فارکس بروکر – شیخ اخیر و پروژه ایالات متحده در کشور ایران

سخنان اخیر آقای رئیس‌جمهور برای کسی که در سال‌‌های پیشین از ادبیات سازش‌طلبانه وی و دولتش سختی چشم و به به عبارتی میزان , برای هر آن که چه بسا اندکی در جریان دسیسه بزرگی باشد که ایالات متحده برای ملت و جمهوری اسلامی ایران پخت‌وپز کرده , دشوار شنیدنی است .

با به عبارتی حرارتی به ترامپ و دارودسته‌‌‌‌اش می تازد که هنگامی منتقدان مشفق را به باد طعنه می‌گرفت و با به عبارتی میزانی از صلابت با آمریکایی‌ها کلام می گوید که روزگاری , دوستانش , سخنانی زیاد ملایم‌‌‌‌‌‌تر از آن را تنش‌زایی , مبارزه‌جویی و بحران‌آفرینی در سیاست فرنگی می‌خواندند .

میدانم که اکنون وقت گله‌‌گذاری نیست . این متن نیز به دنبال چنین کاری نیست . اینجانب بعد از سخنرانی یک ماه گذشته آقای روضه خوان نیز نوشتم که در‌صورتی‌که ترامپ , شیخ را واقع‌گرا کرد‌ه باشد و وی بتواند با موفقیت یک ورژن مقاومتی از خود عرضه نماید , پایانی چیزی که می بایست نگران آن باشد تسویه‌حساب با زخم‌خوردگان تیغ طعن و طرد اعتدالیون در سال‌‌های قبلی است .

باعث , کلیه ولی این نیست که شیخ اکنون در سیاست فرنگی همانگونه صحبت میگوید که همواره از وی توقع می رفت و سخنانش با مبانی و موازین انقلاب اسلامی منطبق‌‌‌‌‌‌تر شده‌است ;

این عاملی اصلی است و برای اشخاصی که موجودیت انقلاب اسلامی را پیش پای هیچ سیاست‌بازی‌ای قربانی نمیکنند , وظیفه‌ای گریزناپذیر در حمایت از وی تولید می کند , لکن مسائل , اکنون مضاعف بالاتر از اینهاست .

عمليات فارکس فارس نيوز فارس ويديو فارکس فارکس آلپاري فارکس آموزش

اکثری از افرادی که بحق , به دولت میانروی و مدیر آن بدگمان می‌باشند , می گویند ساده‌دلی است حرف‌‌های شیخ به سادگی پذیرفته شود و فراموش کنیم وی درین سال ها چه گفته و هر جا زمان پیدا کرده , چه‌ها نموده است .

بعضی چه بسا میگویند استقبال از سخنان اصولی روضه خوان یاری به پاکسازی کسی است که می دانیم تفاوتی بدون شوخی در وضع و اوضاع وی حاصل نشده و مشخص و معلوم نیست چه وقتی مجدد به به عبارتی احوال و اکنون کهن گشوده خواهد گشت .

از نظر این جور , آقای شیخ مجدد نقشه‌ای برای ناپخته کردن سایرافراد کشیده و صحیح زمانی که می بایست پاسخگوی کارنامه خویش و اوضاع و درحال حاضر مملکت باشد , نغمه‌ای تازه ساز کرده تا با دستکم هزینه از این سطح عبور نماید ; و عبور که کرد , مجدد ‌‌‌‌آش به عبارتی ‌‌‌‌آش است و کاسه به عبارتی کاسه .

این متن عامل می کند که «مستقل از نیت حسن روحانی» می بایست از سخنان اخیر وی استقبال کرد و تا‌وقتی‌که شیوه خویش را عوض نکرده , نیت‌خوانی نکرد و در صف هم بستگی میهن اختلال نیفکند .

اصل مسأله – چنانکه اینجانب بارها به زبان‌‌های متفاوت گفته‌ام – این است که بیش تر از یک ده سال است دستورالعمل ایالات متحده درمقابل کشور‌ایران اسلامی یک دستورالعمل «افکار عمومی‌پایه» است .

