هات فارکس – ذخیره آب تا چه میزان و با چه شرایطی؟

هات فارکس – افت شدید فشار آب , در هفته‌های اخیر به میزانی بوده که آب در اکثری از خانه‌ها به شرایط قطعی در آمده است . حتی‌در تنی چند از بخشها در سا‌عتها نهایی شب نیز با قطعی آب روبرو هستیم , از این‌ رو بخش اعظمی از شهروندان برای رفع چنین معضلی مبادرت به تنظیم تانکر آب کرده‌اند .

به نقل از ایمنا , تبدیل نبود آب به بحرانی بی‌سابقه از موضوعات قابل پیش‌بینی بود که از مدت‌ها گذشته اکثری از کارشناسان نسبت به آن هشدار می‌دادند . بحرانی که‌این ایام شهروندان را به‌شدت سرگرم خویش نموده است و فقط سفارش مسئولان به آنان صرفه‌جویی در مصرف آب است .

با دقت به چنین قوانینی است که تنی چند از خانواده‌ها مبادرت به خرید پمپ و عده‌ای بیشتر مبادرت به خرید تانکر ذخیره آب کرده‌اند و این منجر شده بعضی از شغل ها زیرا سازندگان و فروشندگان تانکر و شغل ها متعلق به آن از رونق خیر برخوردار شوند .

در‌این در میان با وجود تبلیغات و گفته‌های فعالان این بخش , بعضا مخزن آب پلاستیکی و بعضا مبداء آب فلزی را با دقت به ویژگی‌هایی زیرا تخفیف ویژه و گارانتی برای ضد قارچ و جلبک بودن , جداره کارکشته , مقاوم بودن در قبال گونه های اسید و مواد شیمیایی و قابلیت و امکان نصب گونه های اتصالات و امکان فراوان بسیار حجم ذخیره آب تعیین می نمایند . با آرزو آنکه خویش را برای مدام از چالش بی‌آبی نجات دهند .

درحال حاضر با اعتنا به استقبال متعددی که از خرید تانکرها می گردد سؤال آن است که هر خانوار تا چه میزان مجاز به ذخیره آب درین منابع است؟ و آیا وجود همین تانکرها سبب به بی‌آبی بیشتر نمی‌شود؟ چرا‌که در‌صورتی‌که با نبود آب مواجه هستیم پس ذخیره آن‌هم می تواند مشکل‌آفرین باشد و مورد انتها مربوط به‌سلامت مصرف‌کنندگان است , این‌که مردمان بیشتر به کدام کالا از تانکرها برای ذخیره آب اعتماد داشته باشند؟ در این‌باره با کارشناسان و مسئولان ذی‌ربط گفتگویی انجام شد که در پی به آن پرداخته می شود .

فارکس بازان حرفه اي فارکس بانک مرکزي فارکس بدون سرمايه فارکس براي مبتديان فارکس بروکر فارکس به روش پشوتن

ذخیره آب برای هر نفر

دراین مورد سید اکبر بنی طبا سخنگوی آبفا استان اصفهان با اشاره به میزان ذخیره آب مصرفی برای هر نفر به ایمنا می گوید : به ازای هر ۱۲ ساعت برای هر شخص , ۷۲ لیتر آب می‌توان ذخیره کرد که متناسب با این میزان , بر پایه ی تعداد اشخاص خانواده بایستی مبادرت به نصب تانکر و ذخیره آب شود .

به گفته این مسئول کمپانی آب و فاضلاب از لحاظ رسمی جواز هیچ نظارتی براین مسئله را ندارد . تنها مردمان می توانند در صورت مشاهده تخلف به سازمان‌های ذی‌ربط زیرا صنوف و تعزیرات مراجعه و گلایه نمایند .

در پایان بنی طبا از کاهش ۹ درصدی مصرف آب در ۳ ماهه ابتدایی همین سال نسبت به سال گذشته خبر میدهد و میافزاید : امید داریم با مصرف درست آب به وسیله مردمان از افت فشار وقطعی آب ممانعت شود .

تانکرهایی که مرغوب نیستند

همینطور یدالله رضائیان مدیریت اتحادیه دفترها فروش تانکر اصفهان در این‌باره به ایمنا می گوید : همین سال بیش تر از دو برابر نسبت به سال قبلی تانکر فروخته‌ایم .

او میافزاید : خرید تانکر از طرف مردمان سبب ساز می شود که گاها عده‌ای آب زیادتر از مصرفشان را ذخیره نمایند و این قضیه خویش بر کم‌آبی دامن میزند .

