فارکس – حالا که اقتصاد ایران سرطان بدخیم گرفته , یاد ما کردید؟

فارکس – مراد راهداری , عضو هیئت‌علمی دانشکده پیام روشنایی به پرسش حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در یک برنامه تلویزیونی که پرسیده بود ( اقتصاددانان کجایند ( جواب اعطا کرد .

در‌این جواب آمده است :

جناب حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی , استاد خوی و مفسر آیه ها قرآن , در برنامه «سمت خدا»‌ی سیما , چهارشنبه ۲۷ تیر در اعتراض به حالت اقتصاد سرزمین و توجه‌نکردن اقتصاددانان به معالجه آن , سؤال کردند : این اقتصاددانان کجا هستند؟ نگارنده به‌عنوان یک اقتصادخوانده و عضو علمی دانش کده , این سؤال را بی‌جواب نمی‌گذارد و به دنبال به اختصار به آن میپردازد .

ابتدا می‌توان اظهار‌کرد : گونه نگاه به مورد , خطای معرفت‌شناسانه دارااست ; برای آسان‌سازی مثالی میاوریم ; آمار بزهکاری و بداخلاقی در جامعه کم نیست ; آمار جدایی , اعتیاد , بی عفتی , سرقت , اختلاس و . . . ; در این‌صورت می‌توان پرسید که دستگاه‌های تربیتی اعم از نهاد‌های تبلیغ فقهی و کارشناسان آنان کجا هستند؟ چه کارایی‌ای دارند؟ دیدنی است که آمار قانونی بی‌سوادی مطلق در کشور‌ایران فعلی بیش تر از ۱۱ درصد است , ( هشت‌میلیون‌و ۸۰۰ هزار نفر ) , از آمار قانونی تورم و بی‌کاری بیشتر است!

دستگاهی که جناب مدرس خویش در آن بازی نقش داشته , چنین نتیجه‌ای داده است! ولی این غیر از آفت ایجاد گواهی بی‌پشتوانه علمی است که از هنر‌های پرورش بی‌رویه مرکز ها دانشگاهی انتفاعی است .

مع‌الاسف از این زاویه به انتقاد سؤال نمی‌پردازد و به همین اشاره اکتفا می گردد . سؤال در قوانینی درست گو است که در کارها اجتماعی دربین تخصص و تصدی مسئولیت‌ها در جامعه ما ارتباط وجود داشته باشد ; آیا در سپردن مسئولیت‌ها ارتباط منطقی قابل مراعات بوده است؟

فارکس تستر فارکس تضميني فارکس تقويم اقتصادي فارکس تلگرام فارکس ثبت نام فارکس جرم

به عنوان مثال آیا می دانید مدیرعامل اسبق بانک ملی یعنی بزرگ‌ترین بانک میهن که کاناداست , متخصص ارشد حقوق و دستمزد بوده است؟! هم زمان با وی , مدیرعامل بانک صادرات چه کسی با چه سابقه‌ای بوده و چه تخصصی داشته است؟ نظیر این‌ها فراوان می‌باشند . معضل روز جاری بانکی بی‌دلیل نیست , ریشه در کارها انسانی داراست .

این بی‌ارتباطی تنها به حوزه اقتصاد محدود نمی شود . اضطراری نیست به سفارتخانه‌ها یا این که شرکت‌داری‌های بزرگ پرداخته شود . میدانیم عمدتا ارتباط معناداری با توانایی‌ها چشم نمی شود و ارتباطات نقش تعیین‌کننده دارا هستند . این‌گونه اصلح به کناری نشسته است .

هات فارکس – چرا اثاثیه و مؤلفه‌های گزینش مسئولان با ادبیات قرآنی سازگار نبوده است؟ آیه ۵۸ نساء میفرماید این سمت‌ها را به اهلش بسپارید , آیه ۵ نساء میفرماید که اقتصاد خویش را به دست ضعیفان نسپارید , در آیه ۵۵ یوسف آمده است که مسئولان اقتصادی جامعه می بایست با مسئولیت و کارشناس باشند .

