فارکس بروکر – روزهای نو در بازار سکه و ارز؟

روز قبل , ارزش دلار و سکه با عبور از سطح ها مقاومتی , به مرزهای نو وارد شدند . در اولی روز هفته , دلار توانست تا محدوده 8500 تومان صعود نماید .

دلار که پنجشنبه در محدوده 8280 تومان قرار داشت , با ارتقا روز ابتدایی هفته از دامنه ۱۴ روزه بیرون شد . مراحل صعودی دلار و باخت تراز مقاومتی , تصورات رو به بالا بعضی معامله‌گران را تقویت کرد ; از نگاه آن‌ها , خروج دلار از دامنه ۷ هزار و ۷۰۰ تا ۸ هزار و ۳۰۰ تومان احتمال دارد سرآغاز روزهای تازه در بازار ارز و گزینش دامنه تازه در آن شود .

هم زمان , عده‌ای از بازیگران نوسان یاد شده را مقطعی می داند و تیتر کردند با ارائه بسته اروپا به جمهوری اسلامی ایران قابلیت و امکان رجوع و برگشت قیمت‌ها به سطح ها گذشته موجود است .

در روزی که دلار به اواسط مرز ۸ هزار تومانی رفت , سکه تمام فصل بهار آزادی با توان از مرز ۳ میلیونی گذر کرد و با شیب تند صعودی به بالای شبکه ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان هم رفت . شنبه ,

سکه با ۱۲۰ هزار تومان ارتقا به ارزش ۳ میلیون و ۱۱۰ هزار تومان رسید . سکه روز پنجشنبه هم ۱۱۰ هزار تومان ارتقاء را تجربه کرده بود . براین اساس سکه در ۲ روز کاری بیشتراز ۸ درصد ارتقا ارزش را تجربه کرد . در همین مقطع دلار در بازار غیر رسمی در حدود ۵ درصد رویش نموده است .

سیگنال آینده به بازارهای نقدی؟

بعضی فعالان اعتقاد و باور داشتند , ارتقاء قیمت‌ها در بازار معاملات آینده سکه در روزهای اخیر سیگنال صعودی را به بازارهای نقدی منتقل نموده است .

نوشتن اکسپرت فارکس هات فارکس هات فارکس ايران هات فارکس بدون فيلتر هات فارکس چيست هات فارکس فارسي

با این وجود , شنبه , ارتقا قیمت‌ها از بازار نقدی کلید خورد . روز قبل , معاملات نقدی سکه در شبکه ۲ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان آغاز شد ; با این وجود , حدود ساعت ۱۱ : ۳۰ سکه گام به مرز ۳ میلیونی گذاشت و یک ساعت آن گاه تا محدوده ۳ میلیون و ۹۰ هزار تومان بالا رفت .

در واقع پیش از آغاز ثبت سفارشات در بازار آینده سکه که حدود ساعت ۱۲ : ۳۰ آغاز می شود , سکه نقدی حدود ۱۰۰ هزار تومان رویش را به ثبت رسانده بود .

با دقت بدین دستور , گروهی از بازیگران بازار اعتقاد داشتند که معاملات سکه آینده نقش چندانی در بازار نقدی این فلز ارزشمند نداشت ; با این وجود , با آغاز معاملات آینده سکه ارزش یه خرده پرورش بیشتر را تجربه کرد و از مرز ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان گذشت .

او‌لین داد و ستد آینده در سررسید دی‌ماه حدود ساعت یک بعد از ظهر با ارزش ۳ میلیون و ۷۵۵ هزار تومان صورت گرفت . در پی این خرید و فروش , بازار نقدی هم چنان‌که اشاره شد وارد سطح های جدیدی شد . اما بازیگران بازار اعتقاد داشتند , بیشتر ارتقاء بها سکه نقدی باطن بازاری بوده است و معاملات آینده صرفا نقش ادویه را بازی نموده است .

عده‌ای هم تیتر کردند , ارتقاء ارزش سکه نقدی در روزهای اخیر بعضا فروشندگان آینده را مبتلا ضرروزیان نموده است و آن ها همت کرده‌اند با ورود به بازار نقدی و ارتقا خریدها جزء سود از دست رفته را جبران نمایند .

هج فارکس هدج فارکس هک فارکس هود فارکس حساب معاملاتي پم حساب معاملاتي

پرده دوم از اثر بازار آینده

بعداز ثبت داد و ستد ۳ میلیون و ۷۵۵ هزار تومانی در سررسید آینده دی , اطلاعیه‌ای از سمت بورس محصول صادر شد . نوشته این اطلاعیه حاکی از آن بود که از روز یک‌شنبه تا اطلاع ثانوی , دریافت وضعیت تعهدی خرید و فروش فزاینده در قراردادهای آینده سکه طلا و جواهرات برای فعالان بازار مقدور نیست .

در واقع معامله‌گران از روز جاری نمی‌توانند شرایط خرید و فروش جدیدی بگیرند ; با تکثیر این خبر , بازار آینده نوسانی‌تر شد ; تا ساعت ۴بعدازظهر چه بسا تا شبکه ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان ذیل رفت و به‌سرعت توشه دیگر به شبکه ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رجوع و برگشت .

ارتقاء ۲۳۰ هزار تومانی سکه در روزهای اخیر در قوانینی چهره داده است که بهای اونس در بازارهای جهانی ارتقاء خاصی را تجربه نکرده است و در غایت در محدوده هزار و ۲۳۱ دلار به کار خویش پایان اعطا کرد . دسته‌ای از معامله‌گران معتقدند کارداران پیش گفته نقش چندانی در پرورش بها سکه نداشته است .

از حیث آن‌ها فضای بازار بیشتر متاثر از انتظارات سیاسی و آغاز شدن تحریم هاست . به اعتقادوباور آن‌ها , خبرهای جدیدی که منتشر می گردد , انتظارات معامله‌گران را در دوران تحریمی پیش رو تحت‌تاثیر قرار داده است .

یکی بازیگران ارزی ذکر کرد , در روزهای اخیر خبر ها متعددی درباره ی کاهش واردات نفت ایران از سوی برخی شرکای تجاری عنوان شده است.

در کنار این، برخی خبرها پیرامون قطع ارز مسافرتی نیز از نظر شماری فعالان در افزایش قیمت‌ها اثر داشت. از نظر آنها، معامله‌گران با جوسازی پیرامون این موضوع خریدها را بالا بردند.