چک آمریکایی‌ها این است که فقط وقتی می توانند از نظام اسلامی امتیازهای بزرگ بگیرند و چه بسا آن را براندازند که توانسته باشند بخش‌‌های بزرگی از ذهن ها همگانی را در مساله مهم و مهم با آن مبتلا اختلاف کرده و برعلیه آن بسیج نمایند .

فارکس از لحاظ شرعي فارکس ازمايشي فارکس اسکالپ فارکس اسکول فارکس اسلامي فارکس اکسنس

روش به وقوع پیوستن این راهکار نیز چنانکه یک توشه با جزئیات – و اما با موفقیت – در زمینه هسته‌ای تجربه شده , این است که یک دوقطبی فی مابین یک برنامه مربوط به امنیت ملی ( برای مثال برنامه هسته‌‌‌ای , موشکی یا این که منطقه‌ای ) و اقتصاد و معیشت مردمان ساخت نمایند و کار را به جایی برسانند که جامعه تصور نماید از در بین این دو فقط قادر است یکی را گزینش نماید و برخورداری هم زمان از هر دو ممکن نیست .

برای این‌که چنین دوقطبی‌‌ای خلق و خوی شود 2 کار , اضطراری است ; در آغاز اعمال تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی و ارسال این سیگنال به جامعه که تحریم‌ها علت حساس تنگناهای اقتصادی آنهاست و این تحریم‌ها تقارن زمانی ازبین خواهد رفت که کشور ایران در آن مسأله مختص استانداردهای غرب را بپذیرد و دوم آنکه یک جریان سیاسی – اجتماعی اسم و نشان‌دار و صاحب و مالک تریبون که صدایش به مردمان می رسد و هوادارانی درخور دارااست .

در جایگاه سخنگوی داخلی ایالات متحده کار کرده و تایید نماید آن برنامه مختص امنیت ملی بها این کلیه هزینه دادن را ندارد و در‌صورتی‌که نظام کوتاه بیاید , تحریم‌ها رفع و مشکلات اقتصادی از در بین برداشته خواهد شد .

این چیزی است که اینجانب آن را «دینامیسم رفتار برجام» می‌نامم و یک توشه با جزئیات در پرونده هسته‌ای کشور ایران پیاده شده‌است . گذار از شعار «انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست» به شعار «چرخ سانتریفیوژ بچرخد چرخ معاش نمی‌چرخد» , در واقع توصیف‌کننده طریق کار این دینامیسم است .

فارکس اندرويد فارکس ايران فارکس ايراني فارکس با آلپاري – غير قابل اطمينان فارکس با باينري فارکس بابک زنجاني

تازمانیکه در رابطه پرونده هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران یکپارچگی موضع در باطن مملکت وجود داشت , فشار فرنگی حاذق به اثرگذاری بر محاسبات راهبردی مملکت کمبود .

مسأله دقیقا از روزی آغاز شد که یک جریان سیاسی در درون مملکت منطق مراقبت برنامه غنی‌‌سازی را ذیل سوال موفقیت و مشخصا در همه پرسی 92 سازگاری و امتیازدهی در این‌باره را تحت عنوان یک چاره ـ و بلکه صرفا چاره ـ مشکلات اقتصادی معرفی کرد .

گره تناول کردن این فضاسازی با همه پرسی 92 , مسأله سازگاری یا این که مقاومت در پرونده هسته‌ای را به یک «مساله سیاست داخلی» تبدیل کرد و رای آوردن آقای شیخ به صورت بزرگ به‌این مفهوم تعبیروتفسیر شد که جامعه اهل ایران خواستار یک توافق در زمینه هسته‌ای است .

در حالی که هیچ داده تجربی حقیقی یا این که افکارسنجی معتبری این قضاوت را تایید نمی کرد . برجام همان‌طور که «وندی شرمن» هنگامی اظهار‌کرد , خیر کالا تحریم‌ها , بلکه فرآورده رای آوردن آقای روضه خوان در فضایی بود که یک دوقطبی دربین برنامه هسته‌ای و اقتصاد صورت گرفته و همگانی شده بود .

آمریکایی‌ها بعداز برجام مخفی نکردند که قصد دارا هستند با به کار گیری از همین دینامیسم , نوع برجام را در بقیه حوزه‌‌های مربوط به اقتدار و امنیت ملی کشور‌ایران نوسازی نمایند .

