هات فارکس – انتقاد مرغداران نسبت به ابلاغیه ستاد تهیه و تنظیم بازار

یک رده مسئول خاطرنشان کرد : آخرها هفته پیشین ستاد تهیه و تنظیم بازار بها هر کیلو مرغ برای مصرف کننده را 8 هزار و 175 تومان اظهار کرد که‌این نرخ مورد انتقاد قرار گرفت .

عظیم حجت عضو اتحادیه مرغداران گوشتی جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبر نگار صنعت , تجارت و کشاورزی مجموعه اقتصادی باشگاه خبرنگاران برنا , در رابطه این‌که ستاد تهیه بازار آخرها هفته پیشین بها هر کیلو مرغ برای مصرف‌کننده را 8 هزار و 175 تومان اظهار‌کرد , بیان کرد : این درحالی است که ستاد تهیه و تنظیم بازار مدتی گذشته با نرخ 9250 تومانی برای هر کیلو مرغ موافقت کرده بود .

او افزود : اتحادیه سراسری مرغداران و وزارت مجاهدت کشاورزی تحت عنوان متولی ساخت اعلام نرخ نو از سمت ستاد تهیه بازار را به منجر ارتقا شدید هزینه تمام شده ایجاد پذیرش ندارد .

حجت از پرورش خیره کننده و غریب ارزش مواد نخستین ساخت خبر بخشید و بیان کرد : از اولِ سال تا به امروز ارزش کنجاله سویا با پرورش 69 تا 70 درصدی , ذرت دانه‌ای 39 تا 40 درصدی و بقیه مغزی‌ها رویش یک‌سری درصدی در بازار روبه‌رو شدند , به همین جهت مدتی پیش ستاد تهیه بازار با نرخ 9250 تومانی و تلورانس 5 درصدی بها برای هر کیلو مرغ موافقت کرد .

این جایگاه مسئول بابیان این که بیان نرخ تازه مرغ از سمت ستاد تهیه بازار جای تعجب است , اعلام‌کرد : در صورتیکه وزیر صنعت و معدن به نسبت دادن ضابطه که نباید کالاهای کلیدی بیش تر از 10 درصد ارتقاء یابد , فعالیت نموده است , جای این سوال مطرح است که چرا صرفا مرغ را بخشی از کالاهای حساس محسوب کردند و به نوسان شدید بقیه کالاها مانند ذرت , دانه‌های روغنی و کنجاله سویا بی‌تفاوت هستند؟

راهنماي ثبت نام فارکس  ربات فارکس  روانشناسي فارکس  روبو فارکس  ريبيت در فارکس  ريبيت فارکس

او ادامه بخشید : سال پیشین بها هر کیلو کنجاله سویا 1500 و ذرت دانه‌ای 750 تومان بود که بنابر نسبت دادن ضابطه در صورتیکه ارزش این اقلام 9 درصد ارتقاء یابد , مرغداران با ابلاغیه نو ستاد تهیه و تنظیم بازار مشکلی ندارند و در غیر این صورت وزارت صنعت و معدن می بایست واردکنندگان را موظف به فروش نهاده‌ها با نرخ های معین و یا این که در دست گرفتن ارزش کالاهای اول در بازار نماید .

به گفته حجت , اعلام ارزش تازه مرغ از طرف ستاد تهیه بازار به تولیدکنندگان این هشدار را می دهد که به سبب ساز کمبود صرفه اقتصادی , ساخت را متوقف نمایند به این دلیل‌که با وجود اعلام نرخ‌های این چنینی این احتمال موجود هست که واردات مورد‌علاقه است .

عضو اتحادیه مرغداران گوشتی با اشاره به ضرورت بررسی ارزش تمام شده مرغ در استان‌های گوناگون از طرف وزارت صنعت و معدن و مجاهدت کشاوزی , اعلام‌کرد : در حال حاضر نرخ اساس برای بها هر کیلو مرغ 9250 تومان است که در شرایطی که بها نهاده‌ها درین چارچوب باشد , مرغداران می توانند به پروسه خطی ساخت مرغ ادامه دهند .

او با اشاره به آخری موقعیت ارزش مرغ در بازار , اذعان کرد : اکنون نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری 6 هزار و 700 و مرغ فراهم به طبخ در خرده فروشی‌ها 9 هزار و 500 تومان است .

حجت در پایان در جواب به‌این سوال که ادله فروش بها مرغ با نرخ‌های فراتر در خرده فروشی‌ها چه میباشد , اظهار‌کرد : اتحادیه ابزاری برای آنالیز بها مرغ در بازار ندارد و در اینباره بایستی مسئولان مربوطه رصد کافی بر بازار داشته باشند چرا‌که شاید بعضی فروشگاه‌ها به باعث اجاره بالا با نرخ‌های فراتر و مقابل بعضا فروشگاه‌ها به منجر فروش ذیل با نرخ‌های تحت تری مبادرت به عرضه مرغ در بازار نمایند .