فارکس بروکر – نیاز ضرب‌الاجلی خوزستان به 6 هزار مگاوات نیروگاه حرارتی

فارکس – مدیرعامل کمپانی برق منطقه‌ای خوزستان اعلام‌کرد : در استان خوزستان در بخش نیروگاه‌ها به شش هزار مگاوات نیروگاه حرارتی به طور ضرب‌الاجلی نیاز داریم .

محمود دشت‌بزرگ در کارگروه رویارویی با گرد و غبار خوزستان که روز یک شنبه 14 مردادماه در استانداری خوزستان برگزار شد , با اشاره به گنجایش بالای کانال برق استان , خاطرنشان کرد : این سرمایه مسئولیت ما‌را بیشتر میکند . اتفاقاتی نظیر بهمن 95 قادر است تبعات سنگینی برای مردمان و نظام پیرو داشته باشد .

او افزود : ارتفاع کانال انتقال برق در خوزستان 8700 کیلومتر است که‌این کانال مشتمل بر 210 پست انتقال در استان می شود . خوزستان از لحاظ میزان ایجاد برق در سرزمین , سکو اولیه را داراست و از نگاه گنجایش انتقال توزیع کانال , جايگاه دوم مرز و بوم را داریم .

مدیرعامل کمپانی برق منطقه‌ای خوزستان بیان کرد : اولی نیروگاه آبی‌رنگ سرزمین در مسجدسلیمان و او‌لین نیروگاه خاورمیانه هم در آبادان فعال‌ساز‌ی شده‌است . ما در اکثری از شاخص‌ها در مملکت , جايگاه نخستین را در اختیار داریم .

دشت‌بزرگ گفت : در زمان 8700 کیلومتر کانال انتقال برق در استان خوزستان , 9500 مقره سرامیکی موجود هست که‌این مقره‌ها بایستی سازگار شده و با مقره‌های سیلیکونی ردوبدل شوند .

در زمان یک سالی که از قطعی‌های برق در استان خوزستان می‌گذرد , تا به امروز توانسته‌ایم هفت هزار مقره را ردوبدل کنیم . در بخش پست‌های برق هم برای این‌که تاب‌آوری کانال را برای موقعیت مو جود بهبود دهیم , می بایست 83 پست از 210 پست انتقال برق را با پوشش‌های سلیکونی پوشش دهیم .

صرافي فارکس  ضررهاي فارکس  طراحي اکسپرت فارکس  عاقبت فارکس  عکسهاي فارکس  علم فارکس

هات فارکس – او افزود : 60 درصد گنجایش برق مرزوبوم در معرض ریزگردها جای‌دارد و این 60 درصد در سال 95 خاموش شد . این مسأله یک تهدید دوچندان بد برای خوزستان است .

در مصوبه 15 فروددین ماه 96 , 1500 میلیارد تومان به برق خوزستان اختصاص داده شد ولی این میزان دارایی هنوز عملیاتی نشده است و ما در سال 96 فقط توانستیم 12 . 5 میلیارد تومان از محل منابع همگانی جذب کنیم .

مدیرعامل کمپانی برق منطقه‌ای خوزستان بیان کرد : این سال مقرر شده‌است 50 میلیون دلار به برق خوزستان اختصاص پیدا نماید و مقرر شده هم اندازه ریالی آن با دلار 3500 تومان در اختیار ما قرار گیرد .

ما برای اجرای امور با خلل مواجه شده‌ایم و کمتر از 10 درصد از تعهدات خویش را توانستیم عملیاتی کنیم . برای تخصیص ارز مبتلا اختلال هستیم و توقع داریم دراین باره به خوزستان نگاه ویژه‌ای شود .

با اعتنا به موقعیت جانور , سفارش می کنیم که سال جاری در شورای اقتصاد , مصوبات ما در گزینش تشریفات در حق تقدم قرار گیرند .

دشت‌بزرگ تصریح کرد : برای امداد به تجهیز منابع و رساندن خویش به رتبه‌های اولیه مملکت به 180 میلیون یورو از محل IDB نیاز داریم . مجوزهای حتمی دراین باره دریافت شده‌است . توقع داریم در سال 2019 , دریافت این 180 میلیون یورو از بانک توسعه و گسترش اسلامی در حق تقدم قرار گیرد .

او تأکید کرد : خوزستان به شش هزار مگاوات نیروگاه حرارتی به طور ضرب‌الاجلی نیاز دارااست . همینطور خوزستان از دید نیروگاه‌های تجدیدپذیر حاجتمند است . علی‌رغم پیگیری‌های انجام یافته , خوزستان جذابیتی در این مورد برای سرمایه‌گذاران ندارد .

مدیرعامل کمپانی برق منطقه‌ای خوزستان اظهار کرد : 89 روز , ظهرها خوزستان تعطیل شده‌است . این کار به اقتصاد خوزستان لطمه می زند .

او گفت : توقع داریم مجوزهای بیرون از نوبت بررسی شوند . برای جبران عقب‌ماندگی‌ها در خوزستان به پنج هزار میلیارد تومان اعتبار در بخش برق نیاز داریم .