بروکر هات فارکس – نتایج احتمالی آزاد شدن ارزش ماشین های داخلی

به نقل از اینتیتر به گزارش دیجیاتو , چنین روندی به معنای دستکم ۲ . ۵ برابر ارتقا بها ماشین نسبت به فصل زمستان سال قبل خواهد بود . در تا همین یک‌سری ماه گذشته هم خودروسازان می توانستند ارز مبادله ای ۳۸۰۰ تومانی را برای سفارشات خویش اخذ نمایند و تعجب آور خیس آنکه ارز موردنیاز برای واردات قطعات مونتاژی هم با نرخ ۳۲۰۰ تومان تامین میشد .

به این ترتیب می شود به جرئت خاطرنشان کرد که با وصال نرخ دلار تحویلی به صنعت های به ۶۴۰۰ تومان , شاهد دوبرابر شدن هزینه ساخت خودروهای داخلی خوا‌هیم بود . این درحالیست که با مطرح شدن نرخ های بیشتراز ۸۰۰۰ تومان , ارتقا بها به ۲ . ۵ برابر هم بعید به لحاظ نمیرسد .

درهمین ارتباط در روزهای اخیر خبری درباره با احتمال وصال بها پراید به ۵۰ میلیون تومان پخش شده شده‌است که اما واقعیتی محتمل در حالت اقتصادی فعلی به لحاظ می‌رسد , البته پرسش اینجاست که در صورت وقوع چنین اتفاقی , چه پیامد هایی یقه صنعت ماشین و مشتریان را خواهد گرفت؟

کوچک شدن حجم بازار
نیازی نیست به سالیان پیشین بازگردیم , در سال ۹۱ به‌دنبال ۲ برابر شدن بها خودروهای داخلی , تیراژ اتومبیل به حدود نصف کاهش یافت .

انبار شدن خودروهای ناقص در کف کارگاه ها و تشکیل کمپین نخریدن ماشین صفر از سایر پیامدهای این ارتقاء ارزش بود .

اینبار هم پیدایش چنین قوانینی تماما متحمل است ولی آنچه سبب تفاوت در‌این داستان می شود . تغییر تحول وضعیت میهن در سال ۹۲ است که در‌پی تمام شدن دولت دهم به وقوع ضمیمه و به ندرت هم موقعیت خودروسازان به حالت معمولی برگشت . هر چند در‌این پروسه بخش اعظمی از قطعه سازان بدون چاره به توقف عمل های خویش شدند .

راهنماي ثبت نام فارکس  ربات فارکس  روانشناسي فارکس  روبو فارکس  ريبيت در فارکس  ريبيت فارکس

البته حالت اکنون اندکی متعدد است . در واقع منظره چندانی برای تغییر‌و تحول نگرانی های اقتصادی نیست و احتمالا مورد بیحرکتی و کاهش تیراژ ساخت , برهه زمانی ها ادامه پیدا نماید .

در این حالت طبیعتا توشه دیگر شاهد تعدیل نیروی گسترده در صنعت های قطعه سازی خوا‌هیم بود و حجم بازار ماشین کوچک و کوچکتر می شود . در چنین حالتی چه بسا ورشکستگی کشور ایران ماشین و سایپا یا این که ترکیب این دو کمپانی در یکدگیر هم محتمل خواهد بود .

گران شدن تدریجی خودروهای استوک
همانطوری که از فرایند دوماه قبل بازار ماشین معلوم است . کاهش عرضه در بلند مقطع به ارتقاء ارزش سبب ساز می شود .

اگر فرض کنیم پراید ۵۰ میلیونی یا این که ۲۰۶ یکصد میلیونی با تیراژی نزدیک به نصف تیراژ فعلی عرضه شوند . مسلما نیاز بخش اعظمی از مشتریان ( که پول کافی برای خرید چنین خودروهایی را ندارند ) بی جواب خواهد ماند و همین قضیه به ارتقا ارزش خودروها در بازار باعث می شود .

کُند شدن فرایند کاهش بها خودروهای استوک از سایر پیامدهای این اوضاع و احوال است . در واقع با کاهش عرضه , اتومبیل چه بسا بیش تر از درحال حاضر تبدیل به کالایی سرمایه ای می شود و این دستور منجر ارتقا بها ها در بازار استوک خواهد شد .

احتمال نیاز به واردات خودروهای استوک فرنگی این یک راه و روش جهانی است که برای تامین نیازهای کشورهای کم درآمد , از واردات خودروهای استوک فرنگی فایده گرفته می شود .

ريبيت فارکس چيست  زئوس فارکس  زمان فارکس  زيان فارکس  زيرنويس فارسي  ساخت استراتژي معاملاتي

تا به امروز در کشور ایران به عذروبهانه محافظت اشتغال و خودداری از خروج ارز , چنین رویکردی مورد موافقت مسئولان واقع نشده است ولی تعدادی سال پیشین در‌پی ارتقاء سن ناوگان خودروهای تجاری , اذن واردات کامیون های استوک به سرزمین داده شد و درحال حاضر هم برای جبران مسافت عظیم قیمتی تا ۵۰ میلیون تومان ; بعید نیست که شاهد عرضه بعضی خودروهای استوک باشیم .

اگر چه مسلما مقاومت های اکثری در این باره وجود خواهد داشت ولی حقیقت این است که با دقت به محدودیت های ناوگان حمل و نقل همگانی و نیاز مبرم مردمان به خرید ماشین , مسلما با تضعیف صنعت اتومبیل و کاهش تیراژ , روش دیگری جز واردات خودروهای ارزان بها استوک باقی نخواهد ماند .