هات فارکس – آغاز اصلا‌ح در نظام بانکی گزارش‌ها نشان می دهد

مهم‌ترین قضیه مورد دعوا در پایانی گردهمایی شورای پول و اعتبار , بررسی چالش‌ها و تشریح راهکارهای تصحیح نظام بانکی بوده است . درین گرد‌همایی مشاجره جهت دهی بانک‌های نظامی هم مطرح شد و سیاستی در این جهت اتخاذ شد .

در پایانی نشست شورای پول و اعتبار , طرح تصحیح نظام بانکی کلید خورد و مشاجره سوق دهی بانک‌های نظامی به جریان به زمین خورد .

گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای حاکی از آن بود که تا قبل از این سه سناریوی «ادغام دو بانکی» , «ادغام تمام بانک‌ها و تشکیل یک بانک جدید» و «ادغام در یک بانک نظامی قدیمی» برای سوق‌دهی بانک‌های نظامی وجود داشت و طبق اظهارنظر اعضای شورای پول و اعتبار و نمایندگان مجلس بعداز این گرد هم آیی , احتمال مخلوط بانک‌ها و ظهور یک بانک نو بیشتر از گزینه‌ها بوده است .

به نقل از دنیای اقتصاد , آن‌طور که ارتباط ها همگانی بانک مرکزی از این گردهمایی گزارش داده است , حاضران درین گرد‌همایی , درباره‌ی چالش‌های نظام بانکی و چگونگی تامین مالی به دعوا و تبادل‌نظر پرداختند و گزارشی در این طریق ارائه شد .

این گزارش که به‌صورت ادواری و فصلی ازسوی کارشناسان حوزه‌های گوناگون بانک مرکزی تهیه و تنظیم و برای تهیه جهت‌گیری‌های سیاست‌گذاری‌های مبلغی شورا ارائه می‌گردد دربرگیرنده مواقعی اعم از رویکردها واقدامات نظام بانکی در حوزه تامین مالی , مشکلات و چالش‌های جان دار در کانال بانکی مرزوبوم و مشکلات ساختاری ساخت و فضای کسب‌و‌‌کار است .

بروکرهاي فارکس ايران بروکرهاي فارکس فارسي بهترين استراتژي معاملاتي بهترين استراتژي معاملاتي در فارکس بهترين استراتژي معاملاتي فارکس بهترين اکسپرت فارکس

درین گردهمایی به بررسی و تحلیل ظریف سهم تامین مالی ایجاد در بازار پرداخته شد و همینطور گنجایش بازار سرمایه برای تامین مالی شرکت‌های بزرگ مورد بررسی قرار گرفت .

سه نمایش برای بانک‌های نظامی ولی یک کدام از محورهای مورد مشاجره درین گرد‌همایی در باب انتخاب تکلیف بانک‌های نظامی بوده است . در این سو براساس گزارش‌های نشر داده شده , سه سناریوی محتمل در سازمانهای تخصصی و کارشناسی مشاجره شده‌است .

سناریوی ابتدا این بوده است که نهاد های مالی فعال در بازار پول به صورت دو بانکی مخلوط شوند , به شکلی که دو بانک بخشی محور کلیدی شوند و مابقی بانک‌ها با دقت به حالت و ویژگی‌های‌شان پروسه مخلوط با این دو بانک را طی نمایند . در سناریوی دوم , که تجربه آن راجع به بانک‌های محرمانه هم وجود داشته است , تمام بانک‌ها ترکیب شده و یک بانک تازه را پدید خواهند آورد .

براین اساس در‌این نمایش یک ترکیب کلی صورت میگیرد و همگی بانک‌ها به عنوان یک بانک نو به کار خویش ادامه خواهند بخشید . نمایش سوم که پیش خیس هم خبرهایی راجع‌به آن نشر داده شده بود , بدین صورت است که همگی بانک‌ها با یک بانک نظامی کهن مخلوط میشوند و تمام حساب‌های بانک‌ها هم بدین بانک متصل خواهد شد .

بهترين اکسپرت هاي فارکس بهترين بروکر براي فارکس بهترين بروکر فارکس بهترين بروکر فارکس ايران بهترين بروکر فارکس براي ايران بهترين بروکر فارکس براي ايرانيان

در سال‌های اخیر هم بعضا از شرکت های مالی و اعتباری در بانک‌ها ترکیب شده‌اند . به‌نظر می رسد که تجربه مخلوط بعضی از بانک‌ها مانند مخلوط موسسه ثامن در بانک انصار که در فاز ابتدا صورت گرفت مسوولان و کارشناسان را متقاعد کرد که بهره‌گیری از سناریوی دوم , در الان مناسب‌تر خواهد بود , موضوعی که در حرف نمایندگان مجلس هم بیان شده بود . به ابلاغ دیگر , به جای مرحله‌ای کردن پروسه ترکیب , همگی بانک‌ها در یک بانک غیر وابسته با یک نام‌و‌نشان نو , ظواهر شود .

به این ترتیب به‌نظر می رسد محتمل ترین نمایش این است که بانک‌های حکمت , قوامین , کوثر , انصار و مهر اقتصاد به یک بانک نو تبدیل شوند .

