5 نکته مهم در مورد معامله گری در بازارهای فرار

در ابتدا ذکر این نکته مهم بنظر می رسد که بالا رفتن فراریت در بازار باعث می شود که تریدها بتوانند با فرصت های معاملاتی زیاد تری مواجه شوند; نوسانات بزرگ بازار باعث می شود که ما تصور کنیم که آنها فرصت های بسیار بزرگی هستند در حالیکه در چنین مواقعی اگر یک معامله گر احتیاط لازم و ضروری را در نظر نگیرد امکان داردکه متحمل زیان شود.

 

در این زمان فراریت ها در بازار تریدرها نیاز دارند که استراتژی کاری خود را به گونه ای با این شرایط وفق میدهند تا بتوانند سود مورد نظر خود را از این بازار فرار دریافت نمایند. زمانی که یک معامله کننده در اینگونه بازارها قصد معامله کردن دارد باید به نکاتی نیز در رابطه با آنها توجه کند زیرا که معامله کردن در بازارهای فرار با معامله کردن در بازارهای کم نوسان بسیار متفاوت میباشد.

1- در نظر گرفتن معاملات منتخب تر و معتبرتر قبل از ورود به معامله:

دقیقا به همین دلیل که معامله گران می خواهند از تمام این فرصت ها در زمان فراریت بازار سود بگیرند.

شدیدا وسوسه می شوند که به تعداد معاملات خود اضافه کرده و آنها را بالا ببرند در حالیکه باید از این وسوسه در بازارهای فرار اجتناب کنند. دانستن این نکته بسیار مهم است که در زمان فراریت بازار یا بازارهای با فراریت بالا ضررها نیز به همان میزانی که با سودهای بزرگتر و بیشتری مواجه هستیم بزرگتر خواهند بود در واقع هر چه میزان سود در اینگونه بازارها بالاتر است میزان ضرر نیز بالاتر می رود.

 

پس در نظر داشته باشید قبل از وارد شدن به یک معامله باید سطح تحمل ریسک را در معامله مورد ارزیابی قرار داده و قبل از ورود به آن باید از نظر روانشناسی و مدیریت ریسک تایید آن معامله مشخص شود و کاملا مورد بررسی قرار گیرد.

2- از لوبریج کمتری استفاده کنید:

در زمان فراریت بالای بازار ضررهای شما نیز می تواند بزرگتر شود در این شرایط معمولا میانگین میزان معاملات افزایش پیدا می کند بنابراین معامله گران باید این نکته را در نظر بگیرند که چگونه میزان لایریج معاملات آنها را تحت تاثیر قرار می دهد در اینگونه بازارها بهتر است با 11 تا 5 درصد مارجین خود وارد شوید و حاشیه امنیتی خود را بیش از پیش در معرض خطر قرار ندهید.

برای مثال در شرایط عادی بازار زمانی که شما می خواهید 50 تا 100 پیپی سود کنید 2 لات پوزیشن گرفتن البته با سرمایه بالا خوب است اما زمانیکه در یک بازار با فراریت بالا قرار دارید و ضررها معمولا بین 100 تا 200 پیپ می باشند نسبت سود به ریسک شما به شکل قبلی دیگر نمی تواند موثر باشد و برای اینکه از ضررهای بزرگ رهایی پیدا کنید باید پوزیشن های بمراتب کوچکتری را در دستور کار خود قرار دهید در اینگونه موارد میزان حجم معامله نیز برای مثال به 1 لات یعنی نصف حجم معاملات ما در بازارهای فرار کاهش پیدا می کند.

3- با نظم بیشتری معامله کنید.

معامله گران باید همیشه از یک استراتژی از پیش تعیین شده با توجه به شرایط مارکت پیروی کنند در بازارهای فرار بسیار مهم است که از یکسری موارد بازدارنده در معاملات استفاده شود بدون هیچ شک و گمانی یک معامله گر بازارهای فرار باید یک حد ضرر مشخص و مطمئن برای خود تنظیم کند و حتما باید طرح و برنامه ایی برای تعیین میزان مشخص مدیریت ریسک داشته باشد.

در نظر گرفتن اینگونه مسائل به آنها کمک می کند که بفهمند چقدر ریسک باید در معاملات در نظر گرفته شود زیرا حرکت قیمت در بازارهای فرار بسیار غیرقابل پیش بینی و کنترل می باشد باید بدانید که بدون در نظر گرفتن این میزان نظم و ترتیب و همینطور در نظر گرفتن کنترل های روانشناسی و ریسک; همواره ضررهای بزرگی می تواند معامله گران را تهدید کند.

4- میزان حد ضرر خود را کوچکتر در نظر بگیرید.

برخی از تریدرها وقتی که مشاهده می کنند که موجهای بزرگ بازار برای آنها موقعیت های فراوانی را بوجود می آورند شک می کنند که باید مدیریت سرمایه را رعایت کنند و از حد ضررهای کوچکتری استفاده کنند و برعکس میزان حد ضرر خود را بزرگتر می کنند.
باید بدانید که داشتن حد ضررهای کوچکتر باعث می شود که شما مدیریت بالاتر و بهتری روی میزان ریسک خود داشته باشید این باعث می شود که شما در بازارهای با فراریت بالاتر کنترل بیشتری روی سرمایه خود داشته باشید.

