هات فارکس – ارتقاء یارانه خانوارهای مختص

دنیای‌اقتصاد : سخنگوی دولت در نشست خبری اخیر خویش از اجرای تصمیماتی خبر اعطا کرد که براساس آن یارانه بعضی خانوارها ارتقاء می یابد .

این خانوارها به نظر درآمدی همانند مشمولان پایین پوشش کمیته کمک و اداره بهزیستی میباشند ; ولی به هر علتی تا به امروز پایین چتر حمایتی این ارگانها قرار نگرفته‌اند .

محمدباقر نوبخت از اختصاص سه هزار میلیارد تومان اعتبار برای پوشش این خانوارها در قالب نظام حمایتی خبر داده است . با این اکانت دریافتی خانوارهای جامانده به میزان رقم مستمری‌بگیران کمیته یاری و اداره بهزیستی ارتقا می یابد .
ارتقاء یارانه خانوارهای مختص
محمدباقر نوبخت , سخنگوی دولت از ارتقا مستمری خانوارهای یگانه خبر اعطا کرد . سخنگوی دولت این خبر را سه شنبه هفته پیشین در نشست خبری‌اش در جواب به سوال خبر نگار «دنیای‌اقتصاد» اعلام‌کرد .

وی در جواب به سوال خبر نگار «دنیای‌اقتصاد» در زمینه‌ی برنامه تامین معیشت فقرا و کاهش فقر مطلق که در مورخ ۲۲ تیرماه در قالب برنامه جامع پیشنهادی تقابل با اثر ها تحریم‌ها ازسوی اداره برنامه و میزان دارایی به رئیس‌جمهوری بیان شده شده‌است تاکید کرد که بسته ویژه‌ای در این طریق در حیث گرفته است و درین بسته ویژه در قدم ابتدا مستمری آنهایی که تحت‌پوشش کمیته یاری یا این که بهزیستی می‌باشند ارتقا خواهد یافت .

دولت سال قبلی با همیاری ارگان های امدادی , مستمری اشخاص تحت‌پوشش کمیته کمک و اداره بهزیستی را سه برابر کرد . همین سال هم این رقم ۱۴ درصد ارتقاء پیدا کرد .

اکنون دولت در فاز نو برنامه حمایتی‌اش از فقرا در لحاظ دارااست یارانه خانواده‌های خاصی را که به نظر درآمدی شبیه مستمری‌بگیران میباشند ولی تحت‌پوشش هیچ ارگان حمایتی نیستند ارتقا دهد .

فارکس در آلمان  فارکس در ارمنستان فارکس در امريکا فارکس در ايران فارکس در ايران جرم است فارکس در ايران غيرقانوني اعلام شد

نوبخت اظهار کرد که برای این جور از اشخاص مبلغ سه هزار میلیارد تومان در حیث گرفته است تا دولت بتواند از محل این مبداء مستمری این خانواده‌ها را پرداخت نماید .

سخنگوی دولت در توضیح چنین برنامه‌ای خاطرنشان کرد : دولت اینک به یک خانواده یک‌نفره حدود ۱۹۴ یا این که ۱۹۵ هزار تومان و به خانواده ۵ نفره حدود ۷۹۰ هزار تومان یارانه پرداخت می کند .

نوبخت ادامه اعطا کرد دولت در لحاظ داراست در صورتیکه خانواده‌ای مستمری‌بگیر یا این که تحت‌پوشش ارگانهای امدادی و حمایتی نیست البته حقوقش از این اشخاص کمتر است , درین برنامه مستمری آنان متساوی خانواده‌های تحت‌پوشش شود .

برنامه ویژه برای حالت مختص

نوبخت در‌پی با اشاره به ۱۲ بسته اجرایی برای رویا رویی با اثر ها تحریم‌ها ذکر کرد که به‌صورت مختص برای وضعیت تحریم و اثر ها آن برنامه ویژه‌ای را برای سبد غذایی و امداد به اشخاص آسیب‌پذیر در لحاظ گرفته شده که در آتی اطلاع‌رسانی خواهد شد .

اشاره نوبخت به‌عنوان بسته ۱۰ ( برنامه تامین معیشت فقرا و کاهش فقر مطلق ) در قالب ۱۲ برنامه جامع پیشنهادی رویارویی با اثرها تحریم‌ها است که جدیدا از سمت وی به‌عنوان مدیر اداره برنامه و دارایی به حسن شیخ رئیس‌جمهوری برای طرح در شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سه قوه مطرح شده شده‌است .

۲۵ فروردین‌ماه سال پیشین دولت از ارتقا سه برابری یارانه نقدی قشرها یگانه خبر بخشید که بر مبنای آن قرار شد مستمری‌بگیران اداره بهزیستی و کمیته یاری علاوه‌بر ۴۵ هزار تومان یارانه نقدی , رقم دیگری را با نسبت دادن به ضابطه برنامه ششم بسط و از محل منابع هدفمندی اخذ نمایند .

این تصمیم براساس ماده ( ۷۹ ) تبصره ۱۴ ضابطه برنامه ششم گسترش و در قالب یک برنامه کارشناسی دوساله صورت گرفت .

در همین رابطه تعدادی روز پیش هم پرویز فتاح , مدیر کمیته یاری امام خمینی ( ره ) با اشاره به ارتقا پرداختی مستمری مددجویان کمیته کمک در سال‌‌جاری ( سال ۹۷ ) اذعان کرد که در سال پیشین مستمری مددجویان سه برابر ارتقا یافته و سال جاری هم از اردیبهشت‌ماه با موافقت دولت و مجلس , میزان مستمری مددجویان کمیته یاری ۵/۱۴ درصد ارتقاء خواهد یافت .

بر این پایه در صورت اجرایی شدن برنامه نو دولت برای کاهش فقر , یارانه مستمری‌بگیران کمیته یاری و بهزیستی یک توشه دیگر ارتقا پیدا خواهد کرد همینطور یارانه کسانی که تا به امروز تحت‌پوشش نبوده‌اند هم بیش تر خواهد شد .

فارکس – همینطور دولت برای وضعیت تحریم هم برنامه خاصی را برای قشرها آسیب‌پذیر در حیث گرفته است که به‌زودی از آن پرده‌برداری خواهد کرد .

لزوم تعریف جدیدی از «خط فقر»

در همین راستا دیروز مدیر کمیته یاری امام خمینی ( ره ) بابیان این که وضعیت چندین ماه اخیر مانند گرانی و تورم پاره ای محاسبات را به‌هم زده است , اعلام کرد : بایستی اداره برنامه و میزان دارایی , وزارت رفاه و مجلس تعریف جدیدی از «خط فقر» داشته باشند .

پرویز فتاح در گفت‌وگو با خبرگزاری عجم در رابطه «تعیین خط فقر در جامعه» بیان کرد : خط فق09ر را نباید کمیته یاری امام خمینی ( ره ) تعریف نماید ; چراکه کلیه سازوکار در مرزو بوم دست کمیته یاری نیست .

او ادامه بخشید : تعریف خط فقر برای نظام مملکت هزینه دارااست ; چراکه در شرایطی که تعریف کردیم , درصورتی که هر که پایین‌تر از آن میزان جای دارد جزء مستضعفان محسوب میشود .

11اری بتواند سبد هزینه مصرف مددجو را احصا و تعریف نماید که شخصی که در دورترین نقطه است چه هزینه‌ای را متحمل میگردد .