چرا بعداز دفاع مقدس , باوجود پیشنهاد بنیان‌گذار فقیه ج . ا . جمهوری اسلامی ایران , نسبت بدین اصلی بی‌توجهی شد؟ چرا در مدیر مبارزه به فرزندان مردمان اعتماد شد , چرا در محیط‌های بی‌پول نظیر آموزش‌وپرورش یا این که دانشکده به بدنه مردمی اعتماد می‌شود؟

ولی در مدیریت‌های دلاری و پرپول و پروپیمان به آن ها اعتماد نمی‌شود؟ چرا تصدی این حوزه‌ها به وابستگان و اعضای مجموعه به‌اصطلاح محارم سپرده می‌شود؟! مگر خیر این است که هر مکان زحمت و دلدادگی است , پروانه می رود و جای‌جای شیرین است , مگس می‌نشیند!

فارکس جرم است فارکس جم فارکس جهاني فارکس چارت فارکس چگونه است فارکس چگونه کار ميکند

پس جناب معلم , تعجب چرا؟ از شما می پرسم ; چرا در جامعه ما , با دانش و تدبیر از سابقه نامطلوب و فسادآلود بعضا اشخاص , همچنان به‌عنوان متصدی حوزه اقتصادی و صنعتی به‌کار گمارده می‌شوند؟! مگر پرونده سنگین وزن در سازمان‌های نظارتی ندارند؟

مگر مکرر تلاش آن ها گزارش نشده است؟ چرا سازمان متغیر‌های اقتصادی بر شالوده سودجویی و به کار گیری از فرصت‌های نامشروع می چرخد و بی سر و صدا دوام دارد؟! به عنوان مثال چرا بها سهام شرکت‌ها در بازار سرمایه بی‌منطق و به عمد بالا و ذیل می شود و عده‌ای بینوا و عده‌ای با قصد مرفه می‌شوند؟!

صحنه‌سازی می‌نمایند و عرضه و تقاضای کاذب صورت می دهند و کار خویش را توجیه می نمایند و چیزی نمی‌گویند؟! چرا این‌ها را به دعوا گذاشتم؟ می خواهم برسیم به نقش رانت برای کسب سود بی‌محابا , در تصدی مسئولیت‌ها و جایابی‌ها!

از سمت‌ها و مسئولیت‌ها با تخصص‌ها بی‌ارتباط است! مانند این می ماند که بیماری به غیرمتخصص سپرده شود! حتما می دانید که وزارت‌ها , استانداری‌ها , چه بسا کمیسیون‌های تخصصی مجلس و نظیر این‌ها بوسیله خاصیت و چه بسا به وسیله مردمان و با جهت‌دهی گروه‌ها , به چه اشخاصی سپرده شده است؟ آیا گنجایش ملی احصا شده است؟

یا این که گنجایش عزیزان تنها مراعات شده است؟ چرا بیشتر مدیران , معاونان خویش را از متخصص ها خبره و خوبتر از خویش نمی‌گمارند؟! چرا حل‌وفصل مشکلات مردمان انگیزه قرار نمی‌گیرد؟ در‌این فی مابین محافظت منافع شخصی انگیزه قرار گرفته است یا این که اجتماعی؟ به لحاظ جناب‌عالی کار تربیتی شما پاسخ داده است؟

فکر کنم جناب معلم پی برده باشند که ایراد در کارها نخستین است . جاری‌سازی حسن و قبح‌های اخلاقی در جامعه ما با موانعی دورازشوخی مواجه است . خوی انسانی و دلسوزی اجتماعی آفت چشم که نظیر سیاست و اقتصاد بیمارند .

فارکس چنگال فارکس چه روزهايي تعطيل است فارکس چيست فارکس چيست ويکي فارکس چيست ويکي پديا فارکس حرام

فرهنگ و تمدن ما مفاد گمشده داراست که چرخه سیاست و اقتصاد بر مدار صواب نمی‌چرخد . هر آنچه عالم در اقتصاد می خواند , ما هم خوانده‌ایم ; ولی محیط و بستر اجتماعی ما مختلف است .

تا لاف و نیرنگ روان , زیرمیزی و . . . در کار است , دیده‌بان سرمایه اجتماعی نابینا است و اقتصاد به بیراهه میرود . دارایی‌های اخلاقی که نباشد , دارایی‌های معدنی نظیر نفت و گاز و چه بسا معادلات و محاسبات اقتصادی ( دانش ) پاسخ نمی‌دهند , ادبیات علمی در محیط فاسد سود نمی‌دهد .