فارکس به زبان ساده فارکس به سبک پشوتن فارکس بهتر است يا بورس فارکس بيت کوين فارکس پارادايس فارکس پرداخت

به گفته این مسئول صرفا شیوه رویارویی با بی آبی ارتقا نرخ آب است تا این‌ دسته مردمان از مصرف خویش بکاهند . او درباره با ایجاد تانک‌های ذخیره آب در اصفهان می گوید :

تعداد تولیدکنندگان تانک گالوانیزه به ۱۰ نفر رسیده است چون مشکلات متفاوت به‌ ویژه مشکلات سازمان بودجه سبب شده بخش اعظمی از کار کناره‌گیری نمایند . تانک‌هایی نیز که از فرآورده پلی‌اتیلن می باشند و از لحاظ اینجانب به مرغوبیت گالوانیزه نیستند اکثر زمان ها از یزد وارد می گردند .

این مسئول تصریح مینماید : با وجود تانک‌های پلی‌اتیلن , تانکرهای آب گالوانیزه از به دور خارج‌شده‌اند و اکثر زمان ها متمایل به خرید پلی‌اتیلن میباشند . این در حالی است که درصورتی که تانک‌های پلی‌اتیلن دارنده کیفیت مطلوب نباشند مشکلاتی برای آب‌های ذخیره‌شده تولید می‌نماید که ترجیح می ‌دهم کارشناسان ذی‌ربط در این‌باره حیث دهند .

به گفته رضائیان با ارتقا دما و گرم شدن هوای اصفهان و به کار گیری از کولرهای آبی رنگ , مصرف آب بیشتر شده , از این‌ رو احتمالاً بدون چاره به تأمین آب موردنیاز خویش از مرکز ها سیار توزیع آب خوا هیم شد .

فارکس پرشين فارکس پشوتن فارکس پليس فتا فارکس پول فارکس پي دي اف فارکس پيپ

تانکرهای استاندارد

با دقت به نقش کیفیت تانکرهای آب در سالم مصرف‌کنندگان ناهید وقتی نژاد متخصص بهداشت محیط راس بهداشت شماره دو استان اصفهان به ایمنا چنین میگوید : با وجود نبود بدون شوخی آب و با ضرورت در لحاظ به دست آوردن نکات بهداشتی برای کالاها و مواد مصرفی در بخش‌های گوناگون تأمین , تصفیه و توزیع آب‌آشامیدنی به سوی مراقبت تندرست مصرف‌کنندگان , واجب است برای تهیه و تنظیم تانکرهای آب نکاتی رعایت شود .

به گفته این متخصص مبتنی بر بخشنامه صادره به مرکز ها بهداشت , لازم است که تمامی تولیدها , کالاها و مواد مصرفی در بخش‌های متعدد تأمین , تصفیه و توزیع آب‌شرب دارنده جواز food grade باشد .

او درباره با این اصطلاح توضیح میدهد : محصول موردنظر , بایستی استاندارد مطلوب برای حفظ از مواد غذایی و آشامیدنی را دارا باشد و اثر سوئی بر مواد خوراکی بر جای نگذارد .

همینطور محصول مخازن مورد به کار گیری برای مصارف آب‌رسانی باید با ضخامت کافی باشد و مواد اول آن مشتمل بر گرانول , مواد افزودنی و رنگ , دارنده پروانه ساخت و یا این که جواز ورود دارای اعتبار باشد .

این متخصص میافزاید : مخازن مورد به کار گیری برای مصارف آب‌رسانی بایستی به‌ راحتی قابل شستشو , ضدعفونی کردن و تخلیه باشد و پباده سازی آنها به طوری باشد که بازدارنده آلودگی ثانویه آب شود .

ضمن آنکه محصول مخازن مورد به کارگیری از مال گالوانیزه , استیل و پلی اتیلن سنگین وزن بوده و حجم آن برای تأمین آب به بازه دست‌کم ۲۴ ساعت در مواقع معضل بوده و آب آن ها بایستی دائماً در حالا گردش باشد .

همینطور روکش‌ها و رنگ‌های مصرفی در مخازن مورد به کار گیری برای مصارف آب‌رسانی بایستی از گونه غیر سمی و از حیث بهداشتی مورد تائید بوده و پایین تأثیر دست اندرکاران شیمیایی آب زخم نبیند .

او اظهار مینماید : در غایت آنکه مواد مصرفی , افزودنی و مال تأسیسات مورد به کارگیری برای آب‌شرب می بایست food grade بوده و درباره ی به کارگیری از رنگ‌های متبوع بعد از هماهنگ شدن با معاونت خوراک و دارو و ارائه مجوزهای مایحتاج مبادرت ضروری صورت گیرد .