اوباما یک توشه اذعان کرد چیزی که جمهوری اسلامی ایران را در رابطه قضیه هسته‌ای پای میز مصاحبه کشاند , در رابطه بقیه مساله نیز چنین خواهد کرد , به شرط این‌که ایالات متحده به مقدار کافی بردبار باشد .

فارکس بازان حرفه اي فارکس بانک مرکزي فارکس بدون سرمايه فارکس براي مبتديان فارکس بروکر فارکس به روش پشوتن

اکنون آمریکایی‌ها صحبت از فروپاشی و براندازی می‌زنند – و این راز جای خویش بحثی است که ماجرا براندازی چرا یکباره به صدر ادبیات آمریکایی‌ها در رابطه کشور ایران بازگشته – البته نیت نخستین و فوری آن ها این است که یک منازعه داخلی در کشور ایران بر راز این قضیه به منش بیفتد که برنامه موشکی و منطقه‌ای برهان دارای اهمیت مشکلات اقتصادی مردمان است .

فرض آن‌ها این است که به محض این‌که این دوقطبی صورت بگیرد , جامعه اهل ایران به 2 تیم دوست داران سازگاری و مدافعان مقاومت تقسیم خواهد شد و به شرط این‌که این نبرد به میزان کافی عمیق شود و کش پیدا نماید , نظام چاره‌ای جز این نخواهد داشت که بالاخره پای میز گفتمان نشسته یا این که دست‌کم چنانکه ترامپ دوست داراست پشت‌سر نیز تکرار نماید , از شدت برنامه موشکی و منطقه‌ای خویش بکاهد .

برای این‌که چنین وضعیتی اخلاق شود , سازگاری در کشور‌ایران نیاز به یک «سر» یا این که «قهرمان» دارااست . کسی یا این که افرادی می بایست پیدا شوند که حاضر باشند نقش سخنگوی ایالات متحده و اسرائیل را در درون مرزو بوم ایفا کرده و مشکلات اقتصادی را در حالی که خویش عالی میدانند ریشه‌‌‌‌اش چیسـت ؟

به برنامه‌‌های امنیت ملی نظام دارای ربط نمایند . بی‌پرده بایستی ذکر کرد آمریکایی‌ها درانتظار بودند حسن شیخ و محمدجواد دقیق این نقش را ایفا نمایند .

پیش از خروج ترامپ از برجام و بویژه در روز ها همه پرسی از سمت آقای روضه خوان نشانه‌‌های واضحی صادر شده بود که مهیا ایفای این نقش است و استعداد آن را داراست که بگوید برجام هسته‌ای آغاز کار بوده و تا هنگامی این جور به تمامی حوزه‌‌های منازعه راهبردی کشور‌ایران و ایالات متحده بسط پیدا نکند و در سود همگی تحریم‌ها برداشته نشود , پروژه برجام بی نقص نشده است .

فارکس به زبان ساده فارکس به سبک پشوتن فارکس بهتر است يا بورس فارکس بيت کوين فارکس پارادايس فارکس پرداخت

اینجانب عمیقا عقیده دارم یکی اصلی‌‌‌‌‌ترین عللی که دولت ایالات متحده را متقاعد کرد می تواند با یک پروژه فشار کوتاه‌مدت همه‌جانبه برجام هسته‌ای را به یک برجام همه‌جانبه تبدیل نماید , همین سیگنال‌‌های راهبردی گمراه‌کننده‌ای بود که از محیط داخلی کشور‌ایران – بعضی در بالاترین سطح های دولت – اخذ کرد و آن را بدین جمع‌‌‌بندی رساند که نیز جامعه از مشکلات اقتصادی خسته است و نیز می باشند افرادی که آماده‌‌اند این مشکلات را به بسط برنامه موشکی و حضور کشور‌ایران در ناحیه ربط داده و نزاعی چنان پرشور در درون کشور‌ایران به منش بیندازند که در غایت نظام چاره‌ای جز تعدیل دیدگاه‌‌های خویش درین حوزه‌ها نبیند .

