هات فارکس – ارز مسافرتی رانت نبود/ هجرت فرنگی ارزان می گردد

 

روان شدن کار فرودگاه امام خمینی ( ره ) بعد از نقص‌ در‌پی بارش برف سنگین وزن

اکبر غمخوار یادآوری کرد : «ارز مسافرتی» رانت فقدان , رانت را آن‌هایی ساخت کردند که با ارز ۴۲۰۰ تومانی جنس وارد می‌کردند و آن را با نرخ آزاد به مردمان می‌فروختند و سود میلیاردی به‌دست می‌آوردند .

خوب تر است جلو چنین رانت‌هایی گرفته شود , خیر ارز مسافرتی که رقم قابل توجهی نداشت و در شرایطی‌که داد و ستد در صرافی‌ها ممنوع بود و نرخ ارز در بازار غیر رسمی نقط ی اوج گرفته بود , به طور امداد به مردمان پرداخت میشد

عضو انجمن صنفی دفترها سرویس ها مسافرتی با این پیش‌بینی کرد که مهاجرت فرنگی با آزادسازی صرافی‌ها و ثبت بازار ارز ارزان‌تر خواهد شد , به ایسنا اظهار‌کرد : بر این باوریم که تقاضای مسافرت فرنگی چه بسا با وجود تصحیح و تغییر و تحول سیاست‌های ارزی و انتقال ارز مسافرتی به بازار ثانویه , احتمالا به تعویق افتد , البته هیچ گاه از میان نمی‌رود .

بسته تازه ارزی هم هر چند گروهی را که در شروع هجرت قرار دارا هستند متضرر می نماید , البته هجرت فرنگی را بعداز گذشت یک زمان هنگامی ۱۰ تا ۲۰ روز , ارزان‌تر خواهد کرد .

این فعال توریسم در جواب بدین سوال که مهاجرت فرنگی چه گونه ارزان خواهد شد هنگامی مردمان مجبورند ارز را به نرخ آزاد از بازار تنظیم نمایند و هزینه بدون نقص یک مهاجرت را با ارز حدودا ۱۰ هزار تومانی پرداخت کنند .

توضیح بخشید : آژانس‌ها هزینه هتل و سرویس ها جانبی را در سرزمین مقصد با ارز آزاد اکانت می‌کردند که‌این آخرها نرخ آن از ۱۱ هزار تومان گذر کرده بود.

فارکس و دلايل غير قانوني شدن آن در ايران  فارکس و فيبوناچي  فارکس واقعي  فارکس وب ماني  فارکس وحيد خراساني  فارکس ويکي پديا

البته از صبح دو شنبه با اعلام بسته نو ارزی , نرخ دلار و یورو ثانیه به ثانیه در حالا کاهش است و توقع می رود تا تعدادی روز آتی به ثبات رسد و کمتر شود که طبیعتا روی نرخ تورها و هزینه سفرهای فرنگی تاثیر می گذارد .

به عنوان مثال توری که روز جاری با ارز ۹ هزار و ۵۰۰ تومانی فروخته میشود , بعداز مدتی نرخ آن ممکن است به هفت هشت هزار تومان رسد .

وی در رابطه تاثیر حالت جانور در کاهش نرخ بلیت هواپیما , گفت : شرکت‌های هواپیمایی فعلا با ارز مدنی ۴۲۰۰ تومان , نرخ بلیت را اکانت مینمایند و قیمت‌های آن ها هنوز جابه‌جا نشده است , مگر آن‌که از حق تقدم پرداخت ارز مدنی محروم شوند .

غمخوار همینطور در رابطه تاثیرگذاری آزادسازی ارز در هجرت آن مدل از مردمی که هم زمان با تصحیح و تغییر و تحول سیاست‌های ارزی دولت و حذف ارز مسافرتی قرار است از سرزمین بیرون شوند , اعلام‌کرد : خوبتر است آن طرف موضوع را نیز درنظر بگیرید.

بالاخره در دوره‌ای جمعیت متعددی از آن تصمیم دولت منتفع شدند , اکنون نیز تغییر تحول به عبارتی تصمیم‌ها به عده‌ی دیگری جراحت وارد می نماید .

طبیعتا هزینه‌ها برای کسانی که بعداز تصحیح سیاست‌های ارزی و درین یکسری روز قصد مسافرت دارا هستند بیشتر خواهد شد , البته پیش‌بینی و توقع ما این است که با کاهش نرخ تورهای فرنگی ذیل تاثیر ثبات ارزی در بازار , روبرو شویم . اما ارتفاع می کشد تا بازار ثبات پیدا نماید و این تغییر و تحول را یک‌باره تجربه نخواهیم کرد .

دولت یک شنبه شب هم‌زمان با آغاز به دور ابتدا تحریم‌های ایالات متحده , از بسته نو ارزی رو نمایی کرد که با اصلاحات گسترده‌ای همراه بود.

فارکس ويندزور  فارکس يا بورس  فارکس يا بورس تهران  فارکس يا سهام  فارکس يا قمار  فارکس يار

از مهم ترین بخش‌های آن حذف ارز مسافرتی با نرخ مدنی و انتقال آن به بازار ثانویه بود که بانک مرکزی در گزارش سیاست‌های ارزی نو , روشن به تشریح آن نپرداخت , این ابهام آن‌هایی را که در شروع هجرت فرنگی قرار دارا هستند در گیر التهاب و سردرگمی نموده است.

به نحوی که از صبح دو‌شنبه ۱۵ مردادماه شعب ارزی بانک‌ها با حمله مردمی روبه‌رو شدند که مورخ سفرشان به پایانی روز پرداخت حواله ارزی نمیرسد .

قرار است بانک مرکزی بخشنامه ارزی را از روز سه شنبه بیان نماید , ولی بعضا بانک‌ها ساز ناهماهنگی را از صبح روز دو‌شنبه و بعد از ارائه گزارش «عبدالناصر همتی» به صدا درآوردند , درحالی‌که رییس کل بانک مرکزی گفته : تمام مسافرانی که تا به امروز برای ارز مسافرتی ثبت‌نام کرده بودند حتما ارز آنان تامین می گردد .

همتی همینطور با اعتراف به اشتباه‌های سیاست ارزی , عمل صرافی‌ها را آزاد اعلام و اظهار نموده است : خرید و فروش در صرافی‌ها دیگر قاچاق نیست و مردمان میتوانند مصارف حقیقی خویش اعم از ارز مسافرتی و بقیه سرویس ها را تامین نمایند .