کجا به ایثارگران و باسوادان جامعه کار سپردید و اختلاس دیدید؟ بی‌تدبیری تجربه کردید؟ و ضرر وارد شد؟
اذن دهید شفاف‌تر مطرح شود . گفتیم که بخش اعظمی چه بسا احزاب و گروه‌های ظاهرا فرهیخته هم سازه به محدودیت‌هایی که دارا هستند . . .

در پشتیبانی‌های خویش از اشخاص , توانایی‌ها را در حیث نمی‌گیرند و بیشتر به تبعیت‌کردن , صاحب‌نظرنبودن! و آورده‌های نقدی دقت دارند! این‌ها کلیه نشان از عمق آسیب‌دیدگی و اضمحلال توسعه‌یافتگی دارااست . جناب معلم , اقتصاددانان وفادار جایی نرفته‌اند , همین‌جا با مردمان و باطن آن ها میباشند .

همان‌طور که در زمان رویش خود , نوک اشاره گر جبهه‌های دفاع مقدس هم بودند و برای جامعه از جان مایه گذاشتند و تا مرز شهیدشدن رفتند ; ولی آن‌گاه برهه , جایی که اقتصاد پرپیمان بود را به دست این‌ها نداده‌اند , مگر حوزه‌های پرزحمت , ارزان و کارگری آن را! آیا اکثریت سفارتخانه‌های اروپایی , بانک‌ها , بیمه , پالایشگاه و کلا صنعت های بزرگ , وزارت , وکالت , استان‌ها و . . . به کارشناس جبهه‌رفته سپرده شده است؟!

فارکس حرفه اي فارکس حرفه اي اپارات فارکس حرفه اي روزبه افشاري فارکس حرفه ايي فارکس حلال فارکس حلال است

مگر در تصدی مدیریت‌های آن حوزه‌ها اساس دانش و تعهد بوده است؟! آیا نظام بانکی اطلاعاتی از سرمایه‌های انسانی خویش در مرحله ملی , سوای دخالت ارتباط ها , دارد؟ کافی است مروری بر سابقه متصدیان مسند‌های حیاتی دست‌کم در ۳۰ سال قبلی که نظام جا افتاده است , داشته باشید .

سؤال کردید : چرا مطالعات داشگاه‌ها , فرضا پایان‌نامه‌های دانشجو ها ما , به درد جامعه نمی‌خورد؟ بخش اعظمی از این‌ها کاربردی و پرفایده می باشند , ولی بپرسید که چرا در کتابخانه محصور می‌مانند؟ ما که آنان‌را می خوانیم , چرا مدعیان حاکمیت نمی‌خوانند؟! چرا بعضا از همین محارم , پایان‌نامه‌های خویش را خریداری میکنند و باوجود کم‌سوادی به تصدی کارها می‌نشینند؟!

چرا بنگاه‌های ساخت مقاله و رساله‌دزدی , رصد نمی‌شوند؟! چه بسا خانه‌های خرابی هم رها شده‌اند , بیشتر به شناسایی آسیب‌های سیاسی رو آورده‌ایم تا فرهنگی و اعتقادی که گونه های رفتار‌های خطا ما از آن نشئت میگیرد .

مشاهده کنید بی‌تفاوتی به مشکلات مردمان و خرابی تا کجا که نرفته است! جناب معلم , چرا هنگامی که اقتصاد کشور‌ایران سوز‌و‌سرما خورده بود و تب و لرز داشت , این سؤال را پیش نکشیدید؟

هم اکنون که سرطان بدخیم گرفته است , یاد ما کردید؟! درحال حاضر که نسل انقلاب‌کرده و جبهه‌رفته در شرف بازنشستگی است , چرا؟ به‌قول شعر سرا شهیر معاصر , جناب شهریار :

آمدی جانم به قربانت , اما درحال حاضر چرا؟ / بى‌وفا حال که اینجانب افتاده‌ام از پا چرا؟ / نوش‌دارویی و بعداز مرگ سهراب آمدی/ سنگدل این زودتر مى‌خواستی , هم اکنون چرا؟