کارآمد شدن بانک‌های نظامی محمدرضا تابیدن , عضو کمیسیون برنامه و دارایی هم تاکید کرده که بخش اعظم وقت این گرد‌همایی به ارائه گزارش بانک مرکزی در خصوص چالش‌های نظام بانکی , گذشت

. برهمین پایه چالش‌ها و علل کارشناسی از موضع بانک مرکزی ابلاغ شد و جوارح نیز پیشنهادهای مبسوطی برای رفع چالش‌هایی که نظام بانکی با آن مواجه است و به‌دلیل آن نمی‌تواند کارآیی حتمی را در اقتصاد سرزمین و تامین ساخت داشته باشد ,

بیان کردند . به گفته تابیدن , در‌این گرد هم آیی گزارش‌هایی در امر ترکیب , چالاک کردن و کارآمد کردن بانک‌های نظامی که کلیات آن مورد موافقت رهبری نیز قرار گرفته , مطرح شد و اعضای شورای پول و اعتبار با آن موافقت کردند و فرایند رسمی و دریافت موافقت‌نامه‌ها در درحال حاضر انجام است که میتواند هم زمان با ساخت دگرگون سازی در ساختار بانک‌ها منشا خیر و دگرگون سازی شود .

علاوه‌بر این براساس اظهارنظرهای این عضو شورای پول و اعتبار , گزارشی از سعی بازار ثانویه ارز درین نشست بیان شده شده‌است که براساس این گزارش استقرار بازار ثانویه توانسته در متعادل‌سازی بها ارز و متوازن‌سازی عرضه و تقاضای ارز مفید باشد .

ثروت فارکس ثروتمندان فارکس جايزه فارکس جبل عاملي فارکس جرايم فارکس جرم فارکس در ايران

موضوعی که موردپسند صادرکنندگان قرار گرفته و در سود منجر افت بها ارز شده‌است . درین گرد هم آیی اعضای شورای پول و اعتبار خواهان این شدند که ارز مدنی صرفا به کالاهای حساس و استراتژیک اختصاص داده شود , چون بیم این موجود هست که بعضی ارز مدنی اخذ کرده , البته عرضه محصول با این ارزش نباشد .

ملاحظات مخلوط بانک‌ها مشاجره مخلوط بانک‌های نظامی و در یک مقیاس بزرگ‌تر مشاجره ترکیب بانک‌ها و شرکت های اعتباری , موضوعی است که در سال‌های اخیر در جریان تصحیح نظام بانکی شنیده میشود , البته کارشناسان معتقدند که ترکیب بانکی می بایست براساس استانداردها و معیارهای شناخته شده صورت گیرد , در غیر این صورت نه‌تنها سبب ساز بهبود موقعیت بانکی نمی شود ; بلکه نتایج نامطلوبی هم در‌پی خواهد داشت .

براساس تجربه‌های جهانی درصورتی که ترکیب دو یا این که یک سری بانک یا این که موسسه اعتباری که از دید شاخص‌های تندرست در شرایط قابل قبولی قرار ندارند , صورت گیرد ,

مشکلات بسیار می شود و احتمال ورشکستگی تیم نو به مراتب بیشتر خواهد شد . کارشناسان معتقدند ترکیب در نظام بانکی تحت عنوان نهایی استراتژی بوده و پیشین از آن بایستی اقداماتی در جهت به ثبات وصال سیستم انجام داده شود ; چراکه بیم این میرود اصلاحات عجولانه سبب ساز رجوع و برگشت نظام بانکی مرزوبوم درسمت نظام بانکی مدنی شود ; براین اساس این مبادرت می بایست با احتیاط و با در حیث دریافت کردن ملاحظاتی انجام شود .

یک کدام از ملاحظاتی که می بایست در حیث گرفت این است که چنانچه جایگاه های نظارتی به‌این فیض برسند که در زمینه‌ی مخلوط یا این که تملک بانک نو کار کشته به اجرای استانداردهای احتیاطی نیستند , نباید جواز اجرای این کار را صادر نمایند . علاوه بر این ,

شرایط سلطه و انحصار هم بایستی ملاحظه‌ای در مراحل ترکیب باشد . از طرف دیگر , آرزو سهامداران به امداد منزلت ناظر از محل وجود وجوه همگانی مانعی برای نوسازی بانک خواهد بود و سهامداران در‌این‌حالت‌ تمایلی برای همیاری نخواهند داشت .

چون تصور می‌نمایند با همیاری در جریان واگذاری , منافع خویش را از دست خواهند بخشید ; به این ترتیب خلق جایگاه ناظر می بایست به گونه‌ای باشد که رغبت سهامداران برای ادامه دادن جریان واگذاری را از میان پیکار .

در بخش اعظمی از کشورها نظیر ژاپن و کره جنوبی , تجارب دوچندان متعددی راجع به ترکیب نظام بانکی موجود هست که سیاست‌گذار با دقت به الان اقتصاد جمهوری اسلامی ایران می‌توان استعمال نماید .