انتخاب بهترین کارگزار فارکس

اولین و مهمترین قدمی که بازرگان باید بردارد پیدا کردن کارگزار مطمئن فارکس میباشد. در این صنعت; کارگزاران بخش جدا نشدنی از معادله داد و ستد و مهمترین شریک تجاری بازرگان میباشند; پس ارمان بازرگان باید پیدا کردن بهترین کارگزار فارکس باشد. دقیقا ماننده انتخاب شخصی که نیازهای مهم شما به عنوان بازرگان را برطرف کند; انتخاب کارگزار مناسب و مطمئن نیز امری حیاتی است. برای تصمیم گیری درست; عوامل موثری وجود دارد که هر بازرگانی باید به ان توجه کند

کارگزار رسمی فارکس .

این موضوع ممکن است تا حدی غیر طبیعی به نظر برسد; اما از فراوانی کارگزاران غیرمجاز فارکس تعجب خواهید کرد. صدور مجوز و نظارت بر بهترین کارگزاران فارکس وظیفه مسئولین محلی یا بین‌المللی است. بدون وجود مقررات; کارگزاران فارکس ممکن است مطابق میل خود عمل کنند و این کار ممکن است برای شما که بازرگان هستید; عواقب بسیار ناخوشایندی داشته باشد. امنیت خود را حفظ کنید و کارگزاری را برگزینید که بتوانید به او اعتماد کنید. اعتقاد به قوانین و معیارها تنها نشانه حتمی این است که کارگزار معامله را بسیار جدی می‌گیرد.

اسپرد پایین

اسپرد دقیقا چیست؟ اگر قیمت خرید و قیمت فروش یک جفت‌ارز یا همه سرمایه دیگر را دریافت کنید و اختلاف آن‌ها را محاسبه کنید; اسپرد را به دست آورده‌اید. بالا رفتن اسپردهایی که کارگزار فارکس ارائه می‌دهد چراغ خطری برای شما است. بسیاری از کارگزاران از هزینه‌هایی که صرف اسپرد بالا می‌کنید سود عایدشان می‌شود; پس کارگزار فارکس با اسپرد پایین را انتخاب کنید.

اهرم بالا

آسان‌ترین تعریف اهرم این است: اهرم بازرگان را قادر می‌سازد که ارز بیشتری را با سپرده کم داد و ستد کند و بدین ترتیب قدرت خرید بازرگان را افزایش می‌دهد. اهرم به شکل نسبت نشان داده می‌شود؛ به عنوان مثال; 1:1000 یعنی قدرت خرید شما 1000 برابر می‌شود. مبلغ ‎€1000 واریز کنید تا کارگزار آن را به ‎€1;000;000 افزایش دهد. اهرم بالا در اصل برای بازرگان فرصت‌هایی به وجود می‌آورد که بدون آن وجود نخواهد داشت. بازرگانان ضعیف با سرمایه اندک می‌توانند با بهره‌گیری از اهرم بالا سود خود را به حداکثر برسانند. با وجود این; همان گونه که سود را می‌توان به حداکثر رساند; زیان نیز ممکن است به حداکثر برسد؛ بنابراین; اهرم باید با هوشیاری و بدون افراط به کار گرفته شود; به خصوص توسط افرادی که به آن نیازی ندارند.

اجرای سریع

برای داد و ستد در بازار سریعی همچون بازار فارکس; انتخاب کارگزاری که قادر به اجرای سریع و کارآمد معاملات شما باشد; امری حیاتی است. تأخیر در اجرا فقط مشکل به بار می‌آورد.

انتخاب بین انواع مختلف حساب

وجود اختیار برای انتخاب نوع حساب همواره امتیاز مثبت محسوب می‌شود. هر بازرگان با دیگری متفاوت است و اگر کارگزاری انواع مختلف حساب ارائه دهد; یعنی می‌تواند توانایی‌ها; نیازها; و آرزوهای مالی بازرگان را برآورده سازد. بهترین کارگزاران فارکس می‌دانند که قدرت انتخاب نقش کلیدی دارد؛ بازرگانان در صورتی خوب عمل می‌کنند که آزادی داشته باشند; نه محدودیت.

حساب‌های آزمايشی

پیش از داد و ستد با حساب زنده; داد و ستد با حساب آزمایشی لازم است. در صورتی که کارگزار فارکسی حساب آزمایشی ارائه نمی‌کند; راه خود را از او جدا کنید. در معامله با حساب آزمایشی امکان این را دارید که در شرایط حقیقی ولی با پول مجازی داد و ستد کنید; بنابراین کاملاً بی‌خطر است. این بهترین راه آشنا شدن با زیر و بم معامله و کشاندن راهبرد معامله به مرحله آزمایش میباشد. از این راه می‌توانید نقاط قوت و ضعف خود در معامله را شناسایی و با اطمینان و آمادگی کامل معامله زنده را آغاز کنید.

