فارکس – آمریکا با انتشار اطلاعات تحریف‌شده به دنبال ایجاد ناآرامی در ایران است

فارکس – بامداد یک‌شنبه از فعال شدن برنامه ای در دولت ایالات متحده خبر اعطا کرد که انگیزه آن نشر هدفمند داده ها تحریف‌شده در رابطه جمهوری اسلامی با انگیزه ساخت ناآرامی در جمهوری اسلامی ایران است .

به نقل از تابناک , این خبرگزاری متن است : «مقام‌های آگاه آمریکایی میگویند دولت [دونالد] ترامپ موجی تعرضآمیز از سخنرانی‌ها و پیام‌های آنلاین را آغاز کرده که انگیزه آن تولید ناآرامی و امداد به فشار به کشور‌ایران برای پایان دادن به برنامه هسته‌ای و توقف حمایت از گروه‌های شبه نظامی است . »

سازه بر این گزارش , این کارزار که با حمایت «مایک پامپئو» وزیر خارجه و «جان بولتون» مشاور امنیت ملی ایالات متحده صورت گرفته , هم‌زمان با عملکرد واشنگتن برای احیای تحریم‌ها و تشدید فشار اقتصادی به کشور ایران پیش میرود .

قبلا خبرگزاری عجم در خبری منحصربه‌فرد گزارش داده بود که کنگره ایالات متحده وزارت خارجه این مرز و بوم را به هماهنگی فضاسازی رسانه‌ای و ساخت جو دیوانه در مقابل جمهوری اسلامی ایران مأمور نموده است . ( جزئیات بیشتر )

به متن خبرگزاری رویترز , این کارزار , قرار است با ارائه اطلاعاتی که «بعضا اغراق‌شده‌ می‌باشند یا این که با آنچه پیشتر به طور قانونی اعلام شده دوگانگی دارند» , از مسئولان جمهوری اسلامی چهره ای تیره و سیاه رسم نماید .

در حالی که کاخ سپید و وزارت خارجه ایالات متحده از اظهار لحاظ در رابطه این گزارش دوری کرده‌اند , یک منزلت ارشد اهل ایران که مراد نامش منتشر نشود .

به رویترز گفته ایالات متحده از زمان وقوع انقلاب اسلامی در جمهوری اسلامی ایران همین انگیزه را دنبال می‌کرده و «تلاش‌های آنها این توشه نیز ناکامی می خورد . »

آموزش باز کردن حساب فارکس آموزش فارکس افتتاح حساب فارکس الپاري بروکر الپاري بروکر فارکس اموزش فارکس

رویترز با اشاره به این‌که وزیر خارجه ایالات متحده و همینطور حساب‌های وزارت خارجه ایالات متحده در شبکه‌های اجتماعی در ماه‌های اخیر مطالب زیادی مقابل کشور‌ایران منتشر کرده‌اند .

به گزارش مقام‌های کنونی و دیرین آمریکایی متن است که قسمتی از این داده ها «ناقص یا این که تحریف‌شده» می باشند .

تحت عنوان مثال , پامپئو ۲۱ می ( ۳۱ اردیبهشت ماه ) در یک سخنرانی مدعا شد که کشور ایران درآمدهای حاصل از گشایش بعداز برجام را برای بسط نفوذش در ناحیه هزینه کرده و اقتصاد کشور ایران از این منابع منفعتی نبرده است . این در حالی که است که فقط دو ماه پیش از آن .

«رابرت اشلی» مدیریت تاکسی داده ها دفاعی آمریکا در یک گرد‌همایی استماع در یک کدام از کمیته‌های سنای ایالات متحده گفته بود با وجود بعضی هزینه‌ها در زمینه‌های امنیتی , ولی در کوتاه دوران هزینه‌های اجتماعی و اقتصادی کماکان حق تقدم حیاتی تهران میباشند .

رویترز همینطور اشاره کرده که پامپئو مدعا شده‌است که کشور ایران با حمایت از «شبه نظامیان شیعه» در عراق در ادامه تضعیف امنیت این مرزوبوم است . این در حالی است که به اذعان رویترز , گروه‌های داوطلب مردمی که ایالات متحده آنها را به رابطه نزدیک با جمهوری اسلامی ایران تبهکار مینماید , نقش مهمی در پیکار با مجموعه تروریستی داعش داشته‌اند و حتی‌د‌ر مواقعی در آزادسازی بعضی شهرها با نیروهای آمریکایی هماهنگی کرده‌اند .

برترين بروکر فارکس بروکر فارکس بروکر آلپاري بروکر آلپاري فارکس بروکر فارکس بروکر فارکس آلپاري

به متن رویترز , چنین تحریف‌هایی در ادعاهای ایالات متحده در رابطه رابطه نزدیک کشور‌ایران با طالبان و القاعده هم موجود هست . وزارت خارجه ایالات متحده از اظهار لحاظ در رابطه دوگانگی در میان ادعاهای واشنگتن در رابطه جمهوری اسلامی ایران و واقعیات می‌دانی , پرهیز نموده است .

مقام‌های آمریکایی می گویند هنوز برای تحلیل و جمع‌بندی در رابطه فیض این کارزار اطلاعاتی ایالات متحده برعلیه ایران , زود‌است .

با این حال , «کریم سجادپور» متخصص مساله جمهوری اسلامی ایران در اندیشکده «کارنگی» ( که آشکارا از ناآرامی‌های اخیر در بعضی از شهرهای جمهوری اسلامی ایران حمایت کرده ) می گوید دستورالعمل دولت ایالات متحده که بر فشار اقتصادی فرنگی و تولید نارضایتی در درون مبتنی است , یکی‌از دو انگیزه «تسلیم» یا این که «فروپاشی از درون» ایران را دنبال می کند .

رویترز در آخر متن بعضی مقام‌های آمریکایی و کارشناسان هشدار داده‌اند که اتخاذ چنین رویکردی از طرف واشنگتن میتواند جمهوری اسلامی ایران را به سوی پیش به دست آوردن «سیاست فرنگی تهاجمی‌تر» سوق داده و احتمال تشدید تنش را ارتقا دهد .