوم نیز در آن موجود هست . تندروها در کشور ایران بایستی پاسخگوی سیستم غیرشفاف مالی باشند .

فارکس به زبان ساده فارکس به سبک پشوتن فارکس بهتر است يا بورس فارکس بيت کوين فارکس پارادايس فارکس پرداخت

چطور شخصی که پیش از ورود به وزارتخانه در خاوران معاش می کرد , بعداز اتمام کار خویش در قلهک صاحب و مالک ساختمانی شش‌طبقه شد؟ درصورتی که چک صدق بر این مساله وجود داشت شاهد اینگونه پیشرفت‌های یک‌شبه نمی‌شدیم .

از طرف دیگر آمار نشان میدهد که در میان 20 تا 25درصد نقدینگی میهن در شرکت های غیرمجاز تجمیع شده بود , این سرمایه چرا درین شرکت های وجود داشت؟ در چه بازارهایی هزینه شده است؟ اینها سوال‌هایی است که علاوه بر خلافکاران آن , دلواپسان نیز می بایست پاسخگوی آن باشند .

روی‌آوردن بانک‌ها به بنگاه‌داری از فقدان شفافیت نشات می گیرد . در دوران احمدی‌نژاد بزرگ‌ترین نیروگاه مرزو بوم در اختیار یک کدام از بانک‌ها قرار گرفت . در هیچ کشوری بانک‌ها بنگاه‌داری نمیکنند و نیروگاه‌ها به وسیله متخصصین سازمان میگردد .