تنوع ابزارداد و ستد

همان گونه که پیش‌تر گفته شد; بازرگان با محدودیت عملکرد خوبی نخواهد داشت. هر چه کارگزار فارکس ابزار معاملاتی بیشتری ارائه دهد; از فرصت‌های بیشتری برای بازرگان پرده برمی‌دارد. کارگزاری انتخاب کنید که نه تنها جفت‌ارزهای اصلی; بلکه جفت‌ارزهای فرعی و بیگانه; فلزهای باارزش و کالاهای دیگر را نیز ارائه کند. برای مثال; طلا در زمان ناپایداری اقتصاد و سیاست ابزار معاملاتی بسیار محبوبی است.

سکوهای داد و ستد مطمئن

بهترین کارگزار فارکس بهترین سکو‌ی داد و ستد را ارائه می‌دهد. سکوی داد و ستد مطمئن به سرعت به شما تحلیل فنی و بنیادی; سیستم امنیتی عالی; معامله خودکار; امکانات بصری از جمله گراف و نمودار ارائه می‌دهد و کاربرپسند است. استاندارد بازار MetaTrader 4 پیچیده است.

داد و ستد خودکار

داد و ستد خودکار یا داد و ستد الگوریتمی بازرگان را در موقعیت بسیار برتری قرار می‌دهد. بازرگان می‌تواند راهبرد خود یا دیگری را به کار گیرد; و برخی از سکوهای داد و ستد در خود نرم‌افزاری دارند که پس از طراحی یا اتخاذ راهبرد بر طبق آن به طور خودکار معاملات شما را برایتان اجرا می‌کند. نرم‌افزار Expert Advisors در سکوی داد و ستد MetaTrader 4 مثال مناسبی از این جمله است. مزیت داد و ستد خودکار آن است که شما دیگر تمام طول روز را مجبور به نشستن پشت کامپیوتر و انتظار کشیدن برای پیش آمدن فرصت نخواهید بود. سیستم داد و ستد خودکار به جای شما از فرصت‌های پیش‌آمده استفاده می‌کند. اما در نظر داشته باشید که این سیستم بر طبق راهبردی که طراحی یا اتخاذ کرده‌اید; عمل می‌کند; بنابراین در کنار سودرسانی; همواره خطر رساندن زیان نیز دارند.

واریز و برداشت

برای آسایش خود و کسب سود باید کارگزار فارکسی انتخاب کنید که واریز و برداشت وجه را سریع و آسان انجام دهد. واریز سریع به شما در حفظ موقعیت داد و ستد و بهره بردن از فرصت‌هایی کمک می‌کند که ممکن است به طور ناگهانی در بازار به وجود بیاید. در صورت نیاز به برداشت وجه به هر دلیلی; بهتر است فرآیند پردازش آن سریع و ساده باشد تا وجه شما تنها در عرض چند روز کاری به شما باز گردانده شود.

سلب مسئولیت: این مطالب نوشتاری/دیداری حاوی عقاید و دیدگاه‌های شخصی است و محتوای آن نباید به عنوان مشاوره برای سرمایه‌گذاری و/یا درخواست برای انجام تراکنش تلقی شود. این مطالب فاقد هرگونه اجبار ضمنی و تلویحی برای خرید خدمات سرمایه‌گذاری هستند و نباید به عنوان تضمین یا پیش‌بینی عملکرد آینده به شمار ‌روند. FXTM و وابستگان; عوامل; مدیران; مسئولین یا کارکنان آن; دقت; اعتبار; به‌هنگام بودن یا کامل بودن اطلاعات یا داده‌های ارائه شده را تضمین نمی‌کنند و در قبال هر گونه زیان ناشی از سرمایه‌گذاری مبتنی بر این اطلاعات یا داده‌ها; مسئولیتی نمی‌پذیرند.

هشدار ریسک: معامله محصولاتِ دارای لوریج مثل فارکس و CFD با ریسک بالایی همراه میباشد. نبایستی بیش از سطح تحمل زیان خود ریسک کنید زیرا امکان دارد مقدار ضرر شما بیشتر از سرمایه‌گذاری اولیه شما باشد. فقط در صورتی نسبت به انجام معامله اقدام کنید که کاملاً بدانید که تا چه حد در معرض خطر زیان کردن هستید. همیشه هنگام معامله; میزان تجربه خود را مدنظر قرار دهید. در صورت وجود هرگونه شک و تردید در مورد ریسک‌های مربوطه; با یک مشاور مالی مستقل مشورت داشته باشید.