فارکس – چه کسی پای دولت روحانی می‌ایستد؟

فارکس – با اغماض می‌توان اذعان کرد حامیان دولت شیخ اصلاح‌طلبان و اما جمعیت سیالی میباشند که به‌اقتضای موقعیت سیاسی , منافع اقتصادی و قبض‌وبسط‌های اجتماعی به دولت شیخ بدور یا این که نزدیک می شوند . این تلقیِ غریب و بدیعی نیست که دولت یازدهم برخاسته‌ از این حالت است .

دولت شیخ وقتی صورت گرفت که چه بسا اصولگرایان توانی دور از شوخی برای رقابت نداشتند و اگرنه همه , تعداد کثیری از آن‌ها از دولت احمدی‌نژاد سرخورده و شرمنده بودند .

اصلاح‌طلبان نیز در شوق و اشتیاق رجوع و برگشت به قوه اجرایی بودند که در آن زمان آرزویی دوردست بود ; دست آن ها کوتاه و رطب بر نخیل .

در مجموع روی کار آمدنِ دولت شیخ ماحصل وضعیتی استثنائی بود تا ممکن است از موقعیت استثنائی جدی‌تری پرهیز نماید و آن حالت چیزی فقدان جز سایه پیکار . در حال حاضر با گذشت زمان , تردیدی با اهمیت در تئوری شرایط استثنائی به وجود آمده است که از طرف اصلاح‌طلبان و اصولگرایانِ مخالف احمدی‌نژاد تئوریزه می شد .

اعلام شرایط استثنائی معمولا از طرف طبقه حاکم صورت می گیرد خیر از سمت طبقه سیاسی . طبقه سیاسی – که به عبارتی احزاب , نظریه‌پردازان , فعالان سیاسی و رسانه‌ای‌اند – موظف‌اند با نگاهی موشکافانه و انتقادی نگذارند تا به‌خاطرِ منافع سیاسی و اقتصادیِ بعضی و حال و روز سیاسی جامعه , موقعیت استثنائی اعلام شود .

اکنون این پرسش بنیادی در خرد جمعی مردمان موجود است که چنانچه در قبل وضعیتی استثنائی برقرار بود که رأی‌دادن به روضه خوان را توجیه میکرد , امروزِ روز شرایط چه طور است؟

فارکس رهبري فارکس روسيه فارکس روش ابوناچي فارکس ريالي فارکس زنده فارکس سرمايه گذاري

بی سر و صدا و سرگشتگیِ طبقه سیاسی , اصلاح‌طلبان و اصولگرایانِ معتدل از اینجا نشئت میگیرد که پاسخی درخور برای این پرسش ندارند . درصورتی که بر طبل کینه با ایالات متحده بکوبند که ‌ناچار به اصولگرایان نزدیک خواهند شد و درصورتی که از مصاحبه دَم بزنند , اطمینان دورازشوخی به ایالات متحده ندارند .

از این‌رو پَس نشسته‌اند تا این توشه دیگرافراد تصمیم بگیرند که شرایط استثنائی اعلام نمایند یا این که به‌سوی گفتگو گام بردارند . اصلاح‌طلبان بیشتراز آنکه به‌دنبالِ جواب بدون شوخی به مساله سیاسی مملکت باشند , به نظریه‌پردازی روی آورده‌اند و درپی احیای «اصلاح‌طلبی»‌اند .

مواجهه حجاریان با تاجیک , عبدی و سایرافراد و پروژه «نواصلاح‌طلبی» اگر چه در جای خویش مغتنم است البته زمینه کنونی مردمان که اصلاح‌طلبی نیست ; همان‌گونه که نواصولگرایی نبوده و نیست . دولت شیخ نیز از این قاعده مستثنا نیست ; مدنی که در زمان سالیان پیشین نتوانسته هیچ طبقه‌ اجتماعی و سیاسی‌ای را به مدافعِ بدون شوخی خویش بدل نماید .

اصلاح‌طلبان نگاه همدلانه با دولت دارا‌هستند , زیرا تنهایی و دوری این‌گونه زیست سیاست را چشیده‌اند . اصولگرایان البته منفعت‌طلبانه به‌سوی دولت قدم برمی‌دارند , آن‌ها در تشخیص منافع حزبی خویش تبحر دارا‌هستند . مردمان در قوانینی نامتعادل هنوز از وفادارترین اقشار به دولت شیخ میباشند .

اما این وفاداری از مال وفاداری به دولت اصلاحات یا این که احمدی‌‌نژاد نیست ; نوعی فهم همدلانه مدنی است که خودشان روی کار آورده و آن را به وسط عرصه پرتاب کرده‌اند .