برای مثال: در یک معامله روی EURUSD بجای اینکه حد ضرر 80 پیپی برای محافظت از پوزیشن خود بگذارید باید طبق مدیریت سرمایه خود یک استاپ 50 یا 60 پیپی برای معامله خود تعریف کنید این کار باعث می شود که سطح محافظت شما در مقابل این جفت ارز تضمین شود. و اگر حد ضرر شما خورد احتمال اینکه سقوط بیشتر و افزایش ضرر بیشتر داشته باشید زیاد است بدین معنی که گاهی اوقات تعیین استاپ های بزرگ به امید فرار از برخورد روند به آن باعث افزایش ضرر خواهد شد.

 

اکسپرتيج اموزش فارکس طلا انتخاب استراتژي معاملاتي انواع استراتژي معاملاتي انواع استراتژي هاي معاملاتي در بورس انواع استراتژي هاي معاملاتي در فارکس ايا فارکس غيرقانوني است بروکر اينستا فارکس

پهنای میزان حد ضرر شما بستگی به جفت ارزی دارد که روی آن معامله می کنید و در برخی جفت ارزها دامنه آن کمی عریض تر است مثلا در ارز ین در مقابل ارزهای دیگر مانند BGPJPY و یا AUDJPY معامله گران ممکن است که استاپ های عریض تری داشته باشند البته این اصلا توجیه مناسبی نیست که اگر شما در EURUSD استاپ 50 پیپ افزایش حد ضرر خود را روی 75 پیپ قرار دهید در اصل عریض کردن حد ضرر بدین معنی می باشد نه ناگهان یک افزایش 100 پیپی.

در یک نمودار EURUSD و GBPJY در یک بازار فرار که در یک روز مورد بررسی قرار گرفته نشان داده می شود که EURUSD دامنه معاملاتی نزدیک به 600 پیپی داشته است درحالیکه BGPJPY در یک اندازه خیلی بزرگتر تا 2000 پیپ دامنه معاملاتی گسترده داشته است.

5-همیشه آماده باشید.

مورد دیگری که به تریدرها در یک بازار فرار بسیار کمک می کند این است که بدانند چه چیزی باعث فراریت در بازارها می شود بمنظور آماده بودن برای مواقع غیرمنتظره یک سرمایه گذار باید استراتژی خود را با محیط بازار هماهنگ کند و نه فقط جفت ارزی را که با آن ترید می کند.

 

استراتژي معاملاتي اسکالپ استراتژي معاملاتي با بيشترين احتمال موفقيت استراتژي معاملاتي بورس استراتژي معاملاتي پايپو استراتژي معاملاتي پرايس اکشن استراتژي معاملاتي چيست استراتژي معاملاتي در بورس

اولین ملاحظاتی را که بدین منظور باید در نظر گرفت احساسات در بازار است آیا ترس در این مواقع باعث می شود که بازار سقوط کند؟ آیا یک خریدار باعث می شود که بازار در جهت صعود حرکت کند؟
توجه داشته باشید که عکس العمل های بیشمار معامله گران و احساسات آنها باعث می شود که به بازار فشار وارد شده و آن را به اهداف بسیار گسترده ایی برساند و خود همین مساله به تنهایی و به وسیله عرضه و تقاضای ساده باعث ایجاد فراریت در بازار می شود و این فراریت می تواند بیشتر از آن چیزی باشد که کسی فکرش را بکند و این زمانی اتفاق میافتد که با وقایع مهم اقتصادی همراه می شود.

در اینگونه موارد شرکت کنندگان در بازار که اینگونه موارد را به مسائل فاندامنتالی یا بنیادی تفسیر می کنند می توانند مختلف باشند.
یک مثال مناسب برای این موارد:
میتوان به گزارش های ماهانه که از بسیاری از شرکت ها و کمپانی های صنعتی بصورت ماهیانه منتشر می کنند اشاره کرد البته باید در نظر داشته باشید که گاهی معامله گران متعجب می شوند وقتی مشاهده می کنند که بازار روند نزولی در پیش گرفته در حالیکه آمارهای اقتصادی روند مثبت را نشان می دهند جواب این اتفاق بسیار ساده است تفاسیر بسیار متفاوتی نسبت به یک خبر فاندامنتالی وجود دارد و موقعیت ها بشدت در این موارد تغییر شکل می دهند و عوض می کنند.

 

استراتژي معاملاتي در بورس ايران استراتژي معاملاتي در فارکس استراتژي معاملاتي رابرت ماينر استراتژي معاملاتي سپيدار استراتژي معاملاتي سهام استراتژي معاملاتي فارکس استراتژي معاملاتي گن

این تمایلات باعث ایجاد فرصت های زیادی برای برخی و خطرات زیادی برای برخی دیگر می باشند مثلا در یک نمودار ساعتی بخاطر یک جریان فاندامنتالی یک شکاف بزرگ بدلیل فراریت بالا در نمودار ایجاد می شود و این دلیلش تصمیم نهایی تریدرها در تفسیر مارکت می باشد.

قوانین ساده ایی که در بالا ذکر شده است به همراه شناخت یک محیط معاملاتی می تواند قدرت معامله کردن را در هر سطحی قوت بخشد .با در نظر گرفتن این 5 مرحله می تواند در شرایط فراریت بازار می توان بسیار معامله کردن را ساده تر کرد.

بنابراین فراموش نکنید که همیشه لویریج خود را براساس میزان فراریت بازار هماهنگ کنید و از طرح های معاملاتی خود پیروی کنید; استاپ های خود را کوچکتر کنید و قبل از ورود به یک معامله بدانید که چرا وارد یک معامله شده اید.