داد و ستد فارکس چیست

تاریخچه داد و ستد فارکس

پیش از تشریح تجارت فارکس; مایلیم شما را اندکی با تاریخچه آن آشنا کنیم.

بازار «مبادلات ارز» اساساً در 1875 با شکل گرفتن Gold Standard Monetary System ایجاد شد. در این نظام تمام کشور ها برای نشان دادن ارزش ارز خود مقداری ثابت از آن را در برابر یک اونس طلا تعیین میکرد. قیمت طلا بر اساس ارزهای مختلف متغیر بود و در نتیجه نظام مبادلات ارز پدید امد.

جنگ جهانی دوم سبب شد که Gold Standard Monetary System از بین برود و Bretton Woods System جایگزین آن کرد. این نظام جدید در سال 1944 ایجاد شد و در آن دلار آمریکا به عنوان ذخیره ارزی دنیا تعیین شد. هر چند این نظام نیز عمر کوتاهی داشت و در 1971 برداشته شد. در سال 1976; بازار مدرن مبادلات ارزی با معرفی نرخ ارز شناور تشکیل شد. تا اواسط دهه 90 میلادی; تجارت فارکس به مروردر بازار بزرگ الکترونیکی که امروزه از آن استفاده می‌کنیم جای گرفت.

بازار مدرن داد و ستد فارکس
بازار تجارت فارکس بازار مالی غیرمتمرکز و بین‌المللی است که در آن ارزها با هم مبادله می‌شوند. اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند مقداری از یک ارز را در قبال پرداخت مقداری از ارز دیگر بخرند. بدین ترتیب شرکتی در لندن می‌تواند محصولاتی را از شرکتی در رم بخرد و هزینه آن‌ها را به یورو; و نه پوند; بپردازد. این تبدیل آسان یک ارز به ارز دیگر زمینه داد و ستد و سرمایه‌گذاری بین‌المللی را فراهم می‌کند.

 

استراتژي هاي معاملاتي در فارکس استراتژي هاي معاملاتي فارکس افراد ثروتمند فارکس اکسپرت اکسپرت آپشن اکسپرت چويس اکسپرت چيست

 

از نکات جذاب این بازار می‌توان به اینها اشاره کرد: تابع هیچ مرز جغرافیایی نیست; دسترسی به آن آسان است; شبانه‌روزی است; 5 روز در هفته فعال است و نقدترین بازار دنیاست.

داد و ستد در بازار فارکس فلسفه‌ای ساده دارد: وقتی می‌خواهید ارزی را با ارز دیگر مبادله کنید; باید ارزی را بخرید که ارزش آن احتمالاً افزایش می‌یابد (جایگاه بلند) و ارزی را بفروشید که ارزش آن احتمالاً کاهش خواهد یافت (جایگاه کوتاه). این پیش‌بینی‌ها را می‌توانید با ابزارهای پرکاربرد داد و ستد انجام دهید ولی باید همواره عامل ریسک را نیز در نظر بگیرید. اگر ارزش ارزی که خریده‌اید طبق پیش‌بینی افزایش بیابد; می‌توانید آن را بفروشید و سود کنید ولی اگر ارزش آن کاهش بیابد; شما متحمل زیان می‌شوید. برای اینکه بازرگان خوبی باشید لزوماً نباید کارشناس امور مالی باشید. یادگیری تجارت فارکس برای افراد علاقه‌مند دشوار نیست.

کار ما چیست؟ کارگزار فروشنده و خریدار را به هم می‌رساند. ما بازار را برای ارزیابی قیمت‌های پیشنهاد و درخواست پایش می‌کنیم و بهترین قیمت ممکن را به بازرگانان پیشنهاد می‌دهیم. در بازار فارکس ما واسطه هستیم. ما معامله را از طرف شما انجام می‌دهیم.

جلسات بازار

بازار فارکس بر خلاف دیگر بازارها محدود به محدوده خاصی نیست و جلسات تجارت فارکس زمان‌بندی دقیقی ندارد. زمان‌های فعالیت و تعطیلی تابع ساعات کار محلی هر جلسه میباشد که شامل ساعت تابستانی می‌شود. هر چند; زمان‌بندی تقریبی جلسات داد و ستد در زیر ارائه شده است:

جلسه آسیا

پس از تعطیلات آخر هفته; فعالیت ابتدا در بازارهای آسیا ثبت می‌شود.  از دیگر کشورهایی که در این مدت فعال هستند می‌توان به چین; روسیه; زلاندنو و ژاپن اشاره کرد.


جلسه اروپا
با پایان یافتن جلسه آسیا; فعالیت جلسه اروپا آغاز می‌شود و دو جلسه همپوشانی پیدا می‌کنند.

جلسه پاسیفیک

سلب مسئولیت: این مطالب نوشتاری/دیداری حاوی عقاید و دیدگاه‌های شخصی است و محتوای آن نباید به عنوان مشاوره برای سرمایه‌گذاری و/یا درخواست برای انجام تراکنش تلقی شود. این مطالب فاقد هرگونه اجبار ضمنی و تلویحی برای خرید خدمات سرمایه‌گذاری هستند و نباید به عنوان تضمین یا پیش‌بینی عملکرد آینده به شمار ‌روند. FXTM و وابستگان; عوامل; مدیران; مسئولین یا کارکنان آن; دقت; اعتبار; به‌هنگام بودن یا کامل بودن اطلاعات یا داده‌های ارائه شده را تضمین نمی‌کنند و در قبال هر گونه زیان ناشی از سرمایه‌گذاری مبتنی بر این اطلاعات یا داده‌ها; مسئولیتی نمی‌پذیرند.

هشدار ریسک: معامله محصولاتِ دارای لوریج مانند فارکس و CFD با ریسک بالایی همراه میباشد. نبایست بیش از سطح تحمل زیان خود ریسک کنید چون ممکن است مقدار ضرر شما بیشتر از سرمایه‌گذاری مقدماتی شما باشد. تنها در صورتی نسبت به انجام معامله اقدام کنید که کاملاً بدانید که به چه اندازه در معرض خطر زیان کردن هستید. همیشه در هنگام معامله; مقدارتجربه خود را مدنظر قرار دهید. در صورت به وجود امدن هرگونه شک و تردید در مورد ریسک‌های مربوطه; با یک مشاور مالی مستقل مشورت داشته باشید.