فارکس – سیاست آمریکا وارد کردن حداکثر فشار اقتصادی به ایران است

رئیس‌جمهوری ایالات متحده مدعا شد : برجام پول متعددی در اختیار دولت جمهوری اسلامی ایران قرار اعطا کرد تا این مملکت در خاورمیانه مشکل ساخت نماید .

برجام پول متعددی در اختیار دولت کشور ایران قرار بخشید تا این مرزو بوم در خاورمیانه ناآرامی تولید نماید . سیاست ایالات متحده وارد کردن حداکثر فشار اقتصادی ممکن به کشور‌ایران است .

به نقل از ایلنا به گزارش آسوشیتدپرس , دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری ایالات متحده روز جاری – دو شنبه – بعداز امضای امر اجرایی برگشت تراز اولیه تحریم‌ها برعلیه کشور ایران , بیان کرد که سیاست ایالات متحده وارد کردن حداکثر فشار اقتصادی ممکن به کشور‌ایران است .

او با نشر بیانیه‌ای توشه دیگر توافق هسته‌ای بین کشور ایران و ۱+۵ را توافقی بد و یک طرفه خواند و مدعا شد : « برجام پول متعددی در اختیار دولت جمهوری اسلامی ایران قرار بخشید تا این مرزو بوم در خاورمیانه ناآرمی ساخت نماید . »

ترامپ از دیگر کشور‌ها خواست با در پیش به دست آوردن اقدام‌های شبیه , دولت کشور ایران را با دو گزینش مواجه نمایند ; این که خلق و خوی تهدید‌آمیز و بی‌ثبات کننده خویش را تغییر و تحول دهد تا ارتباطش با اقتصاد جهانی توشه دیگر برقرار شود یا این که به فعالیت‌های کنونی خویش ادامه دهد و در مسیر انزوای اقتصادی تکان نماید .

او اظهار کرد : « دولت اینجانب تا روز جاری ۱۷ تراز تحریم درمقابل کشور ایران اعمال کرده که دربرگیرنده ۱۴۵ فرد و کمپانی میگردد . »

ترامپ یادآور شد : « از روز اعلام خروج ایالات متحده از برجام , دولت اینجانب ۳۸ انگیزه مربوط به جمهوری اسلامی ایران را در ۶ سطح جدا از هم تحریم نموده است . »

فارکس در ترکيه  فارکس در کانادا  فارکس در گرجستان  فارکس دمو  فارکس رشت  فارکس رضا گلشاهيان

رئیس‌جمهوری ایالات متحده در پی بیانیه خویش هشدار بخشید که تراکنش‌های مالی همگی کشورها با کشور‌ایران را از نزدیک رصد می‌نماید و کشورها , اشخاص و نهادهایی که ارتباط ها مالی خویش با کشور ایران را کاهش ندهند , خویش را در معرض عواقب سنگینی قرار خواهند اعطا کرد .

ترامپ با ذوق‌زدگی نسبت به خروج بعضی شرکت‌های اروپایی از کشور ایران بیان کرد : «خوشحالم که اکثری از شرکت‌های بین‌المللی , گذشته از این فرمان قصد به ترک کشور ایران گرفتند و بعضا طرف‌ها نیز از جدا یا این که کاهش واردات نفت نپخته کشور‌ایران خبر داده‌اند . »

او مدعا شد : «با وجود پیگیری فشارهای اقتصادی مقابل جمهوری اسلامی ایران , کماکان از آیتم دستیابی به توافقی جامع‌تر با کشور ایران استقبال میکنیم ; توافقی که همگی اقدامات خصمانه کشور‌ایران را زیر در دست گرفتن قرار دهد . »