فارکس سواپ فارکس سود فارکس سود ده فارکس سود يا ضرر فارکس سياست روز فارکس سيتي

در حالتی که هنوز مردمی پای کار ایستاده‌اند خیر به‌خاطرِ دولت شیخ و خیر به‌خاطر اصلاح‌طلبان است . آن ها ایستاده‌اند زیرا صرفا خط مش نجات را دیگر خیر در تغییراتِ بنیادین و خیر در مخاصمه با عالم می دانند .

آن‌ها پای خودشان و کشورشان ایستاده‌اند و این مجال مغتنمی است که دولت روضه خوان خاصه اصلاح‌طلبان نباید آن را از دست بدهند .

دولت اصلاحات حافظِ منافع طبقه میانگین بود ; طبقه متوسطی از روشنفکران و نخبگان که توان آن را داشتند تا دیگر طبقات جامعه ازجمله فرودستان و تهی‌دستان را یک‌سری صباحی با دولت اصلاحات همراه نمایند .

دولت احمدی‌نژاد نیز با توانِ نیروهای سنتی – ‌‌ مذهبی برخاسته از طبقه فرودست جامعه , تهی‌دستان و پیروز طبقات سنتیِ اصولگرا را با خویش همراه کرد و عاقبت تعارضات و اختلافات در منافع دولت احمدی‌نژاد را از پای درآورد .

دولت شیخ توان و حالت آن را داشت که مدنی فراجناحی باشد البته نتوانست در این راستا قدم بردارد . خیر اصلاح‌طلبان را دورازشوخی به‌کار گرفت و خیر اصولگرایان را وارد کارزار کرد , خیر تئوریسین‌های پای کار داشت و خیر وفاداران پا در عرصه .

دولت فراجناحی مدنی پیشرو است که میتواند با ایده‌ای مرکزی تمامی را با تمامِ تعارضات و اختلافات منافع گرد یکدیگر آورد . دولت روضه خوان حالت این کار را داشت ولی ابزارش را نداشت و از این‌رو نتوانست طبقه‌ای از طبقات جامعه را با خویش همراه نماید .

حسن روضه خوان زیاد سعی کرد تا خویش بدون واسطه خیر با واسطه طبقه سیاسی با مردمان روبه‌رو شود و آن ها را مخاطب قرار دهد و مجاب سازد که نتوانست ; چون از کاریزمای ضروری برای این کار برخوردار نبود .

فارکس سيستاني فارکس سيگنال فارکس شرع فارکس شرعي فارکس شرعي است فارکس شغل فارکس شغل اصلي فارکس شيراز

او اگر‌چه در صحنه اجرائی سرزمین دستاوردهایی داشت , این دستاوردها چندان سود محسوسی در شرایط معیشتی مردمان نداشتند تا آنان‌را امیدوار نمایند تمام‌قد پشت رئیس‌جمهورشان بایستند . آن‌گونه که سالیانی پیش‌تر در معضل اقتصادیِ دولت مصدق ایستادند .

آن ها با خریدن اوراق‌قرضه و آتش‌زدن آن جلوی منزل مصدق , نشان‌ دادند مردمی وجود دارا‌هستند که پای عقاید سیاسی‌شان می‌ایستند ; چه بسا به‌بهای ازدست‌دادنِ منافع‌شان .

فعلا البته پرسش حیاتی این است که چه کسی پای دولت شیخ می‌ایستد . آنچه امید‌بخش ا‌ست , این است که هنوز مردمی وجود دارا‌هستند و طبقه‌ای سیاسی که دلش می خواهد وضع بهبود بیابد .

شیخ بایستی از جایی استارت نماید , چه بسا در‌صورتی‌که این آغاز برای خودش خسارت‌بار باشد . در‌این وضعیت میانه روی معنایی جز فرصت‌طلبی آینده‌نگرانه ندارد .

روضه خوان می بایست اشخاص یا این که جریان‌های پای کار را پیدا نماید ; چه افرادی پای مرز و بوم و دولت وی می‌ایستند . فقط خودِ شیخ است که بایستی برای این گزینش تصمیم بگیرد و هزینه‌اش را نیز بپردازد . عیان است که با اعتدال محافظه‌کارانه خسارت‌های بیشتری به جامعه اجبار خواهد شد .

روضه خوان یا این که می بایست در میان مردمان و جناح‌های سیاسی و سازمانهای قانونی مرزوبوم اجماعی ملی بوجود بیاورد که کاری طاقت فرسا و سخت است , یا این که به سمت‌و‌سوی جریان‌ها یا این که نهاد های پرنفوذی برود که پای وی و دولتش بایستند ; این انتخابِ انتها روضه خوان است .