اکنون سخنان حسن روضه خوان دارنده بها راهبردی است بدین برهان که وی حاضر نشد نقشی را که ایالات متحده در‌این بازه زمانی فراوان حیاتی به ایفای آن از جانب وی آرزو بسته بود , بازی نماید و خویش را به یک سوی منازعه‌ای در درون کشور‌ایران بدل نماید که سوی دیگر آن «ماشین ایجاد اقتدار نظامی و منطقه‌ای ایران» قراردارد .

نیت وی هر چه باشد – که دراین مورد می‌توان بحث‌ها کرد – این‌که وی به مردمان نشانی اشتباه نمی‌دهد , مصاحبه را تحت عنوان چاره معرفی نمیکند و بلکه برعکس میگوید در بازه ی فعلی گفتمان با ایالات متحده معنایی جز تسلیم ندارد .

از برنامه موشکی و منطقه‌ای دفاع میکند , ایالات متحده را طرفی معرفی می نماید که به جای گفتمان بایستی جلوی آن ایستاد و بلکه آن را ذیل پا ارگان , به معنای باخت زیرساختی پروژه دوقطبی‌‌سازی ایالات متحده در کشور ایران است . چه بسا در صورتی‌که آقای شیخ چنانکه بعضی عقیده دارا‌هستند نقشه‌‌های پیچیده‌ای در رمز داشته باشد .

فارکس پرشين فارکس پشوتن فارکس پليس فتا فارکس پول فارکس پي دي اف فارکس پيپ

نقشی که فعلا در اکنون ایفای آن است به معنای تخریب راهکار ایالات متحده در بسیج اذهان همگانی کشور‌ایران برعلیه امنیت ملی کشور‌ایران است و این مهم‌تر از آن است که پیش پای منازعات سیاسی – ولو بحق و اصلی – نادیده گرفته شود .

در‌صورتی‌که ایالات متحده نتواند یک «رأس قدرتمند» برای پروژه سازگاری در جمهوری اسلامی ایران بیابد یا این که تولید نماید .

نخواهد توانست جامعه اهل ایران را در رابطه دارای ارتباط بودن مشکلات اقتصادی به حضور کشور ایران در سوریه و یمن یا این که بسط برنامه موشکی فریب بدهد و چنانچه نتواند چنین کاری نماید , آن وقت است که داستان برعکس می‌گردد .

خیر صرفا فشار اجتماعی برای برجام‌‌های 2 و 3 و . . . صورت نمی‌گیرد , بلکه به عبارتی نگرش شبه‌ایدئولوژیکی نیز که در رابطه برجام هسته‌ای صورت گرفته بود و آن را «آفتاب تابان» می‌دانست , بتدریج تعدیل و حقیقی میگردد و یک توشه برای مدام پروژه‌‌های دوقطبی‌ساز تحت عنوان اصلی‌‌‌‌‌ترین ابزار دست معاند برای امتیازگیری راهبردی از کشور‌ایران , انتخاب تکلیف خواهد شد .

اینجانب طی این سال ها همواره مشقت بار منتقد برجام و به صورت کلی اخلاق و رفتار دولت آقای روضه خوان در حوزه‌‌های مربوط به امنیت ملی بوده‌‌‌ام .

فارکس تالار گفتگو فارکس تايم فارکس تحليل فارکس ترکيه فارکس تريد فارکس تريدر

لکن اکنون شم میکنم محتاطانه می‌توان امیدوار بود راهی در جهت اصلاح تجربه تاریخی ملت جمهوری اسلامی ایران باز شده و به به عبارتی میزان که ملت از درخت سازگاری و گفتگو با ایالات متحده توشه و بری ندید و میوه‌ای نچشید .

در سوی مقابل خواهد رویت کرد دستاوردهای مقاومت در ناامید کردن معاند و عوض کردن دستورالعمل آن تا چه میزان بنیادین است .

در صورتیکه آقای حسن شیخ تصمیم گرفته باشد نقشی در این خصوص تاریخی ایفا نماید , به مرد بزرگی زیرا حاج قاسم سلیمانی بایستی حق بخشید که در این راه اعلام سربازی نماید .

چنانچه این مسیر را صحیح برویم و در اواسط خط مش مجدد کسی رهزنی نکند و سیاسی‌کاری جای مقاومت و صداقت را نگیرد , مسلما معاند بدون چاره به عقب‌نشینی خواهد شد .